2026-09-03, 11:37
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag undrar hur stor andel av befolkningen och då främst män som lever ofrivilligt i celibat år efter år? Man har ju läst om att sexuellt aktiva män gått ner ordentligt och särskilt bland unga män.

Män hur vanligt är det att man går utan sex i fem år? I tio år? Jag har ju levt i celibat i över 1.5 decennium ofrivilligt och min känsla är att detta inte är särskilt ovanligt idag bland män födda på sent 80-tal och senare. Jag kan tänka mig många kollegor som är 25-35 iallafall som jag kan tänka mig är i samma situation. Det börjar verkligen bli så att 20% av männen lägger med alla kvinnor.

Hur onormalt är detta idag egentligen? Jag är ju olyckligt i celibatliv men jag tror ändå det är rätt normalt? Hade en kollega som sa att han är glad om han får ligga en gång vart femte år.

Det tar 5 minuter att fixa fitta. Problemet är snarare hur man blir av med fanskapet efteråt om man bara är ute efter fitta och inget förhållande
Citera
2026-09-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Det tar 5 minuter att fixa fitta. Problemet är snarare hur man blir av med fanskapet efteråt om man bara är ute efter fitta och inget förhållande

Öppnar du plånboken eller?
Citera
2026-09-03, 11:40
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Till skillnad från dig och dina djupa efterforskningar på sociala medier

Ja, ni jobbiga, hemmasittande autister utan sociala färdigheter kommer ju för evigt stå utan fitta, så har det alltid varit.
Jag säger åtminstone inte att alla män är singlar herr "Alla killar jag ser på stan har flickvän, samt Roffe som föddes 1965".
Citera
2026-09-03, 11:44
Medlem
Citat:
Knappast, du tror att pga du är en oaptitlig, socialt missanpassad loser som ingen kvinna vill ha så är det allmängiltigt för alla unga män. Jag träffar gott om unga killar i mitt yrke som alla springer runt med flickvänner. Fast det är klart, de lever sociala och aktiva liv till skillnad från gnällmongoloider som sitter hemma och hatar "fäminäsmen" online.

TS och jag är f ö i samma generation.

Kvinnor brukar ju dras till skitstövlar så förstår att du är populär hos dem.
Citera
2026-09-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det de upplever är sina egna känslor som de projicerar på den andre. När de sen möts så kan de antingen slå gnistor eller så blir det platt fall.

Bättre att träffas irl och dejta.

Du ser ju själv att i tråd efter tråd så beklagar sig folk över att det inte går att träffa någon i dejtingappar.
Att uppleva starka känslor i kontakten med någon annan är ju en grundförutsättning för kärlek. Att dessa kan gå förlorade eller förstärkas när man möts i verkligheten är en risk man får ta.

Men det stämmer som du säger att nätdejtng inte passar för alla. Förmodligen är de som inte lyckas mer benägna att beklaga sig i fb-trådar än de som det går bra för.
Citera
2026-09-03, 11:45
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Öppnar du plånboken eller?

Nej den är tom. Eller snarare jag har aldrig ägt en plånbok för jag slösar bara bort pengarna så fort jag får dem. Jag har en kompis som alltid undrade "va fan säger du till tjejerna". Precis som det skulle finnas nåt magiskt ord så särar de på benen. Jag säger inget särskilt. Det handlar nog mera om vad man utstålar.

De som inte får tjejer har oftast helt kass hållning och noll utstrålning. Utstrålning och kroppshållning betyder absolut lika mycket som ett vackert ansikte och tjock plånbok.
Citera
2026-09-03, 11:46
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Till skillnad från dig och dina djupa efterforskningar på sociala medier

Ja, ni jobbiga, hemmasittande autister utan sociala färdigheter kommer ju för evigt stå utan fitta, så har det alltid varit.

Det har det faktiskt inte, jag har mina teorier om varför det är som det är idag och dom har jag luftat i tråden att dom är rätt är jag rätt så övertygad om men det är säkerligen fler element som spelar in.

Om män återgår till att vara män så kommer det bli bra.
Citera
2026-09-03, 11:51
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Att uppleva starka känslor i kontakten med någon annan är ju en grundförutsättning för kärlek. Att dessa kan gå förlorade eller förstärkas när man möts i verkligheten är en risk man får ta.

Men det stämmer som du säger att nätdejtng inte passar för alla. Förmodligen är de som inte lyckas mer benägna att beklaga sig i fb-trådar än de som det går bra för.
Ja så är det naturligtvis. Plus att det ofta är människor som sitter hemma och inte träffar särskilt många människor.

De har liksom lättare att fastna i en spiral av negativitet. Det är en spiral som de själva måste bryta hur tufft det än är. Ingen annan gör det åt dem.
Citera
2026-09-03, 11:53
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Kvinnor brukar ju dras till skitstövlar så förstår att du är populär hos dem.
Att kvinnor brukar dras till skitstövlar är väl lika sant som att män brukar dras till plastikopererade platinablonda bimbos med läppar som en Afrikan stenhårda handbollsbröst som ser ut att kunna spricka vilken sekund som helst.
Citera
2026-09-03, 11:53
Medlem
Ofrivilligt celibat i 20 år.
Drömmen är att nån gång få ha sex, lär aldrig hända dock eftersom tjejer inte bryr sig om mig direkt.

Tänk att va en lång snygg jävel där tjejerna bars vänder sig om och stirrar på en när man går på stan, det är drömmen.
Citera
2026-09-03, 11:54
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
I slutändan är det då ett frivilligt celibat du befinner dig i.

Nej faktiskt inte. Jag skulle vilja knulla varje dag egentligen. Men eftersom jag är kvinna har jag krav och kriterier. Ett krav som uppstått på senare tid är att det ska finnas en känslomässig koppling. Det har jag inte hittat.
Citera
2026-09-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Nej faktiskt inte. Jag skulle vilja knulla varje dag egentligen. Men eftersom jag är kvinna har jag krav och kriterier. Ett krav som uppstått på senare tid är att det ska finnas en känslomässig koppling. Det har jag inte hittat.

Förstår, du nöjer dig bara med de absolut attraktivaste männen. 99% kvinnor knullar snart 1% män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in