Citat:
Ursprungligen postat av
Grodde
Jag undrar hur stor andel av befolkningen och då främst män som lever ofrivilligt i celibat år efter år? Man har ju läst om att sexuellt aktiva män gått ner ordentligt och särskilt bland unga män.
Män hur vanligt är det att man går utan sex i fem år? I tio år? Jag har ju levt i celibat i över 1.5 decennium ofrivilligt och min känsla är att detta inte är särskilt ovanligt idag bland män födda på sent 80-tal och senare. Jag kan tänka mig många kollegor som är 25-35 iallafall som jag kan tänka mig är i samma situation. Det börjar verkligen bli så att 20% av männen lägger med alla kvinnor.
Hur onormalt är detta idag egentligen? Jag är ju olyckligt i celibatliv men jag tror ändå det är rätt normalt? Hade en kollega som sa att han är glad om han får ligga en gång vart femte år.
Attraktiv kvinna, lever ofrivilligt i celibat sedan 2025. Tidigare extremt sexuellt aktiv med 100% bra erfarenheter av sex. Dock uteslutande dåliga erfarenheter av relationer och äktenskap.
En sak som är lite "kul" är ju att insatsen höjs för varje månad. Om det skulle bli aktuellt att ha sex med någon nu, då "förlorar" jag ju X antal månader av celibat, sen får jag börja om från början. Detta innebär: om jag var kräsen innan så är det nu 100 ggr värre, för om jag ska ha sex med någon så måste det ju vara värt det.
Jag skulle nästan beskriva det som ett beroende - man blir beroende av att vara oberoende i relation till andra. Nån som kan relatera?