Citat:
Ursprungligen postat av
SMART4SS
Väldigt ovanligt att leva som incel skulle jag tro, både som ung äldre och gammal.
Oj det var många många fler än vad jag trodde, lite sorgligt.
En svensk forskningsstudie specifikt om ofrivilligt singelskap och celibat. Den omfattar 5 000 personer och undersöker just hur vanligt långvarigt ofrivilligt singelskap är bland svenska män och kvinnor. Forskarna beskriver ofrivilligt singelskap bland män som ett folkhälsoproblem som behöver undersökas närmare.
Källa
PubMed Central (PMC)
Det finns också färska siffror från 2026 som visar hur stort problemet med sexuell inaktivitet är bland unga män: i en Kantar Sifo-undersökning uppgav nästan fyra av tio män 18–29 år att de aldrig har sex. Det är dock viktigt att inte likställa detta med incels — ”aldrig sex” innebär inte automatiskt att personen lider av det eller är ofrivilligt celibatär.
Källa
Aftonbladet
18-29 Då ligger man ju i och ligger utav bara helvide, men det är klart idag när våldtäktsanklagelserna duggar tätt pga av en rätt sjuk lagstiftning där bevisbördan är omvänd så är det klart att männen drar pickarna åt sig.
Vågar påstå att det inte är våldtäktslagstiftningen främst. Många unga män idag får inte fitta alls eller något förhållande. Dessutom är det väldigt ovanligt att bli våldtäktsanklagad om du lever med en fast partner. Tror inte äldre generationen här på Flashback förstår vad som hänt senaste 10 åren på dejtingmarknaden och i synnerhet efter pandemin.
Sen är jag säker på att samtliga av de 4 av 10 i den där mätningen är incels och inte asexuella volcels. Vilken heterosexuell man mellan 18-29 nöjer sig med ett liv utan närhet?
Sociala medier, orimliga förväntningar, mansöverskott, döende nattliv, feminism. Ja då är det bara att räkna ut vad resultatet blir. Det riskerar också leda till en ännu mer negativ spiral. Har man inte erfarenheten så kommer man vara så pass deprimerad att man inte har ork att anstränga sig för att få erfarenheten. Typ som en arbetslös som sökt flera hundra jobb men ändå blir nekad. Till slut orkar man inte söka nya jobb och gå på intervjuer etc.
Vi kommer få fler Liams som går bananas.