2026-09-03, 09:27
Medlem
Jag undrar hur stor andel av befolkningen och då främst män som lever ofrivilligt i celibat år efter år? Man har ju läst om att sexuellt aktiva män gått ner ordentligt och särskilt bland unga män.

Män hur vanligt är det att man går utan sex i fem år? I tio år? Jag har ju levt i celibat i över 1.5 decennium ofrivilligt och min känsla är att detta inte är särskilt ovanligt idag bland män födda på sent 80-tal och senare. Jag kan tänka mig många kollegor som är 25-35 iallafall som jag kan tänka mig är i samma situation. Det börjar verkligen bli så att 20% av männen lägger med alla kvinnor.

Hur onormalt är detta idag egentligen? Jag är ju olyckligt i celibatliv men jag tror ändå det är rätt normalt? Hade en kollega som sa att han är glad om han får ligga en gång vart femte år.
Citera
2026-09-03, 09:33
Medlem
Mechilas avatar
Vem är det som hindrar dig från att leva tillsammans med någon?

😢
Citera
2026-09-03, 09:41
Medlem
Stark-Senaps avatar
Räkna inte med mig i dina siffror. Jag lever i ett mycket långt frivilligt celibat.
Jag är en helnöjd volcel. Planerar ansolut inga skolskjutningar i brist på fitta. Tvärt om är jag glag och harmoniskt mycket tack vare att det råder tystnad i mitt hem.
Citera
2026-09-03, 09:45
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag undrar hur stor andel av befolkningen och då främst män som lever ofrivilligt i celibat år efter år? Man har ju läst om att sexuellt aktiva män gått ner ordentligt och särskilt bland unga män.

Män hur vanligt är det att man går utan sex i fem år? I tio år? Jag har ju levt i celibat i över 1.5 decennium ofrivilligt och min känsla är att detta inte är särskilt ovanligt idag bland män födda på sent 80-tal och senare. Jag kan tänka mig många kollegor som är 25-35 iallafall som jag kan tänka mig är i samma situation. Det börjar verkligen bli så att 20% av männen lägger med alla kvinnor.

Hur onormalt är detta idag egentligen? Jag är ju olyckligt i celibatliv men jag tror ändå det är rätt normalt? Hade en kollega som sa att han är glad om han får ligga en gång vart femte år.
Jag tror att det är vanligt om man söker partner på internet istället för irl.

På nätet kan inte någon äkta kemi uppstå mellan människor.
Citera
2026-09-03, 09:46
Medlem
Pripps0.0s avatar
Det är väl bara bra, sexuell dekadens är ändå bara destruktivt och själsdödande.
Citera
2026-09-03, 09:47
Avstängd
SMART4SSs avatar
Väldigt ovanligt att leva som incel skulle jag tro, både som ung äldre och gammal.

Oj det var många många fler än vad jag trodde, lite sorgligt.

En svensk forskningsstudie specifikt om ofrivilligt singelskap och celibat. Den omfattar 5 000 personer och undersöker just hur vanligt långvarigt ofrivilligt singelskap är bland svenska män och kvinnor. Forskarna beskriver ofrivilligt singelskap bland män som ett folkhälsoproblem som behöver undersökas närmare.

Källa
PubMed Central (PMC)

Det finns också färska siffror från 2026 som visar hur stort problemet med sexuell inaktivitet är bland unga män: i en Kantar Sifo-undersökning uppgav nästan fyra av tio män 18–29 år att de aldrig har sex. Det är dock viktigt att inte likställa detta med incels — ”aldrig sex” innebär inte automatiskt att personen lider av det eller är ofrivilligt celibatär.

Källa
Aftonbladet

18-29 Då ligger man ju i och ligger utav bara helvide, men det är klart idag när våldtäktsanklagelserna duggar tätt pga av en rätt sjuk lagstiftning där bevisbördan är omvänd så är det klart att männen drar pickarna åt sig.
Citera
2026-09-03, 09:48
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Räkna inte med mig i dina siffror. Jag lever i ett mycket långt frivilligt celibat.
Jag är en helnöjd volcel. Planerar ansolut inga skolskjutningar i brist på fitta. Tvärt om är jag glag och harmoniskt mycket tack vare att det råder tystnad i mitt hem.
Man behöver också ställa saker i olika perspektiv. För en incel som inte fått fitta hela sitt liv så kan han inte tänka i de banorna som du gör. Men en person som ändå fått uppleva närhet och som haft erfarenhet av kvinnor, så är det inte märkligt för en man att "settle down" och leva i frid och harmoni då man kan avdramatisera det på ett helt annat sätt.
Citera
2026-09-03, 09:49
Avstängd
SMART4SSs avatar
Citat:

Man behöver inte hålla på och gapa och skrika som på porrfilm bara för man har samlag lite nu och då!?
Citera
2026-09-03, 09:49
Medlem
Är också volcel. Inga problem med kvinnor överlag såsom familj, vänner m.m. Föredrar dock att leva själv utan allt jäkla tjafs. Att inte vara på jakt efter fitta frigör så mycket energi, pengar och tid. Trivs kanon.
Citera
2026-09-03, 09:53
Medlem
One2Manys avatar
Det är extremt ovanligt och endast något som är förunnat det absoluta bottenskrapet i genpoolen (som däremot försöker förstora upp det till en norm som drabbar majoriteten av alla män).

Alla snubbar jag någonsin känt och umgåtts med har någorlunda regelbundet fått doppa och har tidvis haft förhållanden. Det är inget "problem" som drabbar normala män.
Senast redigerad av One2Many 2026-09-03 kl. 09:58.
Citera
2026-09-03, 09:56
Medlem
Citat:

Och du har ju en högerhand.
Och om du vill att det ska kännas som en ny upplevelese så har du en vänsterhand.

Och paj bakar du säkert någon gång om året.

Pajen klagar inte
Vänsterhanden gnäller inte.
Och högerhanden bryr sig inte om det ligger ett par strumpor i köket en vecka
Citera
2026-09-03, 10:00
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Väldigt ovanligt att leva som incel skulle jag tro, både som ung äldre och gammal.

Oj det var många många fler än vad jag trodde, lite sorgligt.

En svensk forskningsstudie specifikt om ofrivilligt singelskap och celibat. Den omfattar 5 000 personer och undersöker just hur vanligt långvarigt ofrivilligt singelskap är bland svenska män och kvinnor. Forskarna beskriver ofrivilligt singelskap bland män som ett folkhälsoproblem som behöver undersökas närmare.

Källa
PubMed Central (PMC)

Det finns också färska siffror från 2026 som visar hur stort problemet med sexuell inaktivitet är bland unga män: i en Kantar Sifo-undersökning uppgav nästan fyra av tio män 18–29 år att de aldrig har sex. Det är dock viktigt att inte likställa detta med incels — ”aldrig sex” innebär inte automatiskt att personen lider av det eller är ofrivilligt celibatär.

Källa
Aftonbladet

18-29 Då ligger man ju i och ligger utav bara helvide, men det är klart idag när våldtäktsanklagelserna duggar tätt pga av en rätt sjuk lagstiftning där bevisbördan är omvänd så är det klart att männen drar pickarna åt sig.
Vågar påstå att det inte är våldtäktslagstiftningen främst. Många unga män idag får inte fitta alls eller något förhållande. Dessutom är det väldigt ovanligt att bli våldtäktsanklagad om du lever med en fast partner. Tror inte äldre generationen här på Flashback förstår vad som hänt senaste 10 åren på dejtingmarknaden och i synnerhet efter pandemin.

Sen är jag säker på att samtliga av de 4 av 10 i den där mätningen är incels och inte asexuella volcels. Vilken heterosexuell man mellan 18-29 nöjer sig med ett liv utan närhet?

Sociala medier, orimliga förväntningar, mansöverskott, döende nattliv, feminism. Ja då är det bara att räkna ut vad resultatet blir. Det riskerar också leda till en ännu mer negativ spiral. Har man inte erfarenheten så kommer man vara så pass deprimerad att man inte har ork att anstränga sig för att få erfarenheten. Typ som en arbetslös som sökt flera hundra jobb men ändå blir nekad. Till slut orkar man inte söka nya jobb och gå på intervjuer etc.

Vi kommer få fler Liams som går bananas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in