2026-09-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Kommer bli vållandes och de får 2-3 år, ute om 1år. Vem vågar sättea emot?

Så typiskt svenskt att håna offret ytterligare med sådana här straff. Någon timme bort i UK hade de fått 15-20 år oavsett om de varit 13 eller 18år....
Inte omöjligt, förhoppningsvis har de lärt sig en läxa speciellt grinarN Teo
Citera
2026-09-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Du påstår alltså att du bevittnat detta. Ja jag erkänner att jag numera är en smula skeptisk till alla som påstår det ena eller det andra i den här tråden eftersom så mycket nonsens skrivits här. Fast ok nu ska jag försöka utgå ifrån att du berättar sanningen. Kan det då vara så att det var detta enda slag som fick honom att ramla, slå i skallen och ådra sig så allvarliga skador att han avled. Det är självklart då fullt möjligt. Såg du då om de här killarna sparkade på honom där han låg. Om inte så är det inte riktigt det scenario som man fått sig till livs genom media över huvud taget. Då kan det i ett slag förvandlas från en utstuderad misshandel till ett slagsmål som gått överstyr och slutat så olyckligt att BO avled. Håll dig till sanningen om du svarar. För det vore en skam att ljuga om det här.
Jag ser inte vad jag har att vinna på att ljuga. Försöker svara så gott jag kan och endast skriva vad jag kommer ihåg. Såg en person stå över honom när han han låg på backen och kan ha varit någon spark men det såg inte ut att vara mot huvudet utan mer mot kroppen. Att flera sparkade på honom såg jag inte.
Citera
2026-09-02, 20:36
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsidethewall
Jag ser inte vad jag har att vinna på att ljuga. Försöker svara så gott jag kan och endast skriva vad jag kommer ihåg. Såg en person stå över honom när han han låg på backen och kan ha varit någon spark men det såg inte ut att vara mot huvudet utan mer mot kroppen. Att flera sparkade på honom såg jag inte.

Ok jag förutsätter att du är seriös. Du skrev också i ett annat inlägg att det var en tredje person som som sänkte BO när han slog huvudet i marken. Vart tog den personen vägen? Andra måste väl också ha sett honom. Så konstigt om han kom undan medan två andra nu sitter häktade.
Citera
2026-09-02, 20:37
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Såg du om BO utdelade slag mot någon?
Citera
2026-09-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Kommer bli vållandes och de får 2-3 år, ute om 1år. Vem vågar sättea emot?

Så typiskt svenskt att håna offret ytterligare med sådana här straff. Någon timme bort i UK hade de fått 15-20 år oavsett om de varit 13 eller 18år....

Dessa aggressiva pundare är livsfarliga och ska hållas frihetsberövande för gott, annars kommer garanterat fler falla offer för de 💔😢
Citera
2026-09-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Besvara mitt inlägg då??
en av dom var rätt så lång och den andra kort. han som var lång minns jag hade en ful tatuering som gick upp för ryggen upp till baksidan av huvudet. den tredje som sprang iväg har jag ingen koll på längd och vikt. var ju som sagt en utekväll så var trött och lite onykter
Citera
2026-09-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Såg du om BO utdelade slag mot någon?
nej det såg jag inte
Citera
2026-09-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ok jag förutsätter att du är seriös. Du skrev också i ett annat inlägg att det var en tredje person som som sänkte BO när han slog huvudet i marken. Vart tog den personen vägen? Andra måste väl också ha sett honom. Så konstigt om han kom undan medan två andra nu sitter häktade.
ingen aning tyvärr
Citera
2026-09-02, 20:47
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Så tillbaka på ruta ett då....

1. Att "stå upp för oegentligheter" innebär inte nödvändigtvis att slåss.

2. Vi vet inte om BO slog först, och det påverkar inte min inställning eftersom slåss och stå upp för sin familj inte är synonyma.
Det gjorde han med all säkerhet då rubriceringen är dråp.
Citera
2026-09-02, 21:01
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
ingen aning tyvärr
Du får anmäla dig som vittne och berätta vad du sett, och kanske också vad du inte sett hända. Om du nu inte redan gjort det.
Citera
2026-09-02, 21:01
Medlem
Citat:
Du får anmäla dig som vittne och berätta vad du sett, och kanske också vad du inte sett hända. Om du nu inte redan gjort det.
ska göra det
Citera
2026-09-02, 21:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greatesthits
Och, bara för att förtydliga, det är dottern själv som beskriver upprinnelsen till denna tragiska händelse.

Hon (dottern) har tidigare under kvällen stött på de två MGM, det är "festival" i stan, mycket folk i omlopp, och troligen blivit "uppvaktad" på ett icke önskvärt sett av ena MGM. Därefter så möter hon upp sin pappa (och mamma och mormor). De två MGM dyker upp igen, högst troligen så uppstår det en verbal konflikt mellan BO och MGM och det blir slagsmål. Som dottern också beskriver och vittnar om, och tyvärr får bevittna utkomsten av.

BO åker i backen. Kanske landar han taskigt (!?), kanske får han motta ytterligare något slag, eller sparkar (liggandes på rygg).

Så vad vet vi?

En 48-årig pappa har mist livet. En 19-årig dotter har mist sin far. Vi har två svenska unga vuxna män (20, resp. 19) som är MGM. Båda har tidigare förseelser. Ena en mindre sådan är - olovlig körning gällande någon jvl Epa-traktor. Den andra mer allvarlig (misshandel, med tydligt inslag av "övervåld", sparkar och "stämplingar" mot huvud och nacke).

Av bilderna att döma gällande BO - så ser han hyffsat storvuxen och "grov" ut. Ena överarmen täckt av tatueringar. Typiskt lite "gammal snickare/hantverkartyp". En tidigare skribent i tråden (som säger sig känna BO), vittnar om att BO har ett "explosivt temperament", inte sällan i kombination med alkohol (och "nöjesdroger"!?).

Av dotterns berättelse så får man känslan av att hon stod sin far nära ("han var min hjälte"), och att de hade en tajt relation. Det är inte alla 19-åriga döttrar som uppskattar att hänga med sin farsa ute på stan (cringe!). Men så verkade det inte vara i detta fall...

De två MGM dyker upp (igen). BO ser sin chans att stå upp för sin dotter, troligen räds han inte två "tonårsgrabbar", som han troligen har ett iaf viktövertag gentemot (om det skulle behövas "svingas").

Handgemäng uppstår. Två mot en är; hur man än vänder och vrider på ett, ett övertag för de som är två. Kanske får MGM in en tjyvsmäll, BO åker i backen. Kanske får han ytterligare slag. Det händer fort, det händer plötsligt. Ingen ingriper, ingen kanske inte "hinner", ingen kanske "vågar", ingen kanske inte förstår vad det är som pågår...

BO får med största sannolikhet blödningar i hjärnan, och döden inträffar, och förklaras hjärndöd på sjukhuset.

De två MGM är häktade (iaf framställan därav). Dråp, alternativt grov misshandel och vållande.

Dråp, givetvis för det fanns troligen inget uppsåt i att döda, eller att det var planerat eller genomtänkt (mord) från MGM sida, samt att det hände i stridens hetta och att BO på ett eller annat sätt var aktiv i "slagsmålet".

Ena MGM har tidigare historik av misshandel. Träningsbilder där han gymmar, rykten kring intag anabola (även om han inte ser så jvla stor och grov ut).

Fyy faan så tragiskt!

Mina tankar går till dottern...

Finns det länk i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in