2026-09-02, 15:40
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligatjejen
Om det stämmer att hela familjen var närvarande kan de väl de ändå se skillnad på BO som är 50 år och 2 killar i 20 års åldern? Personligen hade jag inte kunnat kolla på när min man blev svårt misshandlad, inte heller om det hade varit min far. Även om jag hade vetat att jag inte har något fysiskt övertag så hade jag inte kunnat leva med att kolla på. Men nu vet jag ju inte hur länge misshandeln pågick, kanske gick så snabbt att de inte hann förstå vad som pågick innan det var försent.
Enligt dottern så uppstod slagsmål vilket indikerar att BO och deltog aktivt.
Citera
2026-09-02, 15:43
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Tragiskt detta.

Men bra att vi fick svar på vilket ursprung de har, svenskar, inte invandrare.

Har killarna någon diagnos? Oftast finns obehandlad adhd i botten, när unga män begår våldsbrott. Obehandlad betyder bristande impulskontroll och spärrar som saknas. Ingen ursäkt men samhället, inklusive du och jag, föräldrar, lärare, grannar osv ska slå larm och söka hjälp när man ser sådana tendenser hos unga killar. Samhället har misslyckats och en pappa dog i onödan.

Pågår just nu en debatt i samhället om över-diagnosering. Enligt mig borde många fler utredas och det är ett misslyckande när sådant händer och det handlar om oupptäckt npf. Finns många i samhället som inte tror på ’diagnoser’ däribland föräldrar: Då blir det såhär.

Kan ju såklart också handla om psykopati eller andra diagnoser.
Det har påståtts i tråden att anabola är inblandat. Lite alkohol på det och individer kan bli aggressiva och oberäkneliga.
Citera
Medlem
Sebbe överklaga misshandeln blev tydligen bara samhällstjänst, finns dock ingen chans att dom undviker fängelse för detta.
Citera
Medlem
upplysas avatar
(FB) Karlstad: Man avliden efter grov misshandel (2026-08-30)
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Finns det offentligt häktningsprotokoll ännu?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Jag tror de får ett lågt straff. Varför?

Ett fall i södra Sverige, Landskrona?, där en "icke skidåkare" knuffade en 80 årig dam på en parkeringsplats så hon föll och dog. Likgiltigsuppsåt räckte inte för mord.

Citat:
78-årig kvinna död på parkeringsplats i Landskrona (2010)
Det var faktiskt en 78-årig kvinna (Inger), inte en man, som dog. Den 29 mars 2010 bråkade paret med en 23-åring om en parkeringsplats. Först slog 23-åringen den 71-årige maken i huvudet, och när hustrun försökte lugna ner situationen slog han henne med öppen eller knuten hand mot huvudet. Hon föll baklänges och slog bakhuvudet i asfalten.

Hon avled två dygn senare på sjukhus.
23-åringen dömdes i maj 2010 till 1 år och 10 månaders fängelse för grov misshandel och grovt vållande till annans död.
Målet överklagades av både åklagare och den dömda och gick vidare till hovrätten.
Fallet väckte stort uppståndelse i samhället, med både protestmöten och debatt.

Citat:
Hovrätten skärpte straffet till två års fängelse (uppgång från tingsrättens 1 år och 10 månader).
Citera
2026-09-02, 15:44
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingfucks
Tänkte fråga om ni snedknullade fittnyllen, som med dårars envishet gapat invandrare lärt er något nu. Men kom på att ni är 100% obildbara.

De hävdar för fan att det fortfarande kan vara "invandrare" trots namnen och utseendet... Otrolig nivå på somliga
Citera
2026-09-02, 15:49
Medlem
tarvligatjejens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Enligt dottern så uppstod slagsmål vilket indikerar att BO och deltog aktivt.
Jaha, dåså. Tragiskt att BO miste livet men samtidigt känns det rätt så patetiskt och sjukt att delta i slagsmål framför familjen sin. Inte ska svärmor, fru och dotter ska behöva se på när man slåss. Lite skam i kroppen får man ändå ha.
Citera
2026-09-02, 15:52
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Den stora förloraren här är just hans familj.
Till vilket pris ska man upprätthålla sin familjs heder?

Den verkliga frågan är väl om man överhuvudtaget ska behöva ha livet som insats när man står upp för oegentligheter, oavsett typ... Det du gör är att indirekt försvara handlingen från GM.
Citera
2026-09-02, 15:54
Medlem
Det jeg forstår på så mange indlægsskrivere her, er at enhver, der står op for nogen, om det er deres egne familiemedlemmer eller helt fremmede, kun har sig selv at takke, hvis de bliver slået til invalider eller helt ihjel.

Ikke se, ikke høre, ikke tale, ikke agere.
Overlad det til politiet at fej resterne op.
Fy for fanden.
Kun en maskeret og svært bevæbnet hævner, der koldt skyder folk som disse to fuldblodssvenskere, der var 100% integrerede i blattekulturen, eller negeren fra København ned, vil kunne gøre noget for at genopbygge tillidssamfundet, hvor man generelt opfører sig ordentligt.
Citera
2026-09-02, 15:55
Medlem
Nekromantikers avatar
en av dom verkar redan ha tvättat sitt efternamn från pl*mpp* som kommer från Est/ryssland
och står för plommonträd
*=u
kan inte hitta några mödrar för någon av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Bara för att dem heter svenska namn betyder inte att dem är svenskar heller för den delen. Det är mycket känt att det även har varit blattar som är födda här alt adopterade men ändå blattar så det återstår att se.

Ingen som hittat bild / sociala medier på dessa ?
Citera
2026-09-02, 15:58
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag tror de får ett lågt straff. Varför?

Ett fall i södra Sverige, Landskrona?, där en "icke skidåkare" knuffade en 80 årig dam på en parkeringsplats så hon föll och dog. Likgiltigsuppsåt räckte inte för mord.

Sverige är ett pissland där offer aldrig får upprättelse.

Samtidigt som GM nästan alltid får mjuka fluffiga feminina straff.
Citera
2026-09-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Den verkliga frågan är väl om man överhuvudtaget ska behöva ha livet som insats när man står upp för oegentligheter, oavsett typ... Det du gör är att indirekt försvara handlingen från GM.

Der er alt, alt for mange på Flashback, der mener at man skal blande sig udenom alt, selv hvis det er ens egen datter det går ud over.

De to helvsvenske psykopater havde 100% assimileret blattekulturens "hæders"begreber, hvor enhver kritik af adfærden berettiger dødelig vold.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in