2026-09-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Och nu ska de ha ett tredje barn. Verkar lyckliga ändå.

Jag glömde att manipulativa män aldrig får fler än ett barn med sina fruar.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-09-02 kl. 14:53.
Citera
2026-09-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumpmessig
Verkar ändå som att ditt ex hade lite fog för sig eftersom det inte hänt något då du inte var attraherad.

Beror på hur man ser det. Om man tänker som Urban. Man kan inte kontrollera andras tankar. Jag räknar med att min frus vänner eller våra gemensamma vänner kan bli attraherade av min fru. Jag tror till och med min syster är lite attraherad av henne. Men jag sätter inte upp några gränser och dödar relationen för det. Jag vill inte kväva någon och vägrar bli kvävd.
Det är upp till min fru om hon är trogen eller inte.
Det viktigaste är att hon väljer att vara trogen, inte att hon tvingas att vara trogen. Det är ingen vinst för mig om hon är trogen bara för att jag kontrollerar henne.
Dessutom är det fan inte hela världen med enstaka otrohet jämfört med att kontrollera en annan människa med psykisk misshandel (och fysisk).
Det är det det handlar om.
Nu kommer SVT tycka att "titta vilka intressanta diskussioner vi ger upphov till" när de egentligen genomfört en match som signalerar fara för kvinnan i fråga.
Citera
2026-09-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Som lesbisk kan man uppleva svartsjuka från sin partner mot både kvinnor och män. Sug på den.
Min fru är inte (öppet) svartsjuk, men mitt ex var sjukligt svartsjuk, hon var övertygad om att jag var bisexuell och fick spel bara jag pratade med en man, men lika svartsjuk på andra kvinnor.
Jag har haft enstaka tjejkompisar jag varit attraherad av men de som exet blev svartsjuk på var jag absolut inte intresserad av. De som var lesbiska har dock varit intresserade av mig, men det har inte hänt något, eftersom att jag aldrig känt någon attraktion.
Jag har fortfarande inte sett programmet, men varje gång jag läser svenska nyheter så är den här Urban med bild på varenda rubrik, så jag måste säga, folk som är så pass svartsjuka att de förbjuder partnern att ha vänner är farliga.
Det är inget att "ha spännande samtal om", det är farligt att föra samman kvinnor med dessa män (eller lesbiska kvinnor...).
Jag håller lite med dig. Det är väl egentligen att göra det för enkelt genom att säga att man inte kan ha vänner av motsatt kön. Frågan är väl vad det är för sorts vän och vad den fyller för funktion.

Personligen hade jag aldrig velat vara i en relation med någon som söker uppmärksamhet från andra män. Oavsett om dom är vänner eller totalt främlingar.
Citera
2026-09-02, 18:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Jag håller lite med dig. Det är väl egentligen att göra det för enkelt genom att säga att man inte kan ha vänner av motsatt kön. Frågan är väl vad det är för sorts vän och vad den fyller för funktion.

Personligen hade jag aldrig velat vara i en relation med någon som söker uppmärksamhet från andra män. Oavsett om dom är vänner eller totalt främlingar.
Om partnern får en massa uppmärksamhet från andra men ändå väljer en själv så är väl det en fjäder i hatten om något.
Citera
2026-09-02, 18:40
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Eller män som inte tillåts äga sina värderingar och sätta gränser.
Vilka män tillåts inte det?
Citera
2026-09-02, 18:45
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Beror på hur man ser det. Om man tänker som Urban. Man kan inte kontrollera andras tankar. Jag räknar med att min frus vänner eller våra gemensamma vänner kan bli attraherade av min fru. Jag tror till och med min syster är lite attraherad av henne. Men jag sätter inte upp några gränser och dödar relationen för det. Jag vill inte kväva någon och vägrar bli kvävd.
Det är upp till min fru om hon är trogen eller inte.
Det viktigaste är att hon väljer att vara trogen, inte att hon tvingas att vara trogen. Det är ingen vinst för mig om hon är trogen bara för att jag kontrollerar henne.
Men det var väl just det som personen du citerade menade. I ditt tidigare inlägg lät det som att du inte var otrogen med dina lesbiska väninnor just på grund av att du inte var attraherad av dem och inte för att du valde att vara trogen. Alltså att du hade kunnat vara otrogen med nån väninna om du hade känt attraktion till henne. Du menade antagligen inte så. Men du formulerade dig så att texten kan tolkas så om man läser den rakt och tolkar innehållet bokstavligt.
Citat:
De som var lesbiska har dock varit intresserade av mig, men det har inte hänt något, eftersom att jag aldrig känt någon attraktion.
Ovanstående kan tolkas som att du hade varit otrogen om du hade känt attraktion till kompisen. Jag förstår att du inte menade så. Men jag tror att det var det som personen du citerade syftade på.
Senast redigerad av lillalilith 2026-09-02 kl. 18:56.
Citera
2026-09-02, 19:39
Medlem
Jag kanske är sen på bollen 🫣 men SVTs uttalande i Aftonbladet är hur man än vrider och vänder på det problematiskt:

- De har en plan men har ändå valt att framställa UN som ett a**hole.

Inget kan rädda upp detta... Han är så sjukt osmaklig i sina värderingar så man blir ju äcklad av honom.

Plus att det grävs fram en massa info om företaget, mansgrupper och annat som inte är smickrande.

När det slagit över från sak till person är det i stort sett kört.
Senast redigerad av Realdoll00 2026-09-02 kl. 19:41.
Citera
2026-09-02, 21:54
Medlem
pextas avatar
Såg ju ut som ett trevligt gäng, hoppas det går bra för dom.
Citera
2026-09-02, 23:24
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Vilka män tillåts inte det?
All hets mot snubben visar väl ganska tydligt att hans gränser inte respekteras utan istället skambeläggs.
Citera
2026-09-02, 23:47
Medlem
qups avatar
Herregud. Urban är det ABSOLUT. VÄRSTA. JAG. NÅGONSIN. SETT.

Jag tycker det är hedrande av Flashback att ni också ser det. Ni är ju själva gamla incels hela jävla högen. Precis som han.
Citera
2026-09-02, 23:55
Medlem
qups avatar
Citat:
Jag glömde att manipulativa män aldrig får fler än ett barn med sina fruar.

De får ett barn om barnet är en son. En till man i familjen - en potentiell alfa - skapar sån oerhörd otrygghet hos inceln så han får inte upp snoppen efter det.
Citera
2026-09-02, 23:59
Medlem
Triremers avatar
Hade Urban varit muslim hade det inte varit något som helst problem. SVT och vänsterradikala driver ju en agenda att ta hit hela tredje världen. De vill ta hit massor av män som tänker som Urban, eller i många fall är ännu radikalare. Men när en svensk man säger detta då blir det ramarskri...

Helt ärligt är hans åsikter kanske inte jättefräscha men han är ärlig med dem tidigt och kvinnan har ju faktiskt ett val. Han säger vad han tycker sen får hon gilla det eller ej. Bättre det än att dessa idéer kommer fram när de väl flyttat ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in