2026-09-02, 02:21
Medlem
Tror inte alls på Helena och Sasan, från hennes sida dvs. Hon är ju såååå otroligt tillgjord!!! Man märker att hon inte känner attraktion för honom fast hon försöker så hårt. Hon är mest intresserad av att framstå som glad, snygg och härlig. Ytligt så det skriker om det! Hon kommer att kämpa på inför tv men avsluta när det kommer till kritan, helt övertygad!
Citera
2026-09-02, 05:33
Medlem
Vem ska berätta för Urban att ett ägg innehåller bara 7 gram protein? En väldigt dålig proteinkälla med andra ord, ger honom bara dålig lukt åt alla håll.
Citera
2026-09-02, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Och det är här Arvid kommer in i bilden. Han som sov över hos sin tjejkompis mitt under produktionen. Också udda men tvärtom. 🙂

Naken. Han psykade ju Ida. Asläskig snubbe, red flagg från början med sin vita häst-entré.
Hon bytte helt utseende efter att de gift sig, fick hon inte vara blond för Arvid?
Citera
2026-09-02, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag är runt 40 år gammal och har ett par manliga kompisar. Jag lärde känna dom under 5 års universitetsutbildning, för ca 20 år sen, vi är ett gäng av båda kön som träffas. Ibland alla, ibland en och en, vi ringer varandra också. Vi pratar mest om jobb, allmänn vardag och när någon varit singel kan det vara dejtingsnack. Jag själv är sambo sen 15 år tillbaka. Jag är helt ointresserad sexuellt av mina manliga kompisar, ser mig själv som en storasyster till dem. Men jag tycker absolut att dom tillför mkt till mitt liv socialt.

Om jag skulle vara otrogen skulle jag inte vilja "kacka i eget bo" heller och förstöra vänskapskretsen. Det skulle vara hur enkelt som helst och mycket bättre att ligga med någon avlägsen bekant (från gymmet, från tidigare jobb, eller fiska upp nån random via dejtingsajt).

Däremot är jag inte kompis med något ex. Och samma för min sambo. Fast jag skulle inte bry mig jättemycket om det tror jag, om min sambo hade haft ex som kompisar, jag skulle nog vant mig. Jag skulle nog också bli lite psykad om det plötsligt dök upp en ny kompis av motsatt kön. Så jag fattar ju Urbans resonemang liiite. Men jag skulle säga att hans regel är väldigt toxisk och grundar sig i att han är osunt svartsjuk.

Som lesbisk kan man uppleva svartsjuka från sin partner mot både kvinnor och män. Sug på den.
Min fru är inte (öppet) svartsjuk, men mitt ex var sjukligt svartsjuk, hon var övertygad om att jag var bisexuell och fick spel bara jag pratade med en man, men lika svartsjuk på andra kvinnor.
Jag har haft enstaka tjejkompisar jag varit attraherad av men de som exet blev svartsjuk på var jag absolut inte intresserad av. De som var lesbiska har dock varit intresserade av mig, men det har inte hänt något, eftersom att jag aldrig känt någon attraktion.
Jag har fortfarande inte sett programmet, men varje gång jag läser svenska nyheter så är den här Urban med bild på varenda rubrik, så jag måste säga, folk som är så pass svartsjuka att de förbjuder partnern att ha vänner är farliga.
Det är inget att "ha spännande samtal om", det är farligt att föra samman kvinnor med dessa män (eller lesbiska kvinnor...).
Citera
2026-09-02, 10:02
Medlem
Slumpmessigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate

Jag har haft enstaka tjejkompisar jag varit attraherad av men de som exet blev svartsjuk på var jag absolut inte intresserad av. De som var lesbiska har dock varit intresserade av mig, men det har inte hänt något, eftersom att jag aldrig känt någon attraktion.
Verkar ändå som att ditt ex hade lite fog för sig eftersom det inte hänt något då du inte var attraherad.
Citera
2026-09-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
De flesta hinner inte umgås på samma sätt som tidigare i livet. Barn, familj, karriär, träning ..och man flyttar till olika områden och spontanträffarna uteblir med åren.

Man ersätter det med arbetskompisar, träningskompisar, mammagruppskompisar etc.. men då blir det mest av egna könet. Du blir ju inte bästis med en av motsatt kön när du är 42 bast.

Jag har 50/50 kill/tjejkompisar, både nya kompisar och barndomsvänner. Jag tänker inte på könet utan träffar jag en ny person tänker jag här var det en trevlig person som delar ett intresse = man kan göra tex sporten tillsammans. Har fått en ny manlig friluftskompis för några år sedan. Min man gillar inte skogen men är kompis i övrigt med honom. Min man tycker att det är jättebra att han slipper vara i skogen haha. Inser hur lyckligt lottad och fri jag är!!! Omgiven av godhjärtade och ärliga människor och ingen som vill kontrollera sönder mitt liv. Har alltid haft många killkompisar och aldrig någon svartsjuk pojkvän/make. Finns så många fina vettiga män i denna värld, tack och lov fler är Urban och co
Citera
2026-09-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Knulla vid första ögonkastet, det är väl vad det betyder. Eller ska de hålla på sig under någon slags inkubationstid fram till att äktenskapet konsumeras. En månad? Hur länge? Nej, det här är inte trevligt. Det är ju ingen skillnad mot att gå till glädjeflickor.

Haha eller hur! Det är ju press/förväntan att dom ska ligga men dom känner ju inte varandra. Stört upplägg
Citera
2026-09-02, 10:52
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballouis
Haha eller hur! Det är ju press/förväntan att dom ska ligga men dom känner ju inte varandra. Stört upplägg

Mycket skit på "på TV" numera. Tiderna förändras och det är väl allt färre som "tittar på TV" numera. Man väljer själv från det stora utbudet.

Man kan notera att de TV-tabåer som annonseras i tidningarna (kanalerna 1-9 m.fl.) numera är hopplöst ointressanta. De är identiska från dag till dag med samma skitserier som var daterade redan för åratal sedan.

Jag tittar inte längre på de där TV-tablåerna för jag vet ju vilken massa strunt det är. Det blir mycket Youtube istället.

Problemet med Netflix är att det mest är löpandeband och industriproducerad smörja enligt vissa standardformulär med snutfilmer, knarkmaffior, bilar som välter och exploderar och folk som blir skjutna och flyger tio meter bakåt. Skjutna störtar till marken på sekunden stendöda. Ingen dödskamp. O.s.v.
Citera
2026-09-02, 11:22
Medlem
Får de ingen hjälp av stylist eller motsvarande? Och då tänker jag framför allt på herrarna – hur är de egentligen klädda på bröllopet...? Det är ju tydligt att det inte tillhör allmänbildningen att veta hur en kostym ska sitta eller stylas.

För stor kavaj, för långa byxor, står med händerna i fickorna som en slashas. STRÄCK PÅ DIG!
Fluga/slips i likadant tyg eller mönster som näsduken – vilket det inte ska vara.
Samtliga knappar knäppta på kavajen – vilket det inte heller ska vara...

Och tjejerna:
"Åhhhh, han var sååå stilig när han stod där framme och väntade på mig..."

NEEEEJ!!! Man blir inte automatiskt stilig bara för att man får på sig en kostym. Det ser ju ut som ett gäng clowner!
Citera
2026-09-02, 11:48
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Exakt så!! Flera i tråden skriver det som han gav henne ett fritt val, och så var det naturligtvis inte alls. Känner man till sånt här ser man direkt hur han psykar och manipulerar henne. Det är absolut inte tal om "mogen kommunikation", han vet hur och var han ska lägga in blickar, pauser och press.
Precis. Det är kanske inte jättelätt att som nygift bara "okej, vi skiljer oss då". Och i tv dessutom. Det är inte konstigt att försöka anpassa sig då.

Men jag fattar inte, var inte Olivias killkompis med på bröllopet? Olivia säger att de är barndomsvänner, att han är viktig för henne och hon att vill att hennes man ska få träffa honom. Fick han inte göra det på bröllopet?
Citera
2026-09-02, 11:55
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför sitter han tyst bara, då hon säger att hon kan ändra sig för hans del?
Varför överhuvudtaget dra det längre då hon visar att hon inte tycker det är konstigt att hon har en manlig vän.
Han sitter där och väntar på att hon ska ändra sig.

Ja, han sitter i givakt och utövar psykisk press på henne att hon ska anpassa sig.
Hon pratar i synk sen att hon är svagsint med att anpassa sig efter andra på bekostnad av sina egna behov.
Han utövar psykisk press och är kontrollerande mot henne redan där och då.
Jag lovar dig att många av Sveriges kvinnor ser vad den här obehagliga, kontrollerande mannen går för. Tror inte han kommer hitta någon kvinna vare sig i programmet eller efter.
Hur många tror du vill ha en efterbliven mansbebis med unkna värderingar, med såpass stort kontrollbehov han har.
Vad har hans asociala beteenden med gränssättning att göra?
Citera
2026-09-02, 11:57
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du inser väl att Urban är den som borde gå i terapi för att läka sin taskiga självkänsla?

Han är inte mogen nog att stötta och vägleda andra män.

Har man bra självkänsla har man inget behov av att begränsa sin partner.
Den logiken håller inte. Att inte få ligga med vem man vill är också att begränsa sin partner. Tycker du det är orimligt krav att ställa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in