Citat:
Ursprungligen postat av
Katciu88
Jag är runt 40 år gammal och har ett par manliga kompisar. Jag lärde känna dom under 5 års universitetsutbildning, för ca 20 år sen, vi är ett gäng av båda kön som träffas. Ibland alla, ibland en och en, vi ringer varandra också. Vi pratar mest om jobb, allmänn vardag och när någon varit singel kan det vara dejtingsnack. Jag själv är sambo sen 15 år tillbaka. Jag är helt ointresserad sexuellt av mina manliga kompisar, ser mig själv som en storasyster till dem. Men jag tycker absolut att dom tillför mkt till mitt liv socialt.
Om jag skulle vara otrogen skulle jag inte vilja "kacka i eget bo" heller och förstöra vänskapskretsen. Det skulle vara hur enkelt som helst och mycket bättre att ligga med någon avlägsen bekant (från gymmet, från tidigare jobb, eller fiska upp nån random via dejtingsajt).
Däremot är jag inte kompis med något ex. Och samma för min sambo. Fast jag skulle inte bry mig jättemycket om det tror jag, om min sambo hade haft ex som kompisar, jag skulle nog vant mig. Jag skulle nog också bli lite psykad om det plötsligt dök upp en ny kompis av motsatt kön. Så jag fattar ju Urbans resonemang liiite. Men jag skulle säga att hans regel är väldigt toxisk och grundar sig i att han är osunt svartsjuk.
Som lesbisk kan man uppleva svartsjuka från sin partner mot både kvinnor och män. Sug på den.
Min fru är inte (öppet) svartsjuk, men mitt ex var sjukligt svartsjuk, hon var övertygad om att jag var bisexuell och fick spel bara jag pratade med en man, men lika svartsjuk på andra kvinnor.
Jag har haft enstaka tjejkompisar jag varit attraherad av men de som exet blev svartsjuk på var jag absolut inte intresserad av. De som var lesbiska har dock varit intresserade av mig, men det har inte hänt något, eftersom att jag aldrig känt någon attraktion.
Jag har fortfarande inte sett programmet, men varje gång jag läser svenska nyheter så är den här Urban med bild på varenda rubrik, så jag måste säga, folk som är så pass svartsjuka att de förbjuder partnern att ha vänner är
farliga.
Det är inget att "ha spännande samtal om", det är
farligt att föra samman kvinnor med dessa män (eller lesbiska kvinnor...).