Citat:
Jag själv nu 70 och har lärt mig att vara ödmjuk inför livet och ser det tragiska i denna olycka.
Hoppas du förstår varför jag är kritisk till att döma före vi har bilden klar.
Ber om ursäkt om det blev lite OT
Sänder en tanke till de drabbade oavsett nationalitet. De är alla människor.
Hoppas du förstår varför jag är kritisk till att döma före vi har bilden klar.
Ber om ursäkt om det blev lite OT
Sänder en tanke till de drabbade oavsett nationalitet. De är alla människor.
Det krävs inga 70 år för att tycka att det är fruktansvärt tragiskt att tre personer plötsligt dött och ett litet barn verkar vara ensam kvar.
Jag tror som många andra att det kan vara så att familjen inte bott så länge i Sverige. INTE på grund av att de krockade eller utifrån någon värdering kring utlandsfödda kontra etniska svenskar. Utan enbart på grund av att polisen har så otroligt svårt att hitta någon enda anhörig till dem.
Trots att Sverige har exceptionellt många ensamhushåll så har de flesta människorna som är uppväxta i Sverige någon anhörig, familjemedlem eller släkting kvar i livet i Sverige när de är i 35- och 45-årsåldern. Om de vuxna var ett par (vilket verkar oklart) så vore det ännu märkligare om ingen av dem hade någon anhörig förutom barnen/partnern. Å att ha tre barn och en fru/partner när man är 70 år är inte bara, det är betydligt mer än vad jag har som 55-åring, för att inte tala om hur det kommer vara som 70-åring om jag kommer dit. Att föräldrar och syskon inte finns kvar när man kommer upp i åren är inte så ovanligt, men i den ålder de var i.. Å det gör att jag tänker att det kan vara så att de hade anhörig i något annat land som av någon anledning är svåra att hitta/få tag. Det skulle bara vara en rimlig förklaring, men det behöver ju absolut inte vara så.
Sedan finns det alltid några få individer som vill få det till att eventuell etnicitet (eller bilmärke) skulle ha ett direkt orsakssamband till att olyckan skedde. Som om det vore något ovanligt att etniska svenskar är inblandade i bilolyckor, rattfyllor och vansinneskörningar..