2026-09-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
I mina ögon en intressant text.

https://www.vandringssagen.se/p/rykte-misshandel-karlstad?fbclid=IwY2xjawUE0RNwZG9mBWV4dG4DYWVtAjEx AHNydGMGYXBwX2lkEDIyMjAzOTE3ODgyM DA4OTIAAR4tXwIfmlow52fzzFrPnA1U8yP5CK9UEJwjO3aW2T8 hRFvrQ4KVomi16519VQ_aem_XHq03lL6VizfkBlklANR7A
Något som också är intressant är det svala intresset i vanlig media fram tills det började svänga i FB-tråden och det blev mer klart att det rörde sig om svenska namn, enligt uttalande från polisen.
Nu blåser AB upp det hela och skriver betydligt mer om händelsen.

I vilket fall som helst så hoppas jag att de döms hårt.
Citera
2026-09-02, 12:21
Medlem
alicia66s avatar
Ja börjar man bråka med 2 anabilastinna män som är på fyllan får man fan skylla sig själv.
Citera
2026-09-02, 12:21
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

https://www.vandringssagen.se/p/rykte-misshandel-karlstad?fbclid=IwY2xjawUE0RNwZG9mBWV4dG4DYWVtAjEx AHNydGMGYXBwX2lkEDIyMjAzOTE3ODgyM DA4OTIAAR4tXwIfmlow52fzzFrPnA1U8yP5CK9UEJwjO3aW2T8 hRFvrQ4KVomi16519VQ_aem_XHq03lL6VizfkBlklANR7A

En strålande text som alla borde läsa.

Vissa borde även skämmas.
Citera
2026-09-02, 12:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siamang
https://www.ttela.se/nyheter/lilla-edet/hjalteagerande-av-teo-i-ratt-tid.5a1c1fa4-01c0-446e-b232-177c478aac12

ironiskt :-)

Ring i örat som 10 åring? I min värld säger det rätt mycket om uppväxten.

Citat:

Varför då? 99 ggr av 100 är det icke-svenska GM oavsett vad namnen antyder. Två på en med dödlig utgång är inte precis att det flaggar två svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av colorado74
Drägg är drägg oavsett och ska straffas hårt. Skillnaden om dom nu är Svenskar är att dom ska avtjäna sitt straff här istället för att utvisas.

Kan bara instämma i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Smuttan1988
Jag var snabb att döma och inser ju nu hur jävla rasistiska även vi "fina" svennar har blivit. Ber om ursäkt för mitt tidigare inlägg och kompenserar stort genom att rösta Rött istället för som tänkt på SD. Hat föder enbart mer hat och är ALDRIG en lösning på den problematik Reinfeldt et al. dragit igång!

3 inlägg på 5 år? Svenskar är rasister, fejkad pudling och uppmana att "rösta rött"? Pinsamt försök på opinionspåverkan inför valet om 10 dagar. Inget av de 8 partierna i riksdagen är oskyldiga längre, ej heller SD.

Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Både utifrån statistik och kultur/beteendevetenskapligt är det fullständigt rimligt att utgå från att gärningsmännen i ett fall som detta är blattar eller negrer. Man ska vara ordentligt hjärntvättad av woke och kulturmarxism för att inte begripa det, samt totalt oinsatt i brottsstatistik, sociologi, psykologi samt kulturantropologi.

Å andra sidan är inte den svenska underklassen ett dugg bättre än invandrare i dessa sammanhang, satans drägg och undermänniskor är de, moraliskt förfallna, uppkäftiga och längst ned på den sociala skalan. Åt helvete med dem!

+1.

Sparka på folk som ligger ner och hoppa på huvudet har aldrig varit en svensk företeelse. Har båda GM växt upp med mamma och med en frånvarande eller utmanövrerad pappa? Jag har för mig att 90% av alla som sitter i fängelse i USA växt upp hos bara sin mamma.
Citera
2026-09-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Så många som minsann hade trovärdiga källor, känner familjen, var en vän till en vän till familjen osv som alla med säkerhet kunde bekräfta att det rörde sig om utlänningar. Fy fan vad pinsamt 😂
Lika pinsamt att hela Facebook fortfarande svämmar över av inlägg med kommentarer att de minsann är invandrare, som borde utvisas. 😂
Citera
2026-09-02, 12:25
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Säkert bara tjurig för att polisen tog honom

Nu får ju handlingar konsekvenser...
Det får man ju hoppas på.
Arbeta i onödan vore ju riktigt dumt.

Arbete bör rendera belöning
Låt det Landa i Hans förstånd först...
Citera
2026-09-02, 12:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tage-from-Skagen
Så du drog igång ett påhittat drev mot utlänningar, du skrev om och om igen att svenskar inte ofredar eller gör såna här närmanden mot kvinnor och att detta definitivt rörde sig om "muslimska migranter".

Vi alla bad dig att sluta upp med din ryktesspridning, dina lögner spred sig till X där idioter använde dina korkade inlägg som källa.

En dag senare så var allt tvärtemot det du skrev. Gärningsmännen var svenskar, bråket uppstod efter oönskade närmanden mot mannens dotter vilket sedan resulterade att svenskarna hade ihjäl männen efter en misshandel.

Källa:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dottern-sag-dodsmisshandeln-av-pappan-i-karlstad/

Refererade folk på X till mig?
Källa på det?

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Du tror saker?

Båda är kriminella. Förmodligen har båda noll impulskontroll. Tror att dessa kriminella djur startade bråket.

In med de permanent och kasta nyckeln. Gratisarbete resten av livet. Vägrar de arbeta så släng in de i isoleringen utan tv/radio/tidningar/böcker.

Vi behöver riktiga straff i det här landet.
Kommer sjölv rösta på AFS eller SD. Undvik partier till vänster. För då släpps GM ut fort och kan begå nya brott.
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-09-02 kl. 12:35.
Citera
Medlem
Straffet för misshandeln blev samhällstjänst. säger aftonbladet
gällande sebastian, var det inte bara villkorlig dom eller båda?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ja börjar man bråka med 2 anabilastinna män som är på fyllan får man fan skylla sig själv.

Du tror saker?

Båda är kriminella. Förmodligen har båda noll impulskontroll. Tror att dessa kriminella djur startade bråket.
Citera
2026-09-02, 12:32
Medlem
Galejans avatar
Fantastiskt roligt att det visade sig vara svenska pojkar som låg bakom och inte ”våldtäktsnegrer” som alla i tråden var övertygade om.

Låt mig påminna om att jag redan häromdagen flaggade för att det inte alls behövde vara invandrare och att pappan borde skött sig själv istället för att börja spela Allan på stan. Då hade detta inte hänt. Då fick jag veta att jag skulle ”utvisas ihop med gärningsmännen”. Svårt att utvisa blonda svenskar.

Det här var precis vad som behövdes för att slå medvinden ur SDs segel.
Citera
2026-09-02, 12:34
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Knäckfrågan för åklagaren blir nu att reda ut om pappan initierade konfrontationen. Dvs det klassiska, vem utdelade första slaget/knuffen? Av dotterns berättelse verkar det ju som att pappan gick fram till MGM för något som sägs ha inträffat tidigare under kvällen.

Svårt att få någon dömd för grov misshandel än mindre dråp om det inte går att styrka uppsåt, dvs det handlar om ett slagsmål där någon får en smäll och slår i huvudet när han åker i backen, vilket verkar vara ungefär vad som hände, även detta sett till dotterns uttalanden.

Lär ju finnas kameror inne på BK så kan väl knappast vara så svårt ett reda ut denna händelse.

Två tuffa killar som druckit lite väl mycket och kanske någon annan illegal substans i kroppen. Nu när modet och det artificiella självförtroendet gått ur kroppen så hinner verkligheten ikapp.
Citera
2026-09-02, 12:34
Medlem
-Nederbird-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Fantastiskt roligt att det visade sig vara svenska pojkar som låg bakom och inte ”våldtäktsnegrer” som alla i tråden var övertygade om.

Låt mig påminna om att jag redan häromdagen flaggade för att det inte alls behövde vara invandrare och att pappan borde skött sig själv istället för att börja spela Allan på stan. Då hade detta inte hänt. Då fick jag veta att jag skulle ”utvisas ihop med gärningsmännen”. Svårt att utvisa blonda svenskar.

Det här var precis vad som behövdes för att slå medvinden ur SDs segel.

Hahah, se hur högern hanterar detta på twitter nu... ungdomarna är "blattefierade" osv. Förfan ni skulle suttit still i båten, take the L nu förfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in