2026-09-01, 20:00
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Så om du vill gå från vaginal penetration till anal penetration då kommunicerar du inte detta med den vars röv du vill penetrera?

Just skithålet är ett dåligt exempel för det är jag sällan intresserad av.

Men som regel kommuniceras ingenting verbalt. Jag ger henne tid att fatta vad som är på gång, och säger hon inte ifrån så är det fritt fram.

Undantaget är var det är ok att spruta, om jag inte vet det sedan tidigare. Det kan behövas verbalt ok i förväg, av förklarliga skäl.

Om du menar att du kommunicerar verbalt till din partner varje gång du ämnar sätta dig på hans kuk så menar jag att du ljuger.
Citera
2026-09-01, 20:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Igen, påvisa en dylik dom.

Så otroligt genant det skiner igenom att du inte har någonting att säga om det vi diskuterar.
Citera
2026-09-01, 20:03
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Vad får dig att tro att horder av svenska män upplever sexuell repression?

Halmgubbe. Jag vet inte hur vanligt det är att svenska män upplever sexuell repression.

Du hävdar däremot att de inte gör det, min fråga är hur vet du det?
Citera
2026-09-01, 20:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag vet vad hon säger. Enligt ditt eget resonemang är det bara en berättelse. Detta av den enkla anledningen att ingen lyckats få fram en dom baserat enbart på en berättelse.

Vad sade hon då? Sade hon inte precis det jag har argumenterat för hela tiden? Ska du inte kontakta P1 och anmäla dem för lögn eller åtminstone kräva att de får lov att backa upp det hon säger i intervjun med exempel på en dom?
Hur tänker du när du hör och läser vad advokater, journalister säger? När de säger att det räcker med en berättelse, att det ofta står ord mot ord.

Tänker du att det inte finns en enda kille/man som har fällts för våldtäkt då situationen varit den att det inte funnits några vittnen eller någon annan teknisk bevisning utan det är bara målsägandes berättelse som finns?
Citera
2026-09-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Just skithålet är ett dåligt exempel för det är jag sällan intresserad av.

Men som regel kommuniceras ingenting verbalt. Jag ger henne tid att fatta vad som är på gång, och säger hon inte ifrån så är det fritt fram.

Undantaget är var det är ok att spruta, om jag inte vet det sedan tidigare. Det kan behövas verbalt ok i förväg, av förklarliga skäl.

Om du menar att du kommunicerar verbalt till din partner varje gång du ämnar sätta dig på hans kuk så menar jag att du ljuger.

Någon postade ett förtydligande av en dom i ett vägledande fall tidigare i tråden. I korthet och med mina egna ord och enormt förenklat.

Om samtycke finns för vaginalt sex, behöver ingen av parterna inhämta nytt samtycke varje gång man byter ställning. Men vill man byta från tex vaginalt till analt samlag behöver man nytt samtycke till det.

Allt du skriver i detta inlägget tyder på att du inväntar och förstår samtycke. Så grattis, du kan sälla dig till majoriteten av folket i detta landet.
Citera
2026-09-01, 20:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Herregud Jocke, du har fått både nummer och ett direkt citat från dig.

Du har verkligen svart bälte i att slingra dig. Och dessutom ljuger du helt skamlöst. Hur kan du förneka något du fått serverat inte bara en, utan 2 gånger.

Här nedan får du inlägg #7011serverat. Var skriver jag här att det finns skador?
Du kan ju också passa på att svara på frågan i detta inlägg #7011 eftersom du inte har gjort det hittills.

Citat:
Om en anmälan avser en händelse som hänt i ett slutet rum med 2 personer inblandade och det inte funnits övriga personer i närheten, bara muntlig bevisning. Inga inspelningar. Inga skador eftersom det inte förekommit våld, hot eller utsatt situation. Inga SMS.

Menar du att det inte finns sådana fall som lett till fällande dom? Vad måste finnas utöver detta för att det ska kunna bli en fällande dom?
Citera
2026-09-01, 20:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Någon postade ett förtydligande av en dom i ett vägledande fall tidigare i tråden. I korthet och med mina egna ord och enormt förenklat.

Om samtycke finns för vaginalt sex, behöver ingen av parterna inhämta nytt samtycke varje gång man byter ställning. Men vill man byta från tex vaginalt till analt samlag behöver man nytt samtycke till det.

Allt du skriver i detta inlägget tyder på att du inväntar och förstår samtycke. Så grattis, du kan sälla dig till majoriteten av folket i detta landet.

Vet ej om jag fått svar från dig tidigare men om man har samtyckt till vaginalt sex har man då samtyckt till någon annan form av sex eller är det just bara snopp i mus? Finger? Tunga? Är det långsökt att tänka att en tjej som är med på vaginalt sex med penis även bör vara OK med att få oralsex? Eller måste man fråga om allt annat än snopp i mus?

Jag antar att du har svaren på frågorna eftersom allt är solklart och enkelt.
Citera
2026-09-01, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Absolut. Problemet är att hörsägen räcker som bevis.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/horsagen-som-stodbevisning-i-sexualbrottmal-accepteras-inte-i-manga-andra-rattssystem/
Det räcker med man skickat sms eller berättat för någon närstående så kan den vittna och då räknas det som stödbevisning.

Finns även fall tex chalmeristen som blev fälld först, där hade hon skickat lättklädda bilder på sig bjudit hem han sova hos henne lkagt sig lättklädd brevid honom, och haft sex länge samt ridit honom länge med och blivit tagen backifrån vid ett bord, han blev fälld först till 3 års fängelse helt sjukt.

Det som var ännu mera sjukt var skribenter här på forumet bla tomatkungen som egentligen är en tomathora argumenterade för domen var korrekt med
Citera
2026-09-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ingenting fast jag orkar inte leta bland de hundratals inlägg vi skrivit till varandra. Varför hakar du upp dig på dessa saker? Du vet mycket väl varför jag postade det till dig eftersom du tyckte jag var dum i huvudet som skrev som jag gjorde. Nu fick du ett exempel från en dom där målsägaren beskrev stryptag vid kyss/hångel och hur hon uppfattade det.

Och? Relevans? En fjäder gör ingen höna. Och för att få kontext, länka hela FUP istället för ett litet utdrag
Citera
2026-09-01, 20:19
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Tills jag springer på en psykiskt labil kvinna som blir arg på mig för något orelaterat och får för sig att hämnas. Eller en psykopat som är ute efter skadestånd och försäkringspengar. Då har jag inte längre rättsstatens skydd.

Så jag frågar igen: Varför inte lägga det juridiska ansvaret på parten vars samtycke dras tillbaka att kommunicera det?
Citera
2026-09-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så otroligt genant det skiner igenom att du inte har någonting att säga om det vi diskuterar.

Fast nu projicerar du. Du hävdar om och om igen att enbart en berättelse räcker för en fällande dom. Då måste du ju rimligen kunna styrka det med en enda ynka dom.
Citera
2026-09-01, 20:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Och? Relevans? En fjäder gör ingen höna. Och för att få kontext, länka hela FUP istället för ett litet utdrag

Varför är allt jag länkar till för att backa upp det jag säger irrelevant?

https://files.catbox.moe/tcs8zg.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in