2026-09-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag ser inte hur den här lagen skulle hjälpa till i de fallen när ett nej inte respekteras. Ett nej är ju fortfarande ett nej både före och efter samtyckeslagen.

Om någon däckat så kan ju den personen inte ge samtycke, och ska därför vara olagligt enligt mitt förslag. Det jag tycker blir orimligt är att varje nytt moment kräver inhämtande av samtycke. Det är omöjligt att knulla på det viset.

Hade det inte räckt med att man är tvungen att inhämta samtycke en gång, sedan gäller det tills det tas tillbaka?

Eller är du orlig för att du ska ge samtycke till vaginalt sex, svimma under akten och sedan vakna upp med en kuk i röven?

Så om du vill gå från vaginal penetration till anal penetration då kommunicerar du inte detta med den vars röv du vill penetrera?
Citera
2026-09-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är fortfarande ca 50 procent av befolkningen som har de här kommunikationsproblemen.
Det är alltså inte ett fåtal som har kommunikationsproblem. Finns en argumentation för att kvinnnor är sämre på att kommunicera vilket leder till att män hamnar i fängelse.

Du tycker att det är ok med en lagstiftning som inte är rättssäker?

Jag tycker fortfarande inte att lagar ska anpassas efter dem som har kommunikationsproblem eller svårt för att tyda andra. Det gäller all lagstiftning enligt mig.

Fast enligt studien du postade så hade över 80% av kvinnorna inte svårt för att kommunicera.

Jag har redan skrivit om att samtyckeslagen borde omformuleras och tydliggöras gällande tillämpningen.
Citera
2026-09-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tyvärr är du förd bakom ljuset, vilket lätt avslöjas av historiska, kulturella, evolutionspsykologiska, medicinska/gynekologiska, samt kliniskt psykologiska analyser. Jag har låtit flera ocensurerade lokala AI-modeller med över 50 miljarder parametrar analysera frågan förutsättningslöst utan ledande promt, och resultaten är väldigt entydiga. Din utgångspunkt må vare en slutsats som får många att må bra och sova bättre om natten, men det han inget med den objektiva sanningen att göra. 12 år är en i princip en optimal ålder för flickors sexualdebut. En stor majoritet är pubertala och flickor blir pubertala mycket tidigare idag än för bara 50-100 år sedan, har konsekvenstänk, tar inte skada av full penetration (det gör inte betydligt yngre flickor heller, men där är inte konsekvenstänket tillräckligt utvecklat), kan njuta fult ut av sex inklusive orgasm, och tar heller inte mental skada om umgänget sker under trygga omständigheter med någon hon känner tillit till.

Innebär detta per automatik att jag förespråkar att vuxna män ska ha samlag med dessa ungdomar? Nej det gör jag inte, men det ska inte staten avgöra, utan individerna själva. Det jag motsätter mig, och som ställer till med en enorm samhällsskada är den moralism och det hysteriskt uppskruvade tonläge som omger sexualiteten i väst i allmänhet, och Sverige i synnerhet. Jag alltid misstänkt att det är kvinnor som drivit på den utvecklingen mot högre åldersgränser i mer än 100-150 år, och har fått bekräftat att så är fallet. Det kristkonservativa USA har också fört en imperialistisk politik där de tvingat på många länder högre åldergränser. Det kommer nu att skrikas och gapas om mera censur, men det gör inte slusatserna mindre sanna. Vi ska inte utveckla lagstiftning baserat på känslor, utan på fakta.

Låter som att du har för hög tilltro till ai. Och eventuellt dig själv.

Först behöver du ge den rätt prompts. Det kräver en viss kompetens inom de ämnena . En behöver kunna vissa nyckelord.

Sen behöver du kunna ifrågasätta svaren på rätt sätt och förstå när den halucinerar.

Såtillvida du inte har utbildning eller yrkesmässig kompetens i alla de ämnena så är inte svaren värda någonting.

Har testat mig att använda mig av ai när jag studerat på universitetet. Funkar enbart i de områden där jag redan har tillräcklig kompetens.
Vilket är 3 inriktningar inom psykologin.

I annat fall funkar en ai bara vad gäller det mest basala och uppenbara Tex vad en bör tänka på när en slår i en spik med en hammare.
Citera
2026-09-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag tycker fortfarande inte att lagar ska anpassas efter dem som har kommunikationsproblem eller svårt för att tyda andra. Det gäller all lagstiftning enligt mig.

Fast enligt studien du postade så hade över 80% av kvinnorna inte svårt för att kommunicera.

Jag har redan skrivit om att samtyckeslagen borde omformuleras och tydliggöras gällande tillämpningen.

Kvinnor förlitar sig på ickeverbal kommunikation. Ca 55 procent av dem. Det är en mindre säkert sätt att kommunicera på.
Citera
2026-09-01, 16:15
Medlem
Citat:
Kvinnor förlitar sig på ickeverbal kommunikation. Ca 55 procent av dem. Det är en mindre säkert sätt att kommunicera på.

Vad innebär icke verbal kommunikation inom detta område (sex)?

Sen är jag stark motståndare till att normal- högkommunikativa människor, både gällande verbal och icke verbal kommunikation ska anpassa sig/sänka sig till tex autistiska människor som har olika svårighetsgrader gällande kommunikation, både verbal och icke verbal sådan.

Jag menar på att det är dem med kommunikationssvårigheter som måste anpassa sig/anpassas till majoriteten.

Vi ska heller inte anpassa lagstiftning efter dem med kommunikationssvårigheter, varken verbal eller icke verbal sådan. Fattar inte varför lagar skulle anpassas efter alla möjliga gärningsmannaprofiler.

Åhhh nej, den här skolskjutaren är en kraftigt autistisk kille som har jättesvårt för att tyda ansiktsuttryck. Nämen herregud, skriv en lag bara för honom är ni snälla.
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-01 kl. 16:22.
Citera
2026-09-01, 16:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Låter som att du har för hög tilltro till ai. Och eventuellt dig själv.

Först behöver du ge den rätt prompts. Det kräver en viss kompetens inom de ämnena . En behöver kunna vissa nyckelord.

Sen behöver du kunna ifrågasätta svaren på rätt sätt och förstå när den halucinerar.

Såtillvida du inte har utbildning eller yrkesmässig kompetens i alla de ämnena så är inte svaren värda någonting.

Har testat mig att använda mig av ai när jag studerat på universitetet. Funkar enbart i de områden där jag redan har tillräcklig kompetens.
Vilket är 3 inriktningar inom psykologin.

I annat fall funkar en ai bara vad gäller det mest basala och uppenbara Tex vad en bör tänka på när en slår i en spik med en hammare.

Jag har studerat källorna och dessa överensstämmer med analysen. Lev i din bubbla om du vill, inga problem, men du kan inte hävda att du ligger närmare någon slags objektiv sanning. Det är dessutom tydligt att dina kunskaper om artificiell intelligens är ytterst begränsade.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-09-01 kl. 16:22.
Citera
2026-09-01, 16:24
Medlem
Citat:
Vad innebär icke verbal kommunikation inom detta område (sex)?

Sen är jag stark motståndare till att normal- högkommunikativa människor, både gällande verbal och icke verbal kommunikation ska anpassa sig/sänka sig till tex autistiska människor som har olika svårighetsgrader gällande kommunikation, både verbal och icke verbal sådan.

Jag menar på att det är dem med kommunikationssvårigheter som måste anpassa sig/anpassas till majoriteten.

Vi ska heller inte anpassa lagstiftning efter dem med kommunikationssvårigheter, varken verbal eller icke verbal sådan. Fattar inte varför lagar skulle anpassas efter alla möjliga gärningsmannaprofiler.

Ansiktsmimik , kroppsspråk.

Det är fortfarande som så att alla i befolkningen blir sämre på att läsa signaler när de är sexuellt upphetsade.
Citera
2026-09-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ansiktsmimik , kroppsspråk.

Det är fortfarande som så att alla i befolkningen blir sämre på att läsa signaler när de är sexuellt upphetsade.

Det ska ha noll och intet påverkan på när lagar skrivs/formuleras

Förtydligande: jag tycker inte att eventuella gärningspersoners känslor och upplevelse av en brottslig handling/gärning ska tas hänsyn till när lagar skrivs/formuleras
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-01 kl. 17:01.
Citera
2026-09-01, 16:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det ska ha noll och intet påverkan på när man formulerar lagar.

Det bästa är väl att folk slutar ha sex helt och hållet? Det blir ju det ultiimata slutresultatet av er tvångsmässiga moralism som ni via statens våldsmonopol vill tvinga på befolkningen. Glöm inte bort att om moroten hålls för mycket utom räckhåll så kommer sex som kvinnornas ekonomiska utpressningsmedel också att förlora all sin effekt, och därmed går 90 % av den faktiska kvinnomakten om intet. Så ni sågar av den gren ni själva sitter på. Ni feminister är utan tvekan värre än kyrkan på 1800-talet när det gäller sexuellt förtryck. Ni skäms heller inte över att ni är sådana bakåtsträvande sexualmoralister heller, ni betraktar det som modernt och upplyst. Sanningen är den direkta motsatsen.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-09-01 kl. 16:44.
Citera
2026-09-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har studerat källorna och dessa överensstämmer med analysen. Lev i din bubbla om du vill, inga problem, men du kan inte hävda att du ligger närmare någon slags objektiv sanning. Det är dessutom tydligt att dina kunskaper om artificiell intelligens är ytterst begränsade.

Har studerat både evolutionär psykologi och utvecklingspsykologi. De håller inte med dig.
I alla fall inte av en kontext av Sverige I nutid.
Evolutionär psykologi skulle kunna hålla med dig om miljön vore som sådan i Sverige att den triggade en snabbare utveckling. Men finns inget som talar för det.
Citera
2026-09-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Resten av inlägget vara bara ad hominems mot WordWarrior, det har väl inte jag med att göra.

Jag blev bara nyfiken på vad du menar med att män i gemen inte känner av någon sexuell repression.

Vad får dig att tro att horder av svenska män upplever sexuell repression?

Det trots allt relativt få som spriger på bordell eller anser att samtycke är dåligt.
Citera
2026-09-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej så är det inte din jävla idiot. Ditt efterblivna påstående ovan har redan bemötts ca 700 gånger i tråden. Fascinerande ändå att du hängt här dagligen i månader nu och fullkomligt spytt ur dig inlägg i tråden men fortfarande inte fattat ett jävla skit av vad någon försökt säga till dig. Det enda din lilla hjärncell tycks vara kapabel till är intränade läten som "öööhhh Ni sOm äR eMoT SamTyCkEsLaGeN är bArA iNcELs höhöhöhö".

Vad idislar du om? Bara för att du och ett fåtal till intalar er att diverse myter är sanna. Snacka om att projicera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in