2026-09-01, 16:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Har studerat både evolutionär psykologi och utvecklingspsykologi. De håller inte med dig.
I alla fall inte av en kontext av Sverige I nutid.
Evolutionär psykologi skulle kunna hålla med dig om miljön vore som sådan i Sverige att den triggade en snabbare utveckling. Men finns inget som talar för det.

Västerländsk "vetenskaplig" littertur är full av moralism och felaktiga slutsatser, och man måste vara ytterst selektiv. Psykologi och sociologi är särskilt drabbade. För det första har du läst fel studier (universiteten är en politisk och ideologisk miljö som censurerar fakta), för det andra har du inte satt saker i ett multidisciplinärt sammanhang, vilket är absolut nödvändigt. Gynekologi, gynekologisk forensik, sexualhistoria, kulturella och religiöst grundade sexuella kontexter måste definitvt tas med. Terapeuter och psykiatriker är dessutom ett jävla pack som gör ekonomisk vinning på att patologisera normala beteenden. Se bara på transgender-härvan och bokstavsdiagnoserna PTSD/ADHD/ASD som delas ut i cornflakespaketen... Det visar sig även genom att det med jämna mellanrum både ändras och storstädas i DSM-manualernas moralistiskt och kulturellt grundade diagnoser. Visst, för vissa människor är det skönare att sova vidare i en väv av lögner. Varsågod att göra det om det känns bättre, men faktum kvarstår: det finns inga som helst objektiva argument att ha en åldergräns för sex som är högre än denna.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-09-01 kl. 17:12.
Citera
2026-09-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det bästa är väl att folk slutar ha sex helt och hållet? Det blir ju det ultiimata slutresultatet av er tvångsmässiga moralism som ni via statens våldsmonopol vill tvinga på befolkningen. Glöm inte bort att om moroten hålls för mycket utom räckhåll så kommer sex som kvinnornas ekonomiska utpressningsmedel också att förlora all sin effekt, och därmed går 90 % av den faktiska kvinnomakten om intet. Så ni sågar av den gren ni själva sitter på. Ni feminister är utan tvekan värre än kyrkan på 1800-talet när det gäller sexuellt förtryck. Ni skäms heller inte över att ni är sådana bakåtsträvande sexualmoralister heller, ni betraktar det som modernt och upplyst. Sanningen är den direkta motsatsen.

Jamen ursäkta mig då för att jag inte tycker att det är framåtsträvande och progressivt att ge vuxna tillgång till barn oavsett när eller hur mycket bröst deras kroppar hunnit utveckla.

"sex som kvinnornas ekonomiska utpressningsmedel"?

Om du nu är så jävla anti ovanstående varför i helvete köper du då sex??
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-01 kl. 17:11.
Citera
2026-09-01, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är inte jag som har svårt med läsförståelsen utan det är du som har svårt med att kunna tänka.
Om nu föräldrarna är lika bra på att prata om det här med samtycke med både söner och döttrar, varför är det i stort sett bara killar som blir anmälda? Varför anmäls nästan aldrig en tjej?
Vad är din förklaring till det?

Är det mer hotfullt att befinna sig inne på en toalett med folk precis utanför än i ett stort sovrum i ett hus på landet? Varför försätter sig din här tjejen i en "hotfull" situation? Har du kommit fram till vad som sades i korridoren som gjorde att de går in på toaletten? Varför följer tjejen med in på toaletten fastän hon enligt henne själv och dig inser att hon kommer att bli "våldtagen" därinne?
Var hon i en utsatt och hotfull situation redan utanför toaletten? Varför gör hon inget där utanför?

Har lite svårt att ta dig på allvar när du säger att allt kring det här med sexuellt samspel är tydligt och enkelt att tolka när expertis säger att det inte är det. Har till och med länkat till uppsats där kvinnor svarat på frågor och uttrycker att de många gånger själva inte riktigt vet vad de vill när de är uppe i en sexuell situation och att de upplever det svårt att kommunicera kring samtycke m.m. Men det har du väl antagligen låtit bli att läsa.

Om det nu är så tydligt o enkelt vill jag att du radar upp allt som kan inkluderas i detta: eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag.

Sedan vill jag att du radar upp allt som kan påvisa att samtycke finns. Alla signaler, kroppsspråk m.m. alla verbala uttryck.

Vet inte heller om du någon gång svarat på om samtycke och frivillighet är samma sak?
Är det alltid OK om någon samtyckt , sagt ja (förutom berusning och ålder 15 årsgräns)?

Om det är så solklart så undrar jag bl.a. om en kille frågar en tjej om han får knulla henne och hon svarar ja. Vad är det då hon enligt lagen har samtyckt till?

Jadu, jag har ingen aning om hur vissa föräldrar uppfostrar sina barn. Och du drar extremt stora växlar du drar på de fåtal domar som finns. Den absoluta majoriteten av killarna lyckas ju med att ha samtyckt sex.

Ska vi bedömma graden av hotfullhet nu? Du har nog inte tänkt till här. Även om det vid det här laget är allmänt känt att du älskar att lägga skulden på brottsoffret.

Vart har den samlade expertisen påstått att påstått att det är svårt för de allra flesta tolka soxiala och eller sexuella situationer? Återigen drar du förbluffande slutsatser av vad några advokater säger om samtyckeslagen. De (din poddande advokat och några andra) att de tycker att samtyckeslagen gör det svårare att förutsäga utfallet av ett åtal.

Jag har svarat på det ett flertal gånger Jocke. Skillnaden är försumbar i dagligt tal. Men man kan beskriva det som att skillnaden mellan frivillighet handlar om att frivillighet är själva tillståndet att man av egen vilja vill delta. MedanS samtycke är det aktiva uttrycket som påvisar att frivillighet föreligger.
Citera
2026-09-01, 17:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jamen ursäkta mig då för att jag inte tycker att det är framåtsträvande och progressivt att ge vuxna tillgång till barn oavsett när eller hur mycket bröst deras kroppar hunnit utveckla.

"sex som kvinnornas ekonomiska utpressningsmedel"?

Om du nu är så jävla anti ovanstående uttalande varför i helvete köper du då sex??

Din starkt begränsade intellektuella kapacitet gör sig återigen påmind. Du har inte begripit vad jag skriver.
Citera
2026-09-01, 17:12
Medlem
Citat:
Jag ljuger ju inte. Om du läser så står det inga skador. Visa var jag har skrivit att det finns skador. Ta fram ett nummer på det inlägget.

Herregud Jocke, du har fått både nummer och ett direkt citat från dig.

Du har verkligen svart bälte i att slingra dig. Och dessutom ljuger du helt skamlöst. Hur kan du förneka något du fått serverat inte bara en, utan 2 gånger.
Citera
2026-09-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Din starkt begränsade intellektuella kapacitet gör sig återigen påmind. Du har inte begripit vad jag skriver.

Jämfört med min intellektuella kapacitet är du ett kryp.

Jag har nog fan begripigt exakt vad du menar. Men jag kan inte hjälpa att du är full av motstridiga känslor, tankar och idéer. Och din moral ska vi fan inte ens nämna.
Citera
2026-09-01, 17:14
Medlem
Citat:
Hur kan du ställa frågan om det är relevant? Du har ju med en dåres envishet hävdat att det inte räcker med en berättelse och i den här intervjun på P1säger hon att det ofta bara finns berättelser som bevisning, det finns sällan objektiv bevisning.

Du vill ju att jag ska styrka mina påståenden och när jag gör det så bemöter du det med vad är relevansen. Eller varför ska jag lyssna på vad en poddande brottsmålsadvokat säger.

Jag vet vad hon säger. Enligt ditt eget resonemang är det bara en berättelse. Detta av den enkla anledningen att ingen lyckats få fram en dom baserat enbart på en berättelse.
Citera
2026-09-01, 17:15
Medlem
Citat:
Hur kan du ställa frågan om det är relevant? Du har ju med en dåres envishet hävdat att det inte räcker med en berättelse och i den här intervjun på P1säger hon att det ofta bara finns berättelser som bevisning, det finns sällan objektiv bevisning.

Du vill ju att jag ska styrka mina påståenden och när jag gör det så bemöter du det med vad är relevansen. Eller varför ska jag lyssna på vad en poddande brottsmålsadvokat säger.

Igen, påvisa en dylik dom.
Citera
2026-09-01, 17:16
Medlem
Citat:
Här är citat från förhör om fallet med en artist som finns här på FB.
Där kan du läsa om strypgrepp vid kyss/hångel och om hur misstänkt BO beskriver detta.

Vad har det att göra med inlägget du replikerade?
Citera
2026-09-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Det ska ha noll och intet påverkan på när lagar skrivs/formuleras

Förtydligande: jag tycker inte att eventuella gärningspersoners känslor och upplevelse av en brottslig handling/gärning ska tas hänsyn till när lagar skrivs/formuleras

Det bör ha en påverkan om det gör det svårare i att blir kompent nog för att följa lagen.
Citera
2026-09-01, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det bör ha en påverkan om det gör det svårare i att blir kompent nog för att följa lagen.

Jag håller inte med
Citera
2026-09-01, 20:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Vad har det att göra med inlägget du replikerade?

Ingenting fast jag orkar inte leta bland de hundratals inlägg vi skrivit till varandra. Varför hakar du upp dig på dessa saker? Du vet mycket väl varför jag postade det till dig eftersom du tyckte jag var dum i huvudet som skrev som jag gjorde. Nu fick du ett exempel från en dom där målsägaren beskrev stryptag vid kyss/hångel och hur hon uppfattade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in