2026-09-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Han lär dessutom stinka svavel när han äter ett tjugotal ägg per dag!

Ja, precis. "Luktar illa" får alltså läggas till alla andra otrevliga egenskaper hos Urban.
Citera
2026-09-01, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Kan ärligt talat inte riktigt förstå hysterin efter Urbans uttalande, att han inte vill att sin kvinna ska ha manliga vänner. Som att det är det värsta en man kan säga till sin kvinna. I Nyhetsmorgon sa dom detta ihop med psykologisk misshandel.
Det är ju inte helt ovanligt med svartsjuka flickvänner som säger åt sina pojkvänner att säga upp vänskapsband. Men det har jag, mig veterligen, aldrig hört någon uppståndelse över.

Det skulle vara lika upprörande om en flickvän sa så till sin pojkvän. Ingen ska säga så till sin partner. Och om man är ihop med en person som säger så eller på annat sätt försöker begränsa en, då ska man springa.
Citera
2026-09-01, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Tycker det är rimligt. Kanske han ändrar sig när han får träffa honom. Det vet vi ju inte. Men initiala reaktionen är inte konstig.
Jo, det är väldigt konstigt.
Citera
2026-09-01, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Han klarar inte av att ha kvinnliga vänner därför att han objektifierar och sexualiserar dem och han tror att andra är likadana som han.Han projicerar.Sorglig typ.

Jag håller med.
Citera
2026-09-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Håller med där vid bröllopet- så fruktansvärt obehagligt stirrande! Och med det subtila småflinandet, inte leende utan snett flin. Jag uppfattade det inte som att han var betagen av henne eller liknande för då är det en annan typ av tittande med ett ansikte som är naturligt och som går att läsa av. Jag tror faktiskt att det här var något han fått för sig att göra för att anlägga någon slags "maktbalans" . Liknande sånt som djur ägnar sig åt, typ hundar- den som håller kvar blicken längst vinner och blir Alfan.
Urban känns så tillgjord hela han och hans sätt. Och osäker så det skriker om det, men inte en chans att han skulle visa det eller något annat som han ser som en svaghet, "för riktiga män visar sig inte svaga och sårbara" .. För mig är han den mest avtändande i hela programmet, både till sätt och utseende.

Inga axlar har han heller, sluttar som en rutchkana.
Och äggätandet..spyr alltså! Känns också som något han snarare gör för att skryta, att det också har med hela paketet med den manosphere-tramset att göra. där han även står och sköljer ner sjuhundra piller framför kameran demonstrativt.
Ska jag också nämna fingerslickandet-uuörk! Han har NOLL hyfs eller bordsskick, samma som situationen när han psykar Olivia om hennes killkompis, som han sitter på stolen alltså, riktigt fult nonchalant med armen hängandes på stolsryggen och fläker ut sig- det genomgående sätt han har- göra sig större fysiskt, verka ointresserad, svara nonchalant, dröja med svar, titta frågandes när Olivia pratar för att få henne att känna sig osäker- usch vad illa jag tycker om honom! haha om inte det redan framgått..
La också märke till en knepig sak han gjorde i första avsnittet när alla killar träffades för första gången. Bara den saken endast och han varit normal i resten av programmet så hade det aldrig varit någon stor grej, men sett i samband med fortsättningen och hans märkliga typ så blir det ännu en knäpp grej att addera till hans persona.
Han kramar Edin på ett mycket udda sätt, håller liksm fast honom med en kram som kanske man mest gör med familjen eller med en mycket nära vän En sån kram de ger varandra på sina mans-läger, där den manliga kärleken och gemenskapen står i centrum. Men att göra så på en människa man mött i tio minuter är bara märkligt, och gränslöst!

Så slutligen, man kan ju faktiskt aldrig helt veta hur en människa är endast genom ett tv-program, där det klipps och och skarvas. Men, även om det klipps så är det ju ändå det han säger och gör sant- det man eventuellt inte vet och det tv kan framhäva eller tona ner är ju bara hur mycket eller hur lite människan i fråga är, inte OM han är det.

Slutligen Nr.2 Jag gick in på de länkar som postats här i tråden och som gäller det byggföretag Mr Urban drivit och det var ingen rolig läsning om människor som råkat ut för denna Urban.
Han stämde en kund som han lurat på massa pengar, men förlorade målet och fick betala motpartens rättegångskostnader. Trots att företaget inte byggt enligt offerten fortsatte han att debitera den stackars kunden på hundratusentals kronor. (Det ironiska och verklighetsfrånvända i att stämma någon han själv lurat..)
Mer och mer framträder bilden av en samvetslös, självupptagen individ man bör hålla sig långt borta i från-på alla plan.
Sen kom jag över ännu en artikel i Hem & Hyra där det framgår att drivit (driver?) ett företag för hushållsnära tjänster och en fast anställd skulle förlora anställningen om hon inte gick med på att bli timanställd!! Vilket hon också gjorde.

Nä fy för satan vilket as till människa detta är.

Det låter helt fruktansvärt. Tack för att du delar med dig om byggföretaget och domen och vad du läst i "Hem och hyra".
Citera
2026-09-01, 06:52
Medlem
Felpost
Citera
2026-09-01, 08:28
Medlem
hahah kan urban vara mer sterotypiska "alfa hane" manosphere livscoach typen elller
Senast redigerad av HeltVild 2026-09-01 kl. 08:31.
Citera
2026-09-01, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Det skulle vara lika upprörande om en flickvän sa så till sin pojkvän. Ingen ska säga så till sin partner. Och om man är ihop med en person som säger så eller på annat sätt försöker begränsa en, då ska man springa.
Och det är här Arvid kommer in i bilden. Han som sov över hos sin tjejkompis mitt under produktionen. Också udda men tvärtom. 🙂
Citera
2026-09-01, 09:12
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
En fråga varför är det så få kvinnor samt män som är 40 år och uppåt som har motsatta kön som vänner ? Tror det finns mycket i det Urban säger men på ett klumpigt sätt !! Många här säger det är okej hit o dit men skulle det vara i sin egna relation så tycker nog många som Urban väldigt få känner jag som har motsatta kön som vänner , om dem inte är homosexuella ! Varför det är så vet jag inte men tror människan är svartsjuk i botten och ser det som konkurrens!

Jag är runt 40 år gammal och har ett par manliga kompisar. Jag lärde känna dom under 5 års universitetsutbildning, för ca 20 år sen, vi är ett gäng av båda kön som träffas. Ibland alla, ibland en och en, vi ringer varandra också. Vi pratar mest om jobb, allmänn vardag och när någon varit singel kan det vara dejtingsnack. Jag själv är sambo sen 15 år tillbaka. Jag är helt ointresserad sexuellt av mina manliga kompisar, ser mig själv som en storasyster till dem. Men jag tycker absolut att dom tillför mkt till mitt liv socialt.

Om jag skulle vara otrogen skulle jag inte vilja "kacka i eget bo" heller och förstöra vänskapskretsen. Det skulle vara hur enkelt som helst och mycket bättre att ligga med någon avlägsen bekant (från gymmet, från tidigare jobb, eller fiska upp nån random via dejtingsajt).

Däremot är jag inte kompis med något ex. Och samma för min sambo. Fast jag skulle inte bry mig jättemycket om det tror jag, om min sambo hade haft ex som kompisar, jag skulle nog vant mig. Jag skulle nog också bli lite psykad om det plötsligt dök upp en ny kompis av motsatt kön. Så jag fattar ju Urbans resonemang liiite. Men jag skulle säga att hans regel är väldigt toxisk och grundar sig i att han är osunt svartsjuk.
Citera
2026-09-01, 10:39
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför sitter han tyst bara, då hon säger att hon kan ändra sig för hans del?
Varför överhuvudtaget dra det längre då hon visar att hon inte tycker det är konstigt att hon har en manlig vän.
Han sitter där och väntar på att hon ska ändra sig.

Ja, han sitter i givakt och utövar psykisk press på henne att hon ska anpassa sig.
Hon pratar i synk sen att hon är svagsint med att anpassa sig efter andra på bekostnad av sina egna behov.
Han utövar psykisk press och är kontrollerande mot henne redan där och då.
Jag lovar dig att många av Sveriges kvinnor ser vad den här obehagliga, kontrollerande mannen går för. Tror inte han kommer hitta någon kvinna vare sig i programmet eller efter.
Hur många tror du vill ha en efterbliven mansbebis med unkna värderingar, med såpass stort kontrollbehov han har.

Exakt så!! Flera i tråden skriver det som han gav henne ett fritt val, och så var det naturligtvis inte alls. Känner man till sånt här ser man direkt hur han psykar och manipulerar henne. Det är absolut inte tal om "mogen kommunikation", han vet hur och var han ska lägga in blickar, pauser och press.
Citera
2026-09-01, 11:26
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Snabbkollat igenom de två första avsnitten nu.

Urban och Olivia verkar väldigt kåta på varandra och det är ändå en viktig grund. Hon ville ju också ha en traditionell/”manlig man” om jag inte minns fel. Jag tycker inte det är fel att som Urban vara tydlig med vilka gränser man har i en relation. Gällande frågan om vänner av motsatt kön är det väldigt många, framför allt män, som tycker som honom.

Felix hade verkligen vunnit på att ha håret i en manbun och inte i den där kvinnliga frisyren.

Gabriel och den knubbiga tjejen: jag tror på dem. Gabriel är söt.

Edin verkar vara en snäll och fin kille men är nog lite för mjuk och försiktig, tror hon kommer ledsna. Har de den sexuella kemin? Har de ens legat?

Att begränsa vilka ens partner får umgås med är inte manligt på något sätt.

Det är att vara en nervsvag abuser.
Citera
2026-09-01, 11:32
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Han var kommunikativ och mogen genom att snabbt klargöra var han drar sina gränser. Kvinnan har valet att acceptera honom, hans preferenser och gränsdragningar, eller att inte göra det. Det handlar inte om kontroll. Att du drar det så långt som hustrumisshandlarbeteende är vilt och obefogat.

Eller anser du att snubben tvingar kvinnan till något? Har hon inte längre en fri vilja?

Du inser väl att Urban är den som borde gå i terapi för att läka sin taskiga självkänsla?

Han är inte mogen nog att stötta och vägleda andra män.

Har man bra självkänsla har man inget behov av att begränsa sin partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in