Håller med där vid bröllopet- så fruktansvärt obehagligt stirrande! Och med det subtila småflinandet, inte leende utan snett flin. Jag uppfattade det inte som att han var betagen av henne eller liknande för då är det en annan typ av tittande med ett ansikte som är naturligt och som går att läsa av. Jag tror faktiskt att det här var något han fått för sig att göra för att anlägga någon slags "maktbalans" . Liknande sånt som djur ägnar sig åt, typ hundar- den som håller kvar blicken längst vinner och blir Alfan.
Urban känns så tillgjord hela han och hans sätt. Och osäker så det skriker om det, men inte en chans att han skulle visa det eller något annat som han ser som en svaghet, "för riktiga män visar sig inte svaga och sårbara" .. För mig är han den mest avtändande i hela programmet, både till sätt och utseende.
Inga axlar har han heller, sluttar som en rutchkana.
Och äggätandet..spyr alltså! Känns också som något han snarare gör för att skryta, att det också har med hela paketet med den manosphere-tramset att göra. där han även står och sköljer ner sjuhundra piller framför kameran demonstrativt.
Ska jag också nämna fingerslickandet-uuörk! Han har NOLL hyfs eller bordsskick, samma som situationen när han psykar Olivia om hennes killkompis, som han sitter på stolen alltså, riktigt fult nonchalant med armen hängandes på stolsryggen och fläker ut sig- det genomgående sätt han har- göra sig större fysiskt, verka ointresserad, svara nonchalant, dröja med svar, titta frågandes när Olivia pratar för att få henne att känna sig osäker- usch vad illa jag tycker om honom! haha om inte det redan framgått..
La också märke till en knepig sak han gjorde i första avsnittet när alla killar träffades för första gången. Bara den saken endast och han varit normal i resten av programmet så hade det aldrig varit någon stor grej, men sett i samband med fortsättningen och hans märkliga typ så blir det ännu en knäpp grej att addera till hans persona.
Han kramar Edin på ett mycket udda sätt, håller liksm fast honom med en kram som kanske man mest gör med familjen eller med en mycket nära vän En sån kram de ger varandra på sina mans-läger, där den manliga kärleken och gemenskapen står i centrum. Men att göra så på en människa man mött i tio minuter är bara märkligt, och gränslöst!
Så slutligen, man kan ju faktiskt aldrig helt veta hur en människa är endast genom ett tv-program, där det klipps och och skarvas. Men, även om det klipps så är det ju ändå det han säger och gör sant- det man eventuellt inte vet och det tv kan framhäva eller tona ner är ju bara hur mycket eller hur lite människan i fråga är, inte OM han är det.
Slutligen Nr.2

Jag gick in på de länkar som postats här i tråden och som gäller det byggföretag Mr Urban drivit och det var ingen rolig läsning om människor som råkat ut för denna Urban.
Han stämde en kund som han lurat på massa pengar, men förlorade målet och fick betala motpartens rättegångskostnader. Trots att företaget inte byggt enligt offerten fortsatte han att debitera den stackars kunden på hundratusentals kronor. (Det ironiska och verklighetsfrånvända i att stämma någon han själv lurat..)
Mer och mer framträder bilden av en samvetslös, självupptagen individ man bör hålla sig långt borta i från-på alla plan.
Sen kom jag över ännu en artikel i Hem & Hyra där det framgår att drivit (driver?) ett företag för hushållsnära tjänster och en fast anställd skulle förlora anställningen om hon inte gick med på att bli timanställd!! Vilket hon också gjorde.
Nä fy för satan vilket as till människa detta är.