2026-08-31, 13:23
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Belinda beskriver ju sig som karriärdriven, är pilot och utbildar sig till flygchef eller vad det var. Det är hemmarollerna hon vill ha traditionella.
Undrar om hon fattar att det är hon som kommer få göra allting själv. Hon tjänar/kommer väl tjäna betydligt mer än snubben i lön med.
Jag får inte riktigt ihop det.
Emot västerländsk medicin. Hoppas inte hon belastar våra sjukhus när hon insjuknar av dieten av rått kött eller sjukdomar som vaccinationer förhindrar.

Jag fattar inte alls Belinda heller.

Belinda är uppenbarligen superambitiös i sin karriär inom en manlig bransch, tränar, håller på med särskild kost, överlag upplevs väldigt hård. Så sitter hon och säger att hon vill ha en provider som ska försörja henne för att hon ska vara hemma med barn???? Det går inte alls ihop för mig. Hon känns personlighetsmässigt som motsatsen till moderlig & hennes livsval hittills talar emot att hon ska trivas med att vara hemma med barn. Att vara hemma med små barn är otroligt enformigt och hjärndödande. Jämför Belinda med typ Jannicka från tidigare säsong (för mig är Jannicka genuint en väldigt kvinnlig kvinna som säkert går upp helt i sin mammaroll).

Jag vågar mig på att hävda att det bästa för de allra flesta kvinnor är att få varva barn och jobb. Det kommer de där nötterna Olivia&Belinda snabbt att inse när barnen väl kommer. Det blir ett iskallt uppvaknande när dom sitter där med sina mansbebisar som inte lyfter ett finger, krävande jobb och 100 % arbetsbörda i hemmet. Då kommer dom fatta att det där med jämställdhet inte är så dumt ändå.

Att vuxna kvinnor ska jobba. som andra kloka inlägg här redan beskrivit, är närmare "mänsklig natur" än att de ska vara hemmafruar. Vuxna kvinnor har i mänsklighetens historia alltid ägnat sig mest åt att jobba. Barn har tagits hand om av andra äldre barn&gamlingar, och bara i mån av tid av deras faktiska mammor och pappor.
Citera
2026-08-31, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltaxen

"Jag ser inte att eh... jag eller min kvinna ska umgås eh... med någon av det motsatta könet privat, eh... thats it"

Och några sekunder senare:
"Kvinnan vid min sida väljer att göra precis exakt som hon vill. Det går inte att kontrollera en kvinna det vet de flesta om, det är helt omöjligt."

Så ”min kvinna” måste vara med på hans regler, men ”kvinnan vid min sida” gör detta frivilligt. Därför är hans åsikt inte ett problem!?
Jag ogillar Urban som person men han sätter en tydlig gräns i sin relation och tvingar ingen till att efterleva den. Olivia är fri att följa den eller avsluta relationen. Jag tycker ärligt talat att det är ett sundare synsätt än att försöka övertyga sin partner om något den egentligen inte vill eller manipulera någon att ändra åsikt efter hand. Eller kvinnors favorit ”forma den perfekta mannen”
Citera
2026-08-31, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tror svt tagit med hustrumisshandlaren bara för att de ska visa sig duktiga i programmet sen då de ifrågasätter honom. De är mycket väl medvetna om vad han går för från början.

Här framträder CYNISMEN med sin allra värsta sida. De göder honom med krokar och ifrågasätter inte hans värderingar på tu man hand, så att han ska vilja dra sig ur. De bejakar honom och låter honom tro att de är okej med hur han är, detta för att EXPERTERNA SKA FÅ SIN TID I RAMPLJUSET, då de under programmets gång ifrågasätter honom.

CYNISM av värsta slag. Det blir ett program och EXPERTERNA ska hyllas och få förtroende för att de sen agerar så resolut. Och det blir ju SÅ bra tv samtidigt.

Edit: Såg ni hur Jenny Alversjö i Tv 4, fick kväljningar av att prata med Urban?
Aldrig har jag sett någon programledare få såna kväljningar av att prata med den de intervjuar.

Urban menade på i tv-4 intervjun att han ju är ärlig, som säger från början vilken kontroll han vill ha på kvinnor. Det kan jag hålla med om. Och han har ju därför inte utövat någon kontroll ännu. Eller faktiskt, det har han ju, då Olivia redan börjat anpassa sig för hur hon kan ändra sig med sin vänskap med sin manliga vän.
Skicka Urban till valfritt arab-land.
Han är tamejfan dum i hela huvudet.

Hustrumisshandlare? Ska vi lugna ner oss lite med orden.
Citera
2026-08-31, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Yasmin och Felix är bästa paret att följa. Klart mest intelligenta och sköna paret. Kommer spola förbi de andra.

För mig dog han när han hoppade sönder hotellsängen och sa att det inte gör något för någon annan betalar.
Citera
2026-08-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Han Urban är en framtida Chris Watts.

Var så säker.

Chris Watts var ju en underlig jämförelse. Watts är ju introvert, undergiven och tystlåten. Hade inga personlighetsdrag alls liknande Urbans. Tror inte på Urban som någon family annihilator, mer bara en oskön, osäker liten liten man.
Citera
2026-08-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Med tanke på det lilla man fick se av kommande avsnitt där Helenas snubbe instämmer i att en kvinna inte bör ha killkompisar tror jag inte att han är den rätta för henne..

Jag tror dessutom inte att Helena var det minsta fysiskt attraherad av Sasan. Tyckte hon såg lite äcklad ut, men försökte hålla en trevlig fasad. Är hans fula, klibbiga lugg någon liknande comb-over precis som Johns i förra säsongen?
Citera
2026-08-31, 17:36
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Även om Sara hade fått veta om Gabriels könskorrigering tidigare. Fattar jag inte hur man kan vara så lugn inför kameran. Även om man inte får se allt är märkligt att hon accepterar det så snabbt o inte blir ett dugg chockad. Måste ligga mera bakom det där tycker jag än vad tv visar. Sen kan de väl inte få ett gemensamt barn? Eller är jag helt ute o cyklar?
Det beror på vad du menar med "gemensamt" barn?

Med hjälp av spermadonator (eller embryodonation) kan de få ett barn som de båda är juridiska föräldrar till, precis som andra par som får barn med hjälp av donator.

Det finns möjlighet att åka utomlands och få barn med hjälp av en utvald äggdonator och en spermadonator. Alltså ett ägg från Gabriel och en spermie från en donator paras ihop med hjälp av provrörsbefruktning på en klinik. Embryot "återinförs" i Saras livmoder. (Eller tvärtom - att ägget kommer från Sara och att embryot får växa i Gabriels livmoder. Det alternativet kan bli svårt, med tanke på Gabriels testosteronbehandling, men ibland går det att pausa behandlingen för att genomgå en graviditet.) De skulle då få ett barn som de båda är biologiska (och juridiska) föräldrar till. (Den förälder som föder barnet räknas som biologisk förälder, enligt svensk lagstiftning, oavsett vems ägg som använts).

Ett barn som de båda är genetiska föräldrar till kan de inte få, eftersom de båda är födda med livmoder och ingen av dem producerar några spermier. Men de kan kanske få två barn och vara genetisk förälder till ett barn var och juridiska föräldrar till båda.

Nu är ju Sara pansexuell och har mestadels haft relationer med kvinnor. Hon sa i första avsnittet att hon trodde att hon skulle gifta sig med en kvinna. Så jag tänker att hon måste ha varit beredd på att det kan bli svårt att få barn på traditionellt sätt.
Senast redigerad av lillalilith 2026-08-31 kl. 17:49.
Citera
2026-08-31, 18:05
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Fler än jag som reagerar på att de fler män med invandrarbakgrund

Max är nån Jugge tror jag mig veta…

Max heter Turpeinen i efternamn. Låter finskt.
Citera
2026-08-31, 18:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Hustrumisshandlare? Ska vi lugna ner oss lite med orden.

Han visar prov på genomruttna värderingar där han avser att kväsa en kvinna genom att ha kontroll på vilka hon umgås med.
Det är inga värderingar som någonsin är okej med det han ger uttryck för.
Det han ger uttryck för är att han avser att styra och kontrollera en kvinna, och detta är misshandel, svar ja.
De ruttna värderingar han tror sig ha rätt att ha, har HAN INTE.
Ingen kvinna ska finna sig i att kväsa sig efter hans villkor.
Om hon direkt hade jakat och hållit med, att hon är lika mycket behov av kontroll, hade det varit en annan femma.
Men så var inte fallet..Hon fogade sig tveksamt, och det hade han inga problem med. Typiskt hustrumisshandlarbeteende.

Hört talas om människor som utövar psykisk kontroll?
Det var det EXAKT han höll på med.
Citera
2026-08-31, 18:15
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary
Jag tror dessutom inte att Helena var det minsta fysiskt attraherad av Sasan. Tyckte hon såg lite äcklad ut, men försökte hålla en trevlig fasad. Är hans fula, klibbiga lugg någon liknande comb-over precis som Johns i förra säsongen?

Det hjälpte nog inte heller att Sasan hade på sig ett vitt linne utan något ovanpå på parmiddagen i trailern till det kommande avsnittet. Lite lätt tacky.
Citera
2026-08-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Även om Sara hade fått veta om Gabriels könskorrigering tidigare. Fattar jag inte hur man kan vara så lugn inför kameran. Även om man inte får se allt är märkligt att hon accepterar det så snabbt o inte blir ett dugg chockad. Måste ligga mera bakom det där tycker jag än vad tv visar. Sen kan de väl inte få ett gemensamt barn? Eller är jag helt ute o cyklar?

För Sara spelar ju inte könet/könsidentitet på partnern någon roll så jag förstår att hon var lugn i det faktum att Gabriel är transman. Och hon har ju varit i ett långt förhållande med en tjej innan, så hon bryr sig nog inte om om Gabriel gjort någon underlivskirurgi eller inte.

Jag tror på dem!
Citera
2026-08-31, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary

Helena visade ju klart och tydligt att Sasan inte var hennes cup of tea. Jag hoppas att hon kan sköta det snyggt när hon avslutar det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in