Citat:
Belinda beskriver ju sig som karriärdriven, är pilot och utbildar sig till flygchef eller vad det var. Det är hemmarollerna hon vill ha traditionella.
Undrar om hon fattar att det är hon som kommer få göra allting själv. Hon tjänar/kommer väl tjäna betydligt mer än snubben i lön med.
Jag får inte riktigt ihop det.
Emot västerländsk medicin. Hoppas inte hon belastar våra sjukhus när hon insjuknar av dieten av rått kött eller sjukdomar som vaccinationer förhindrar.
Undrar om hon fattar att det är hon som kommer få göra allting själv. Hon tjänar/kommer väl tjäna betydligt mer än snubben i lön med.
Jag får inte riktigt ihop det.
Emot västerländsk medicin. Hoppas inte hon belastar våra sjukhus när hon insjuknar av dieten av rått kött eller sjukdomar som vaccinationer förhindrar.
Jag fattar inte alls Belinda heller.
Belinda är uppenbarligen superambitiös i sin karriär inom en manlig bransch, tränar, håller på med särskild kost, överlag upplevs väldigt hård. Så sitter hon och säger att hon vill ha en provider som ska försörja henne för att hon ska vara hemma med barn???? Det går inte alls ihop för mig. Hon känns personlighetsmässigt som motsatsen till moderlig & hennes livsval hittills talar emot att hon ska trivas med att vara hemma med barn. Att vara hemma med små barn är otroligt enformigt och hjärndödande. Jämför Belinda med typ Jannicka från tidigare säsong (för mig är Jannicka genuint en väldigt kvinnlig kvinna som säkert går upp helt i sin mammaroll).
Jag vågar mig på att hävda att det bästa för de allra flesta kvinnor är att få varva barn och jobb. Det kommer de där nötterna Olivia&Belinda snabbt att inse när barnen väl kommer. Det blir ett iskallt uppvaknande när dom sitter där med sina mansbebisar som inte lyfter ett finger, krävande jobb och 100 % arbetsbörda i hemmet. Då kommer dom fatta att det där med jämställdhet inte är så dumt ändå.
Att vuxna kvinnor ska jobba. som andra kloka inlägg här redan beskrivit, är närmare "mänsklig natur" än att de ska vara hemmafruar. Vuxna kvinnor har i mänsklighetens historia alltid ägnat sig mest åt att jobba. Barn har tagits hand om av andra äldre barn&gamlingar, och bara i mån av tid av deras faktiska mammor och pappor.