2026-08-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Åh, menar du bibelcitatet som rycktes från sitt sammanhang?
Det som diskuterats tidigare i tråden?
Tips, kolla inte korta klippet, utan allt som sägs. Där han faktiskt till och med i en punkt berömmer Candace Owens.
Jag menar det Turek skrivit i sina 37 punkter om hur man bemöter Candace och konspirationsteorier. Dom har du väl koll på hoppas jag.
Citera
2026-08-30, 19:58
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Han kör med bibelverser hela tiden och tycker att om man ifrågasätter en änka så ska man dö. Stora likheter med dokumentären Death of the Pastors Wife.
Bla bla bla. Kom med källa att han "tycker att om man ifrågasätter en änka så ska man dö". Har svårt att tro att han säger det. Jag har lyssnat på Frank Turek och upplever inte alls det du beskriver. Upplever honom som en starkt troende kristen (vilken jag anser den här världen hade mått bra av att fler var, och som även Charlie Kirk var). Men att han är obehaglig håller jag inte med om och att han skulle ha något att göra med mordet på Charlie Kirk är bara befängt att tro.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-30 kl. 20:01.
Citera
2026-08-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Bla bla bla. Kom med källa att han "tycker att om man ifrågasätter en änka så ska man dö". Har svårt att tro att han säger det. Jag har lyssnat på Frank Turek och upplever inte alls det du beskriver. Upplever honom som en starkt troende kristen (vilken jag anser den här världen hade mått bra av att fler var, och som även Charlie Kirk var). Men att han är obehaglig håller jag inte med om och att han skulle ha något att göra med mordet på Charlie Kirk är bara befängt att tro.
Källan är hans 37 punkter.
https://m.youtube.com/watch?v=rn7lrE1R9Mw
Citera
2026-08-30, 20:17
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Frank Turek verkar riktigt obehaglig. Och nu när Charlie är borta är det fritt fram för Turek, Ben Shapiro och resten av zionisterna. Så om man letar efter motiv så behöver man inte leta länge.
Här är vi faktiskt överens. Kanske inte om Turek i synnerhet då jag inte vet vem han är - men religiösa fundamentalister, oavsett vilken religion dom tillhör, är obehagliga.

Sen är det många som har haft motiv till att döda Kir, det är liksom bara ett ben av tre.
Citera
2026-08-30, 20:56
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Källan är hans 37 punkter.
https://m.youtube.com/watch?v=rn7lrE1R9Mw
Ständigt är din källa olika YouTubers som letar saker att bygga en konspirationsteori av... Ge en riktig källa, där inte det Frank Turek säger eller skriver tas ur sitt sammanhang! Om du lyssnar till Frank Turek, så förklarar han ofta vad han menar med sådant som du missförstår...
Citera
2026-08-30, 21:01
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Här är vi faktiskt överens. Kanske inte om Turek i synnerhet då jag inte vet vem han är - men religiösa fundamentalister, oavsett vilken religion dom tillhör, är obehagliga.

Sen är det många som har haft motiv till att döda Kir, det är liksom bara ett ben av tre.
"oavsett vilken religion dem tillhör"? Det är stor skillnad på kristna som tar sin tro på allvar och exempelvis radikala muslimer. Frank Turek var någon Charlie Kirk ville ha med sig då han uppskattade honom när det kom till hans trosövertygelser och vad han gjorde som kristen predikant och apologet. Charlie Kirk var också någon som tog sin kristna tro på allvar, och förmodligen skulle klassas som "fundamentalist" om man nu ska slänga med det ordet (vilket jag kan tycka är onödigt).

Tycker även teorin att Frank Turek skulle ha något med mordet att göra är befängd.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-30 kl. 21:03.
Citera
2026-08-30, 21:14
Medlem
rednaxela90s avatar
Frank Turek Responds to Candace Owens' Claims
https://youtu.be/WT_9waRkns4?is=YYW077R5ss22gple
Citera
2026-08-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ständigt är din källa olika YouTubers som letar saker att bygga en konspirationsteori av... Ge en riktig källa, där inte det Frank Turek säger eller skriver tas ur sitt sammanhang! Om du lyssnar till Frank Turek, så förklarar han ofta vad han menar med sådant som du missförstår...
Hur svårt är det att läsa hans 37 punkter?
Citera
2026-08-30, 21:19
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Hur svårt är det att läsa hans 37 punkter?
Inte svårt alls. Men din tolkning, som du har hört av Candace Owens och likasinnade, är helt och hållet fel.
Citera
2026-08-30, 21:24
Medlem
Citat:
Inte svårt alls. Men din tolkning, som du har hört av Candace Owens och likasinnade, är helt och hållet fel.
Jag set väl vad han skriver!
Citera
2026-08-30, 21:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
"oavsett vilken religion dem tillhör"? Det är stor skillnad på kristna som tar sin tro på allvar och exempelvis radikala muslimer. Frank Turek var någon Charlie Kirk ville ha med sig då han uppskattade honom när det kom till hans trosövertygelser och vad han gjorde som kristen predikant och apologet. Charlie Kirk var också någon som tog sin kristna tro på allvar, och förmodligen skulle klassas som "fundamentalist" om man nu ska slänga med det ordet (vilket jag kan tycka är onödigt).

Tycker även teorin att Frank Turek skulle ha något med mordet att göra är befängd.
Jag tycker som sagt att fundamentalister, oavsett vad dom tror på, är obehagliga. Visst är det skillnad på en kristen fundamentalist och en muslimsk sådan - men som Dante så fint påpekade så finns det grader i Helvetet. Dock så för mig som inte har några religiösa övertygelser alls så är det som religiösa tror på precis lika fånigt oavsett vad det handlar om.

Jag tänker inte försvara kristna för att dom i mina ögon är lite mindre knäppa än muslimer.

Men den här diskussionen hör inte hemma här - vill du fortsätta på det här spåret så är du välkommen att starta en tråd.

Edit: Jag vill dock göra det klart att bara för att jag anser att Turek är en fundamentalist, så betyder inte det att dom här 37 frågorna han har inte är relevant.
Woody Allen var ett creep, men han gjorde ändå bra filmer.
Senast redigerad av Fanten 2026-08-30 kl. 21:32.
Citera
2026-08-30, 21:32
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag tycker som sagt att fundamentalister, oavsett vad dom tror på, är obehagliga. Visst är det skillnad på en kristen fundamentalist och en muslimsk sådan - men som Dante så fint påpekade så finns det grader i Helvetet. Dock så för mig som inte har några religiösa övertygelser alls så är det som religiösa tror på precis lika fånigt oavsett vad det handlar om.

Jag tänker inte försvara kristna för att dom i mina ögon är lite mindre knäppa än muslimer.

Men den här diskussionen hör inte hemma här - vill du fortsätta på det här spåret så är du välkommen att starta en tråd.
Ok. Vi behöver inte gå vidare i det sidospåret. Men jag står fast vid att det är skillnad på bibeltroende kristna och exempelvis radikala muslimer, och att jag inte gillar när man slänger sig med ordet ”fundamentalist”. Jag tror dessutom att den här världen snarare hade mått bra av fler kristna, likt Charlie Kirk och Frank Turek, än färre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in