2026-09-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det är inte bara försvaret som kollar upp Tylers transaktioner.
Polisens utredare gör också det. Det är det första de gör, de går igenom varenda transaktion han gjort långt innan dådet för att se till.ex om han köpt ammunition eller andra saker som binder honom till dådet. Eller om han tagit emot pengar eller slickat pengar till ev. medhjälpare.

Försvaret kan inte hålla nåt sånt hemligt, de måste dela med sig av bevis till åklagaren. De kan inte bara hux flux slänga fram nåt som de vetat om länge.

Allt det här vet Candace.
Ja det vet hon så allt handlar om hur försvaret vill lägga upp det. Eller så har Candace helt enkelt fel angående kvittot.
Citera
2026-09-10, 17:52
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Ja det vet hon så allt handlar om hur försvaret vill lägga upp det. Eller så har Candace helt enkelt fel angående kvittot.
Om Tyler var på stekhuset vet åklagaren det och då skulle inte åtalet se ut som det gör.
Citera
2026-09-10, 17:53
Medlem
Citat:
Om Tyler var på stekhuset vet åklagaren det och då skulle inte åtalet se ut som det gör.
Det kan ha varit någon annan som betalade med Tylers kort. Candace tror inte det, men hon kan ju ha fel.
Citera
2026-09-10, 17:59
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det kan ha varit någon annan som betalade med Tylers kort. Candace tror inte det, men hon kan ju ha fel.
Det är inte troligt att nån annan betalat med Tylers kort, det är bara en dålig bortförklaring.

Candace ljuger som en häst travar, det är bara att du inser det.
Citera
2026-09-10, 18:06
Medlem
Citat:
Det är inte troligt att nån annan betalat med Tylers kort, det är bara en dålig bortförklaring.

Candace ljuger som en häst travar, det är bara att du inser det.
Jag anser ju att du är lite efter tankemässigt när du anklagar Candace för att ljuga, så jag håller alltså inte med dig. Candace kan ha fel men hon ljuger inte. Om vittnet ljuger vet jag däremot inte. Men att någon har betalt med Tylers kort är Candace 95% övertygad om och det ska bli intressant att följa ifall hon har rätt.
Citera
2026-09-10, 19:06
Medlem
Citat:
Jag anser ju att du är lite efter tankemässigt när du anklagar Candace för att ljuga, så jag håller alltså inte med dig. Candace kan ha fel men hon ljuger inte. Om vittnet ljuger vet jag däremot inte. Men att någon har betalt med Tylers kort är Candace 95% övertygad om och det ska bli intressant att följa ifall hon har rätt.
Tyler Robinsons eventuella besök är väl flera timmar efter mordet och inte samtidigt.
Dvs, Tyler skulle hunnit dit och äta, om det var Tyler som var där.
Och stället verkar ha gjort denna post på facebook. https://www.facebook.com/cowboysmokehousecafe/posts/official-statementbased-on-the-information-currently-available-to-us-we-have-no-/1851710212848158/

Citat:
Cowboy Smokehouse/Steakhouse
19 juli ·
Official Statement
Based on the information currently available to us, we have no evidence establishing whether Tyler Robinson was at our restaurant around September 10, 2025. We have responded truthfully to those who have questioned us, based on the information available to us at the time. We have fully cooperated, and will continue to cooperate, with the authorities conducting this investigation. Because this is an active matter, we cannot and will not comment further
Citera
2026-09-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Tyler Robinsons eventuella besök är väl flera timmar efter mordet och inte samtidigt.
Och stället verkar ha gjort denna post på facebook. https://www.facebook.com/cowboysmokehousecafe/posts/official-statementbased-on-the-information-currently-available-to-us-we-have-no-/1851710212848158/
Du kanske ska läsa på i tråden vad det är vi diskuterar...
Citera
2026-09-10, 19:20
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det var att han inte kunnat skicka de där sms'n när han satt och väntade på att polisen skulle försvinna så ha kunde hämta upp geväret.
Om jag förstått det rätt.
Citera
2026-09-10, 22:18
Medlem
Citat:
Det var att han inte kunnat skicka de där sms'n när han satt och väntade på att polisen skulle försvinna så ha kunde hämta upp geväret.
Om jag förstått det rätt.
Ahh, sms'en, kan finnas flera orsaker till var, när de skickats.
Citera
2026-09-10, 23:19
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ahh, sms'en, kan finnas flera orsaker till var, när de skickats.
Fast man kan se var en telefon befinner sig när den skickar ett sms.
Citera
2026-09-10, 23:24
Medlem
Citat:
Fast man kan se var en telefon befinner sig när den skickar ett sms.
Japp. Det borde vara så ja.
Citera
2026-09-16, 21:21
Medlem
Nixters avatar
Samma människor som låg bakom mordförsöket/en på Donald J Trump ligger bakom mordet på Charlie Kirk.

https://x.com/KanekoaTheGreat/status/2100286971285475333
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in