2026-08-28, 16:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nej. Hon tycker att månlandningarna är "fake and gay" samt att hon inte är säker på vilken form jorden har. Hon är totalt hjärndöd.
Hon är väl kreationist också?
Citera
2026-08-28, 16:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Du bör kolla dokumentären Death of the Pastors Wife. jag tycker det finns likheter mellan TPUSA och den sekten dokumentären handlar om. Det skulle vara intressant att höra vad du tycker.
Jag vet inget om TPUSA så jag kommer inte att kunna se några likheter. Men jag pratar, som du ser, inte om TPUSA utan om Candace.

Med det sagt så skulle det inte förvåna mig alls särskilt mycket om det finns likheter mellan den uttalat kristna organisationen TPUSA och andra kristna församlingar.

Och på tal om kristendom så påminns jag om när Jesus att innan jag tar bort grandet (det betyder typ en liten pinne eller något av ett sågspåns storlek - och har gett oss litegrand) ur min broders öga, så bör jag ta bort bjälken från mitt eget.

Med tanke på att bete sig som en sektmedlem och så.
Citera
2026-08-28, 16:46
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är så lätt att lägga till 'Ja, givet att jag inte har något annat inbokat' eller vad tusan som helst.
Och nu sa hon det tydligen i affekt och menade det inte alls. Då kan man ju undra om hon brukar säga saker i affekt som hon inte menar, och om så är fallet - bör man ta något hon säger på allvar någonsin?
Mm, tror inte att man bör ta det hon säger på allvar och/eller lita på henne...
Citera
2026-08-28, 16:47
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nej. Hon tycker att månlandningarna är "fake and gay" samt att hon inte är säker på vilken form jorden har. Hon är totalt hjärndöd.
Hon anser även att mörderskan Lindsay Clancy är oskyldig!
Citera
2026-08-28, 16:48
Medlem
Citat:
Jag vet inget om TPUSA så jag kommer inte att kunna se några likheter. Men jag pratar, som du ser, inte om TPUSA utan om Candace.

Med det sagt så skulle det inte förvåna mig alls särskilt mycket om det finns likheter mellan den uttalat kristna organisationen TPUSA och andra kristna församlingar.

Och på tal om kristendom så påminns jag om när Jesus att innan jag tar bort grandet (det betyder typ en liten pinne eller något av ett sågspåns storlek - och har gett oss litegrand) ur min broders öga, så bör jag ta bort bjälken från mitt eget.

Med tanke på att bete sig som en sektmedlem och så.
Då förstår jag inte riktigt varför du argumenterar för TPUSA i tråden? Det är ju TPUSA som betett sig väldigt märkligt både före och efter mordet. Om du bara vill kritisera Candace så finns det väl en egen tråd om henne?
Citera
2026-08-28, 16:52
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Mm, tror inte att man bör ta det hon säger på allvar och/eller lita på henne...

Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Hon anser även att mörderskan Lindsay Clancy är oskyldig!
Jag har bestämt mig för att tro att allt hon säger är engagement bait och att hon egentligen inte tror på ens hälften av det hon säger.

Som Eminem uttryckte det: "And just blurt this berserk and bizarre shit that works
And it sells and it helps..."

Hon är helt först och främst en grifter.
Citera
2026-08-28, 16:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du bör kolla dokumentären Death of the Pastors Wife. jag tycker det finns likheter mellan TPUSA och den sekten dokumentären handlar om. Det skulle vara intressant att höra vad du tycker.
En dramatiserad Netflix-”dokumentär” med offrets vinkling kanske inte utgör den bästa källan… Faktum är ju hennes make har inte ens åtalats.

Oavsett dina märkliga val av källor - vad är det för likheter du tänker på - och varför kallar du kyrkan för en sekt? (Det här är absolut inget försvar av kyrkan ifråga - jag avskyr religion - men de är faktiskt inte klassade som en sekt och om jag inte har fel så sägs det inte heller i Netflix-serien att de skulle vara det).
Citera
2026-08-28, 16:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då förstår jag inte riktigt varför du argumenterar för TPUSA i tråden? Det är ju TPUSA som betett sig väldigt märkligt både före och efter mordet. Om du bara vill kritisera Candace så finns det väl en egen tråd om henne?

Att du anser att tpusa beter sig märkligt, är förstås inget som bekymrar oss som efterlyser fakta och bevis.
Citera
2026-08-28, 16:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag har inte argumentera för TPUSA i den här tråden och jag kritiserar Candace inblandning i det hela vilket i sig innebär att det är en del till synes orelaterade saker nämns för att förstärka min poäng eller mina åsikter.

Jag har däremot argumenterat den del för Erika Kirk, vilket lika ofrånkomligen som att jag tar upp Candace trovärdighetsproblem innebär att jag ibland måste tangera hennes roll i TPUSA.
Jag har också, givetvis, pratat om TPUSA som organisation men jag har heller inte argumenterat för dom.

Som sagt så borde du öva upp din läsförståelse.
Citera
2026-08-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En dramatiserad Netflix-”dokumentär” med offrets vinkling kanske inte utgör den bästa källan… Faktum är ju hennes make har inte ens åtalats.

Oavsett dina märkliga val av källor - vad är det för likheter du tänker på - och varför kallar du kyrkan för en sekt? (Det här är absolut inget försvar av kyrkan ifråga - jag avskyr religion - men de är faktiskt inte klassade som en sekt och om jag inte har fel så sägs det inte heller i Netflix-serien att de skulle vara det).
Titta på den och återkom så kan vi diskutera likheterna.
Citera
2026-08-28, 17:05
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Jag har bestämt mig för att tro att allt hon säger är engagement bait och att hon egentligen inte tror på ens hälften av det hon säger.

Som Eminem uttryckte det: "And just blurt this berserk and bizarre shit that works
And it sells and it helps..."

Hon är helt först och främst en grifter.
Ja, jag tror det också. Hon tjänar bra med pengar på detta. Möjligen skulle hon även kunna vara galen, men jag är inte så säker på det. Tyvärr tar många henne så bokstavligt att hon har fått följare som nästan följer henne religiöst och tror på vartenda ord som kommer ut ur hennes mun. Om det är något som påminner om en sekt (som är det senaste samtalsämnet i tråden) så är det Candace och hennes följare!
Citera
2026-08-28, 17:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Titta på den och återkom så kan vi diskutera likheterna.
Nej så går det inte till i ett diskussionsforum. Om du ser likheter så förklarar du vad dessa är - sen kan jag kontrollera dessa om jag så önskar.
Och oavsett det så bör du förstås kunna svara på varför du kallar kyrkan ifråga för en sekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in