2026-09-04, 16:22
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Tror du på det så är du lättlurad utöver det vanliga.
Jag har inga skäl till att misstro TPUSA i den frågan. De har hävdat att meddelandet som Charlie skrev till sitt säkerhetsteam om oron över vänstern är riktigt. Om det är någon som är lättlurad så är det ju du, som tror på allt som Candace och liknande personer säger. Tänk efter: Det hade begåtts mordförsök av Donald Trump, och Charlie levde under ständiga dödshot, vilket mestadels kom från "vänsterfolk". Det var de som mestadels upprördes och hatade honom för det han stod för. Och även muslimer (som han menade i stor utsträckning enade sig med vänstern politiskt). Både logiskt och enligt vad TPUSA säger, och har digitala bevis på (textmeddelanden), så är det mest sannolikt att Charlie oroade sig över "vänstern".

Om du nu kontrar med att Erika först sa att Charlie inte hade skrivit något om att han var orolig över att mördas som svar till de som sa att han hade skrivit att han var orolig över att Israel skulle mörda honom, så kanske hon inte visste att han hade skrivit till sitt säkerhetsteam "I'm somewhat worried about the left trying to kill me". Hon kanske hade sett vanliga funktioner på hans mobiltelefon, men inte det han skrev till sitt säkerhetsteam (som förmodligen var i någon särskild app eller liknande). Det du inte tänker på och förstår, är att mycket som inte har presenterats till allmänheten än kommer att presenteras under rättegången. De som jobbar med fallet tar längre tid på sig än exempelvis Candace, som hastigt slänger ur sig anklagelser till höger och vänster, men under rättegången så kommer mycket att presenteras tydligare än vad det hittills har gjorts.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-09-04 kl. 16:26.
Citera
2026-09-04, 16:53
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Då är du alltså ovanligt lättlurad.
Eller så misstror jag inte bara vad de meddelar till allmänheten, utan bevis på motsatsen. Vad jag kan se verkar saker och ting ha gått till på rätt sätt. Det enda som har skapat en massa dramatik och som har gjort att TPUSA har varit tvungna att uttala sig, ibland utan att utredningen varit helt klar (vilket kan förklara något som sagts fel vid något tillfälle), har varit alla anklagelser mot dem och konspirationsteorier från personer som Candace Owens. De första teorierna av henne lades ju fram bara några dagar efter att Charlie Kirk hade dött. Jag utesluter inte att det skulle kunna ha förekommit något sorts konspiration eller att fler skulle ha kunnat vara inblandade i mordet, men det är inget som jag har sett hittills som tyder på att Tyler Robinson skulle vara oskyldig (snarare verkar det vara massor av bevis som pekar på att han är skyldig) eller att Israel och TPUSA (m.fl.) skulle vara inblandade på något sätt.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-09-04 kl. 16:55.
Citera
2026-09-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Elefanten i rummet är du och din top left Dunning Kruger. Beklahar, du förstår det inte själv.
Om man tror att Andrew Kolvet skulle suttit på ett textmeddelande i ett år där Charlie skriver att han tror att vänstern tänker mörda honom imorgon, och inte släppt det förens nu...då är man ovanligt lättlurad.
Och bara för att förtydliga, ingen har väl påstått annat än att det stod "they" i meddelandet? Israel har inte nämnts av någon när det gäller meddelandet, bara "they".
Citera
2026-09-04, 18:08
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Om man tror att Andrew Kolvet skulle suttit på ett textmeddelande i ett år där Charlie skriver att han tror att vänstern tänker mörda honom imorgon, och inte släppt det förens nu...då är man ovanligt lättlurad.
Och bara för att förtydliga, ingen har väl påstått annat än att det stod "they" i meddelandet? Israel har inte nämnts av någon när det gäller meddelandet, bara "they".
Sluta snöa in på detaljer, kan du inte bara förklara vilken risk-reward staten Israel/sionisterna/judarna har att ta död på CK med en exploderande mikrofon för att sedan skylla det på TR.

Vad hoppas man uppnå, vad kan gå fel, hur många behöver vara involverade och vad händer om konspirationen avslöjas?

Du måste ju ha funderat på det här innan du tvärsäkert pekar ut någon och ignorerar allt som talar emot.
Citera
2026-09-04, 18:16
Medlem
Citat:
Tror ingenring om de stora drakarna gällande sensationsnyheter. Följer inte sån skit. Varför gör du det?
Citera
2026-09-04, 18:16
Medlem
Citat:
Han var en kommande president. Det var planen.
Var det?
Minns du inte att vi tidigare skrivit om Charlie Kirk och presidentposten.
(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?

Citat:
Han själv verkade inte vara riktigt 100% på det. Faktist riktigt tveksam istället.
https://www.tiktok.com/@thecharliekirkshow/video/7542576845959499063
För 2028, så skulle han backa JD Vance.

Citat:
And if they ever run out of people, I don't even know if I would consider.
Faktiskt mer som att han inte var intresserad.

Så där fallerar punkten att Israel skulle mördat Charlie Kirk på grund av presidentplaner.
Citera
2026-09-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Sluta snöa in på detaljer, kan du inte bara förklara vilken risk-reward staten Israel/sionisterna/judarna har att ta död på CK med en exploderande mikrofon för att sedan skylla det på TR.

Vad hoppas man uppnå, vad kan gå fel, hur många behöver vara involverade och vad händer om konspirationen avslöjas?

Du måste ju ha funderat på det här innan du tvärsäkert pekar ut någon och ignorerar allt som talar emot.
Man vill ta bort ett stort hinder för Israel och man vill "send a message". Sedan finns det dom som menar att det är mer än att bara att skicka ett budskap, att det är ett rituellt offer...
Och konspirationen kan inte avslöjas eftersom det är dom själva som utreder den.
Citera
2026-09-04, 18:18
Medlem
Citat:
Tror ingenring om de stora drakarna gällande sensationsnyheter. Följer inte sån skit. Varför gör du det?
Stora drakarna?
Citera
2026-09-04, 18:20
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Man vill ta bort ett stort hinder för Israel och man vill "send a message". Sedan finns det dom som menar att det är mer än att bara att skicka ett budskap, att det är ett rituellt offer...
Och konspirationen kan inte avslöjas eftersom det är dom själva som utreder den.
Jag vet inte vad jag förväntade mig men det här är så jävla låg nivå. Kan du inte läsa igenom mitt inlägg igen och försöka svara ordentligt?
Citera
2026-09-04, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag vet inte vad jag förväntade mig men det här är så jävla låg nivå. Kan du inte läsa igenom mitt inlägg igen och försöka svara ordentligt?
Det var mitt svar och du håller säkert inte med mig.
Citera
2026-09-04, 18:42
Medlem
Citat:
Stora drakarna?
De dårarna du följer blint. Stora jootoobers.
Citera
2026-09-04, 18:47
Medlem
Citat:
De dårarna du följer blint. Stora jootoobers.
Andrew Kolvet är väl ingen stor youtuber?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in