2026-08-30, 15:34
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Reine är både präst och medium. Det är inget vi hittat på här i tråden utan det är så han presenterar sig själv.

Både präster och medium jobbar med tro och inte med vetande och hårda fakta. Det är något att hålla i bakhuvudet när man bedömer om Reine är trovärdig eller inte.

Man ser för sitt inte öga hur ektoplasman bubblat ut ur Reines mun och bildat texten i has båda böcker under en seans. Även den riktiga polisen ägnade sig åt hypnosförhör för att lösa MOP.

Ändamålet att peka ut GM-SE som mördare helgar medlen.

"Herrens vägar äro outgrundliga! Amen."
Jag tittade lite kort på ett youtube-inslag men tyckte inte det var så mycket bevänt med Reine och detta med medium är inte direkt något som gör honom mer trovärdig.

PS men om Reine också är exorcist så kanske han åtminstone kan driva ut en viss pappslöjds-spammare från den här tråden
Citera
2026-08-30, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Jag tittade lite kort på ett youtube-inslag men tyckte inte det var så mycket bevänt med Reine och detta med medium är inte direkt något som gör honom mer trovärdig.

PS men om Reine också är exorcist så kanske han åtminstone kan driva ut en viss pappslöjds-spammare från den här tråden

Det handlar inte om trovärdig. Vadå jävla trovärdig? Det handlar om att komma med nya idéer, förklaringar, teorier. Nya sätt att se på det.

Nya tankar...

Ha trovärdig.. man undrar vem som är trovärdig i pappslöjden.
Senast redigerad av Ballalaila 2026-08-30 kl. 15:44.
Citera
2026-08-30, 15:58
Medlem
Knattarnas avatar
Som alla vet laddar man alltid sin revolver med bara två skott. Trots att man har fler patroner tillgängliga laddar man med bara två skott.

Det förstår vem som helst. Reine har löst mysteriet.
Citera
2026-08-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Som alla vet laddar man alltid sin revolver med bara två skott. Trots att man har fler patroner tillgängliga laddar man med bara två skott.

Det förstår vem som helst. Reine har löst mysteriet.

Ouh är det svenska universitetsexperten som utredat lite på fritiden.

Man fyller på igen förstår du, man måste inte vänta tills det är tomt i tunnan.
Citera
2026-08-30, 16:14
Medlem
Över 100 000 inlägg i tråden. CA har 15 000. Flera som tror på den senare som mördare gör inget annat än skriver om Stig Engström. Trots att han blivit friad i en mockrättegång. Varför fortsätter ni att vara besatta av honom ?
Citera
2026-08-30, 16:15
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ouh är det svenska universitetsexperten som utredat lite på fritiden.

Man fyller på igen förstår du, man måste inte vänta tills det är tomt i tunnan.

Nödlösningarna står som spön i backen. Klart det inte räcker med att skjuta fyra poliser om man blir stoppad. Man måste kunna skjuta sex.

Intrycket man får av Nieminens beskrivning är att det är något större som skulle upp eller ner. Något som kommer i vägen för dragkedjan.
Citera
2026-08-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Nödlösningarna står som spön i backen.

Intrycket man får av Nieminens beskrivning är att det är något större som skulle upp eller ner. Något som kommer i vägen för dragkedjan.

Jag får intrycket att han inte får upp dragkädjan. Stela fingrar? Reumatism?
Citera
2026-08-30, 16:31
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Har argumenten tagit slut, Mopp?

Ja, i detta fall. Jag har sagt det jag ville säga. För denna gång.
Du lär snart återkomma med samma falska påståenden på nytt gällande JA och JÅS.
Så, på återseende..
Citera
2026-08-30, 17:19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, i detta fall. Jag har sagt det jag ville säga. För denna gång.
Du lär snart återkomma med samma falska påståenden på nytt gällande JA och JÅS.
Så, på återseende..

Du menar mina sanna påståenden. Det gör ont när knoppar brister, Mopp.

Förstår att verkligheten kommer som en chock för dig.

Det är bara att bryta ihop och komma igen. Väl mött nästa gång!
Citera
2026-08-30, 17:46
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Du menar mina sanna påståenden. Det gör ont när knoppar brister, Mopp.

Förstår att verkligheten kommer som en chock för dig.

Det är bara att bryta ihop och komma igen. Väl mött nästa gång!

Trams! Och det vet du, stackare som måste hålla handen hårt i ännu än gärningsman.
Citera
2026-08-30, 17:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Tyskarna använde medium för att hitta ubåtar och skepp i ww2. Norska polisen använder medium även idag. Bara så det är sagt. Och ett möte med en präst hadde vel flera här i tråden behövt.

Men poängen, själva poängen, det som är värt nåt.. är vad Reine säger. Vilka nya idéer, nya synvinklar och nya tankar om fallet han delar.

Det hoppar ni pappslöjd över och attackerar mannen istället. Det är same old story, så har det alltid varit.

Papp is gonna papp.
Vi har noterat att GM-SE numera är anarkist och att han brukade läsa G&A enligt Reine.

Det har vi skrivit om i tråden. Är det något mer du vill ta upp från Reine Vincent?
Citera
2026-08-30, 17:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Reine säger att mördaren sprang som en elefant, dvs med utsträckta fingrar. Så springer ju sprinters...

Inget vittne säger att mördaren sprang som en sprinter. Men jag tar detta med elefant som bevis på att det var sprintern Engström som sprang där. För elefanter springer som alla vet med utsträckta fingrar.
GM-SEs elefantfingrar och likheten mellan elefanter och riktiga sprinters är kanske en bra observation?

Hur långt är ett elefantfinger som spretar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in