2026-08-30, 14:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Fast med handen på hjärtat hade du med flera män varit intresserade av att köpa en 12-14 årig prostituerad flicka. Sånt här är bara ett försök från män som du att normalisera sexualiseringen av barn och ge er själva större möjligheter och tillgång till barn. Liksom katolska kyrkan byggde upp en struktur för lättare tillgång till barn.

"Frihetsreformer inom sexualia"....... Är det inte du som brukar skrika om att alla (svenska) tjejer och kvinnor är lösaktiga horor som borde sättas på plats? Du är förfan inte för nån sexuell frihet. Inte när det gäller kvinnor iallafall. Överhuvudtaget verkar du ha en rent sjuklig syn på sex och kvinnor, samtycke och sexuell frihet.

Och så hela harangen om GAMLA och bittra kvinnor som "kämpar med näbbar och klor" för att sätta käppar i hjulen för er sexuellt frigjorda pedofiler. Bara för att man kan tänka sig att bryta mot tabun och tex sätta på barn innebär det inte att man är sexuellt frigjord.

Nej, jag tycker inte att minderåriga under 18 år ska syssla med kommersiell sex, eftersom de inte kan skriva juridiskt bindande avtal. Dessutom faller dina pedofilanklagelser platt, då detta handlar om prepubertala flickor. Gäller det dock pubertala flickor så är alla män hebefiler, även om de är för fega för att erkänna det. Om vi nu återgår till samtyckeslagen, och den svenska lagtiftningen, så är det definitvt en begränsning av friheten att en pubertal individ inte kan samtycka till en sexuell handling. Det är lite som med yttrandefrihet, bara för att du inte gillar ett visst yttrande så betyder det inte att du har rätt att förbjuda det. Hur du väljer att definiera sexuell frihet är inte en allmängiltig definition. Du har ingen rätt att begränsa andras frihet. I synnerhet när det gäller handlingar där det inte går att entydigt slå fast skada eller en begränsning av individens frihet. Sverige har hamnat så fel i sexualpolitiken att Kina och Ryssland är betydligt friare på det området. Så illa ställt är det.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-30 kl. 14:10.
Citera
2026-08-30, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det stämmer inte. Den handlar om hur arbetsminne påverkar vår förmåga att uppfatta sexuella signaler på att samtycke inte finns när vi är upphetsade.

De enda som verkade ha något skydd är de med högt arbetsminne. Vilket innebär att minst 75 procent av befolkningen kommer missa signaler.

Ju mer sexuellt upphetsad en är ju högre kapacitet av arbetsminne krävs för att inte missa signaler.

Jag vet att det är svårt för dig att ta in saker du läser. Du är extremt selektiv på vad du tar in. Det som inte passar in i ditt narrativ bortser du ifrån.

Att du redan i förtid har bestämt dig för svaret gör det väldigt svårt för dig att ta in innehållet i det du läser.

Så återigen, detta är ett citat ur artikeln du länkade: "Participants who were more aroused by and spent more time viewing the non-consensual sexual imagery nominated significantly later stopping points on the date-rape analogue task."

Är det total irellevant för dig? Lika som att verkligheten är irellevant för dig. Du har fortfarande inte bemött att en förkrossande majoritet lyckas med att ha samtyckande och frivilligt sex.
Citera
2026-08-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, jag tycker inte att minderåriga under 18 år ska syssla med kommersiell sex, eftersom de inte kan skriva juridiskt bindande avtal. Dessutom faller dina pedofilanklagelser platt, då detta handlar om prepubertala flickor. Gäller det dock pubertala flickor så är alla män hebefiler, även om de är för fega för att erkänna det. Om vi nu återgår till samtyckeslagen, och den svenska lagtiftningen, så är det definitvt en begränsning av friheten att en pubertal individ inte kan samtycka till en sexuell handling. Det är lite som med yttrandefrihet, bara för att du inte gillar ett visst yttrande så betyder det inte att du har rätt att förbjuda det. Hur du väljer att definiera sexuell frihet är inte en allmängiltig definition. Du har ingen rätt att begränsa andras frihet. I synnerhet när det gäller handlingar där det inte går att entydigt slå fast skada eller en begränsning av individens frihet. Sverige har hamnat så fel i sexualpolitiken att Kina och Ryssland är betydligt friare på det området. Så illa ställt är det.

Alla kan självklart samtycka till sex. Det som är förbjudet är att sånna som du ex. ska kunna utnyttja barn 15 och under för sex.
Och huruvida dessa har passerat puberteten eller inte har inget med saken att göra.
Och sexuell frihet är lika mycket friheten att slippa oönskat sex, nånsin slagit dig?
du har altså ingen rätt att begränsa andras rätt att slippa dins sexuella närmanden.

och ja jävlar du vad "fria" ryska kvinnor och homosexuella är gällande sex i Ryssland.

Här bevisar du igen att den enda sexuella "frihet och rättighet" du är intresserad av är din egen som heterosexuell man.

Andra gruppers sexuella rättigheter är du inte ett skit intresserad av.
Citera
2026-08-30, 14:39
Medlem
Citat:
Faktum kvarstår hur du än försöker slingra dig. Mannen dömdes på bristfälliga bevis, annars hade han inte frikänts och släppts ur fängelse. Våldtäkt går nämligen under allmänt åtal, så om flickan tog tillbaka sin berättelse, men att det trots detta fanns riktiga bevis, så skulle han ha kvarstannat i fängelse.

Vem slingrar sig? Är det lätt att fällas för våldtäkt? Nej. Sker misstag? Ja, det sker alltid misstag när människor är inblandade.

I detta fall vet varken du eller jag vad som hänt. Eftersom du inte länkar FUP och eller dom så går du rakt av på dina fördomar.

Du väljer att inte bemöta att en pedofil blev friad trots att han begått ett lika brott innan och hans sperma påträffades i en 8 årig flickas trosor.
Citera
2026-08-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det lagen GÖR bokstavligen, är att tala om att detta inte är något "enkelt", nånting som är en "rättighet" att tillskansa sig utan att behöva bry sig om sin motparts vilja i saken, utan man behöver faktiskt ta ansvar för sina sexuella handlingar gentemot andra människor. Big deal hörredu.

och problemet i världen, käre "geniet" är inte att vi har lagstadgat om samtycke, utan att så många män i världen ger sig själva rätten skita i motparters sexuella samtycke, vare sig det nu gäller sexköp, sexuellt utnyttjande av alla de slag eller regelrätt sexuellt våld så att vi BEHÖVER göra den, uppenbart självklara kravet på respekt för andra människor, till lagar.

Mäns sexuella egoism i världen är ett massivt problem som bokstavligen "fuckar" upp livet för väldigt många människor, mestadels kvinnor.

och JA män behöver definitivt "jobba på" er respekt för kvinnor, och lagar är ju ett bra hjälpmedel.

Både lagrådet och advokatsamfundet kritiserade lagen pga bristande rättssäkerhet innan lagens införande .

Och oaktsam våldtäkt anses fortfarande ha problem med rättssäkerheten.

Anser du att det är bra?

Anser du att det är rätt väg att gå vad gäller lagstiftning?
Citera
2026-08-30, 14:41
Medlem
Citat:
Jag har ungefär 1600 timmars utbildning från högskola och universitet inom det här området.
Det här är dessutom en del av psykologin som har mest solid vetenskap.

Har ärligt talat begränsad kompetens vad gäller socker och heroin. Men det låter som att du fallit för en myt som cirkulerar. Det är helt olika sorters aktivitet. Din argumentation faller dessutom på det att socker generellt ger en lägre aktivitet i hjärnan än sexuell upphetsning.

Jag kallar mig geni för att skämta över att en majoritet tror att de är smartare än de är.
Ungefär som att folk tror att de är bättre på att läsa signsler på sexuellt samtycke när de är uplhetsade

40 personer är ovanligt. Många har inte sex med så många. Och ännu värre begår så många våldtäkter.
Det är tyvärr alltför rimligt att tro att folk kan komma undan många våldtäkter utan att bli anmälda. 80 procent anmäls aldrig.
Tänk Hagamannen. Hade troligtvis begått 30 våldtäkter innan han upptäcktes.
Sen finns det de som aldrig blir anmälda för att de inte passar in i synen på hur den som våldtar ska vara. Eller så har de makt / social status vilket avskräcker en anmälan.

Väldigt många ord, men väldigt tunt innehåll.
Citera
2026-08-30, 14:53
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om vad psyksjuka vänsterextrema kärringar tycker om mig. Diskutera topic. Jag är inte topic. Svenska kvinnor horor inte, du har rätt. De ger bort sig gratis till drägg. Återgå nu till ämnet.

Snacka om att vara bitter. Så sur över att du inte får ha sex med barn. Och lika bitter över att du inte lyckas träffa kvinnor.
Citera
2026-08-30, 14:55
Medlem
Citat:
Både lagrådet och advokatsamfundet kritiserade lagen pga bristande rättssäkerhet innan lagens införande .

Och oaktsam våldtäkt anses fortfarande ha problem med rättssäkerheten.

Anser du att det är bra?

Anser du att det är rätt väg att gå vad gäller lagstiftning?

Nej, det är inte bra.
Men? fattar jag att nya lagar, som dessutom ändrar på ansvarsfrågor, kan ta tid att få en fungerande praktik i domstolar. ja det fattar jag och accepterar att så är det bara.
för!
när jag ställer riskerna för mestadels unga män att bli oskyldig dömda för våldtäkt
kontra riskerna för dito unga kvinnor att bli utsatta för sexbrott och! på det, den juridiska kränkningar av att inte bli trodd, inte få sin GM fälld eller ens förd inför domstol vid allvarligare kränkningar som ex våldtäkt så fattar jag vilken risk som är den största.

Men inte du tydligen...

Själv anser jag att det är hög tid att vi tar tag i denna fråga, eftersom! så många kvinnor tvingas leva med detta i sina liv både som begränsande hot och faktiskt verklighet. Får fan vara nog.
Senast redigerad av Merapi 2026-08-30 kl. 15:26.
Citera
2026-08-30, 15:02
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker inte att minderåriga under 18 år ska syssla med kommersiell sex, eftersom de inte kan skriva juridiskt bindande avtal. Dessutom faller dina pedofilanklagelser platt, då detta handlar om prepubertala flickor. Gäller det dock pubertala flickor så är alla män hebefiler, även om de är för fega för att erkänna det.

Men en 17 åring ska kunna ha sex med en 12 åring?

Jag förstår inte vad vuxna mäns attraktion för tonårstjejer har med detta att göra. Menar du att samhället ser mildare på en 30+ åring som groomar och har sex med en 15 åring jämfört med en 13 åring? Vad/vem man annars fantiserar om bryr jag mig inte ett dugg om.

Är hela ditt inlägg skrivet av chatgpt? Verkar vara ett ihop plock av lite allt möjligt.

Citat:
Om vi nu återgår till samtyckeslagen, och den svenska lagtiftningen, så är det definitvt en begränsning av friheten att en pubertal individ inte kan samtycka till en sexuell handling.

Fast 15 åringar är pubertala. + Många har sin sexdebut i 14 års åldern med jämngamla och mig veterligen är det fritt fram för dem.

Citat:
Det är lite som med yttrandefrihet, bara för att du inte gillar ett visst yttrande så betyder det inte att du har rätt att förbjuda det. Hur du väljer att definiera sexuell frihet är inte en allmängiltig definition. Du har ingen rätt att begränsa andras frihet. I synnerhet när det gäller handlingar där det inte går att entydigt slå fast skada eller en begränsning av individens frihet. Sverige har hamnat så fel i sexualpolitiken att Kina och Ryssland är betydligt friare på det området. Så illa ställt är det.

Samma gäller för dig och dina likar, ni har ingen som helst rätt att lägga er i andra vuxnas sexliv.
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-30 kl. 15:20.
Citera
2026-08-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Joo det förstår du väl WW har en "genuin rätt" att gnälla på OM, NÄR, HUR och inte minst MED VEM vuxna kvinnor har sex...i alla lägen.
Men Gud nåde den som vill ta ifrån honom hans "rätt" att kladda på 12 åringar och ha en ny "fjortis" vare månad...eller vad det nu var han skrev som var nödvändigt för att "gottispåsen" skulle kännas tillräckligt fräsch för honom.

Yep, man drabbas av rätt giftiga uppstötningar när man läser hans inlägg.

Skrämmande också att vi lever i en tid då män som WW känner sig trygga med att helt skamlöst basunera ut de här åsikterna på olika forum och sociala medier. Det har verkligen skett ett paradigmskifte inom detta.
Citera
2026-08-30, 15:37
Medlem
Citat:
Yep, man drabbas av rätt giftiga uppstötningar när man läser hans inlägg.

Skrämmande också att vi lever i en tid då män som WW känner sig trygga med att helt skamlöst basunera ut de här åsikterna på olika forum och sociala medier. Det har verkligen skett ett paradigmskifte inom detta.

är just för att vi numera lever i en tid av internet, dvs kunna höras vitt och brett anonymt, som åsikterna av denna sort återigen gör sig synliga. De har tyvärr existerat hela tiden under ytan...
Och därför av enorm vikt att människor med mer normala åsikter tar sig in i dessa åsiktsbubblor.

Jag hoppas verkligen att WW är ett litet troll och inte på riktigt, det skulle verkligen få mig att spy.
Citera
2026-08-30, 15:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Men en 17 åring ska kunna ha sex med en 12 åring?

Jag förstår inte vad vuxna mäns attraktion för tonårstjejer har med detta att göra. Menar du att samhället ser mildare på en 30+ åring som groomar och har sex med en 15 åring jämfört med en 13 åring? Vad/vem man annars fantiserar om bryr jag mig inte ett dugg om.

Är hela ditt inlägg skrivet av chatgpt? Verkar vara ett ihop plock av lite allt möjligt.

Fast 15 åringar är pubertala. + Många har sin sexdebut i 14 års åldern med jämngamla och mig veterligen är det fritt fram för dem.

Samma gäller för dig och dina likar, ni har ingen som helst rätt att lägga er i andra vuxnas sexliv.

Absolut ska en 17-åring kunna ha sex med en pubertal 12-åring i samtycke, varför inte? Vissa flickor är pubertala och utvecklar bröst redan kring 9-10 årsåldern. De flesta är helt klart redo för sex vid 12. Sveriges rigida syn på saken är en kulturell fråga, och ingen allmängiltig sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in