Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Du drar på tok för långtgående slutsatser av studierna du läser. Alternativt att du inte riktigt förstår vad du läser. Jag argumenterar inte emot dig gällande att hjärnan fungerar annolunda vid olika stimuli.
Exempelvis aktiveras fler belöningscentra i hjärnan av socker än av heroin. För den skull blir inte socket livsfarligt och skapar ett starkt beroende.
Du som anser dig själv vara ett geni. Vad tror du oddsen är att någon som våldtar 40 personer undgår att bli anmäld? Är det statistiskt rimligt?
Att du övertolkar alternativt inte förstår de studier du hänvisar till gör inte att du bevisat dina egna slutsatser.
Jag har ungefär 1600 timmars utbildning från högskola och universitet inom det här området.
Det här är dessutom en del av psykologin som har mest solid vetenskap.
Har ärligt talat begränsad kompetens vad gäller socker och heroin. Men det låter som att du fallit för en myt som cirkulerar. Det är helt olika sorters aktivitet. Din argumentation faller dessutom på det att socker generellt ger en lägre aktivitet i hjärnan än sexuell upphetsning.
Jag kallar mig geni för att skämta över att en majoritet tror att de är smartare än de är.
Ungefär som att folk tror att de är bättre på att läsa signsler på sexuellt samtycke när de är uplhetsade
40 personer är ovanligt. Många har inte sex med så många. Och ännu värre begår så många våldtäkter.
Det är tyvärr alltför rimligt att tro att folk kan komma undan många våldtäkter utan att bli anmälda. 80 procent anmäls aldrig.
Tänk Hagamannen. Hade troligtvis begått 30 våldtäkter innan han upptäcktes.
Sen finns det de som aldrig blir anmälda för att de inte passar in i synen på hur den som våldtar ska vara. Eller så har de makt / social status vilket avskräcker en anmälan.