Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Nej, jag tycker inte att minderåriga under 18 år ska syssla med kommersiell sex, eftersom de inte kan skriva juridiskt bindande avtal. Dessutom faller dina pedofilanklagelser platt, då detta handlar om prepubertala flickor. Gäller det dock pubertala flickor så är alla män hebefiler, även om de är för fega för att erkänna det.
Men en 17 åring ska kunna ha sex med en 12 åring?
Jag förstår inte vad vuxna mäns attraktion för tonårstjejer har med detta att göra. Menar du att samhället ser mildare på en 30+ åring som groomar och har sex med en 15 åring jämfört med en 13 åring? Vad/vem man annars
fantiserar om bryr jag mig inte ett dugg om.
Är hela ditt inlägg skrivet av chatgpt? Verkar vara ett ihop plock av lite allt möjligt.
Citat:
Om vi nu återgår till samtyckeslagen, och den svenska lagtiftningen, så är det definitvt en begränsning av friheten att en pubertal individ inte kan samtycka till en sexuell handling.
Fast 15 åringar
är pubertala. + Många har sin sexdebut i 14 års åldern med jämngamla och mig veterligen är det fritt fram för dem.
Citat:
Det är lite som med yttrandefrihet, bara för att du inte gillar ett visst yttrande så betyder det inte att du har rätt att förbjuda det. Hur du väljer att definiera sexuell frihet är inte en allmängiltig definition. Du har ingen rätt att begränsa andras frihet. I synnerhet när det gäller handlingar där det inte går att entydigt slå fast skada eller en begränsning av individens frihet. Sverige har hamnat så fel i sexualpolitiken att Kina och Ryssland är betydligt friare på det området. Så illa ställt är det.
Samma gäller för dig och dina likar, ni har ingen som helst rätt att lägga er i andra vuxnas sexliv.