Citat:
Ursprungligen postat av
Stoltmamma26
Märkligt av allt det hon sagt vad hennes föräldrar utsatt henne för. Även om de försonades så hade jag iallafall inte förlåtit en person som förstört min barndom. Undra varför hon inte har kontakt med sina syskon. De har ju inte gjort Ellie något. Något som hon döljer
Det är inte konstigt eller ovanligt hos barn som blivit misshandlade eller haft omsorgssviktande föräldrar. Det är så vi funkar. Vi vill bli älskade av våra föräldrar. Om då mamman bett om ursäkt, de har pratat och mamman tog sig ur missbruk kan Ellie ha valt att förlåta för att få kärleken hon alltid saknat.
Vi vet inte vad syskonen gjort eller inte gjort. Ofta har syskon i sådana familjer helt olika syn på vad som hände hemma. Tänk också på att föräldrarna behöll vissa syskon men Ellie blev den som till slut skickades iväg för de ska ha hackat mest på henne.
Tänk om allt hon säger är sant om uppväxten. Och syskonen förnekar att det var så illa bara för att dem inte utsattes för skiten. Då hade inte jag heller orkat ha kontakt med syskonen.