2026-09-03, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Ja, jag trodde han skulle handla också.

Men sen vet jag inte om han har dåligt med pengar när de bor i en bostadsrätt. De kanske har bra jobb både han och flickvännen. Men som mamma/pappa hade man ju ändå handlat något.
Jag får inte fram nånstans att det är en bostadsrätt han bor i. Står bara lägenhet. Men oavsett kunde hon fyllt upp hans kyl osv.
Citera
2026-09-03, 17:01
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Nu har hon värsta utläggningen på insta att man minsann ska bete sig på nätet. Att man ska vara en förebild.
Intressant. Det är verkligen ironiskt att hon ska föreläsa om att vara en sund "förebild" på nätet.

Det är ganska svårt köpa hennes moralpredikan när hon själv:
- Helt saknar gränser inför sina barn
- Sprider riskfyllda, ovetenskapliga hälsoråd och extrema fastor till sårbara målgrupper
- Visar total dubbelmoral genom att kräva god ton, men själv blockerar och stämplar all saklig kritik eller genuin oro som "hat"

Hon är ingen bra förebild. Tyvärr.
Citera
2026-09-03, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Nu har hon värsta utläggningen på insta att man minsann ska bete sig på nätet. Att man ska vara en förebild.
Är hon en förebild inför andra och främst för respekt för sina egna barn när hon går runt och visa röven på youtube. När hon tejpar brösten med silver tejp. När hon rapar rakt in i kameran. Hon ÄLTAR sin TSW VARENDA DAG. Hur kul är det för andra och för hennes barn.

Kul för Mellon när hon visar upp sin röv för beskådning på youtube. Tänk om barn med föräldrar ser det på skolan. Även lärare. DET ÄR RESPEKTLÖST.

När hon la ut att Mellon sparkade hunden?!!!
Jag tror inte hon förstår hyfs.
Jag tror hennes äldre barn tycker hon är extremt pinsam.
Citera
2026-09-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Jag får inte fram nånstans att det är en bostadsrätt han bor i. Står bara lägenhet. Men oavsett kunde hon fyllt upp hans kyl osv.
Det är bara bostadsrätter där.
Absolut, det tycker jag också var konstigt men samtidigt vet vi inte om hon tex swishat honom pengar för att handla själv eller om han sagt att han precis handlat och hade fullt i kylen.
Citera
2026-09-03, 17:50
Medlem
Citat:
Om han nu var med till costco kunde dom inte passat på att fylla upp med varor till sonen. När man är 20 har man inte så fett med pengar. Ellie verkar ju ha deg iallafall. Snålt som sjutton.

Han var väl med för att passa Me***n skulle jag tro.
Citera
2026-09-03, 17:53
Medlem
En sak jag absolut inte förstår är varför Ellie vill framstå som någon positiv person som inte bryr sig om vad andra tycker (Välj dig!), men samtidigt tar upp allt "hat" hon får. Inte särskilt positivt känner jag. Kanske skulle hennes liv bli bättre om hon la den energin på att faktiskt jobba med sig själv.

Och jo, jag förstår att hon får många klappar och hjärtan av sina följare och det är anledningen. Men ändå.... Att man inte vill visa något bättre när.man har chansen. Att faktiskt vara en förebild. För så som hon är nu är hon ju bara helt verklighetsfrånvänd.

Att hon spelar in för sina barns skull. Ja inte fan skulle jag vilja att min morsa visade arslet på nätet eller rapar rakt in i kameran. Spela in för sina barn men visa inte oss 👍
Citera
2026-09-03, 18:10
Medlem
Hon pratar om att uppföra sig på nätet! Hon som visar arslet och rapar i vloggar hon påstår är för sina barn!? Som hånar folk som frågar saker i hennes QA. Som ljuger helt obehindrat gång på gång! Sopa rent på dina egna socialmedier först.
Citera
2026-09-03, 19:56
Avslutad
Citat:
Det är bara bostadsrätter där.
Absolut, det tycker jag också var konstigt men samtidigt vet vi inte om hon tex swishat honom pengar för att handla själv eller om han sagt att han precis handlat och hade fullt i kylen.
När man googlar står det att det finns bostadsrätter och studiolägenheter på den adressen.
Citera
2026-09-03, 20:37
Medlem
Citat:
När man googlar står det att det finns bostadsrätter och studiolägenheter på den adressen.

Just den lägenheten hittade jag annonsen för.
Citera
2026-09-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
En sak jag absolut inte förstår är varför Ellie vill framstå som någon positiv person som inte bryr sig om vad andra tycker (Välj dig!), men samtidigt tar upp allt "hat" hon får. Inte särskilt positivt känner jag. Kanske skulle hennes liv bli bättre om hon la den energin på att faktiskt jobba med sig själv.

Och jo, jag förstår att hon får många klappar och hjärtan av sina följare och det är anledningen. Men ändå.... Att man inte vill visa något bättre när.man har chansen. Att faktiskt vara en förebild. För så som hon är nu är hon ju bara helt verklighetsfrånvänd.

Att hon spelar in för sina barns skull. Ja inte fan skulle jag vilja att min morsa visade arslet på nätet eller rapar rakt in i kameran. Spela in för sina barn men visa inte oss 👍

Det är ju det som är så falskt. Pratar om positivitet men hon pratar bara om negativa saker hela tiden + hennes positiva ord är ofta negativa ändå.
Citera
2026-09-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ja, jag trodde han skulle handla också.

Men sen vet jag inte om han har dåligt med pengar när de bor i en bostadsrätt. De kanske har bra jobb både han och flickvännen. Men som mamma/pappa hade man ju ändå handlat något.

Men äger de bostadsrätten? Har själv hyrt bostadsrätt och jag var fattigare än en kyrkråtta vid den tiden.

Edit: Inser efter en googling att det inte finns något offentligt register som det gör för villor.
Senast redigerad av Luffarkoll 2026-09-03 kl. 21:03.
Citera
2026-09-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
Men äger de bostadsrätten? Har själv hyrt bostadsrätt och jag var fattigare än en kyrkråtta vid den tiden.

Edit: Inser efter en googling att det inte finns något offentligt register som det gör för villor.
Nej det kan man inte veta, därav jag tänkte att någon förälder gått in och köpt åt dem och hyr ut åt dem. Många föräldrar gör det. Det är ju relativt nybyggt och fräscht. Men någon köpte den slutet av förra året om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in