2026-08-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Hennes kläder innehåller bomull och polyester!

De största nackdelarna med polyester är att materialet har en negativ miljöpåverkan, andas sämre än naturfibrer och lättare drar till sig dålig lukt.Miljöpåverkan och mikroplasterFossil råvara: Polyester tillverkas av olja, vilket är en icke-förnybar resurs.Mikroplaster: När kläder i polyester tvättas lossnar små plastfibrer som kan leta sig ut i sjöar och hav eftersom de är svåra att fånga upp.Lång nedbrytningstid: Om materialet hamnar i naturen som avfall bryts det inte ner på samma sätt som naturfibrer.Komfort och egenskaperSämre andningsförmåga: Materialet släpper inte igenom luft och fukt lika bra som till exempel bomull eller ull, vilket gör att du lättare blir svettig.Dålig lukt: Syntetfibrer binder svett och bakterier snabbare, vilket gör att illaluktande kroppslukt kan uppstå lättare och sitta kvar i plagget.Statiskt: Tygerna kan bli mycket statiska, särskilt under torra och kalla vintermånader.Känsligt för värme: Polyester är en form av plast och kan smälta eller ta skada om det utsätts för stark värme eller glöd.

Hon har väl öppnat butik (eller ska) via en sån sajt som producerar, trycker och skickar iväg beställningarna så fort någon beställt något på ens hemsida. Typ Printify och liknande. Då brukar det inte vara så mycket att välja bland särskilt om det inte ska vara väldigt dyra produkter. Men gissar hennes tröjor kommer kosta typ 500kr ändå, för de som har mest bomull brukar kosta där någonstans.
Citera
2026-08-28, 20:49
Medlem
Ska hon börja sälja tröjor nu också, var ska hon förvara det ? Hemma i Gävle ? Vem ska sitta och packa till några köpare ? Hon eller ?

Jaha och vad gör hon när det inte går att sälja mer tröjor ?

Undra om hon tror hon är någon mega Kändis av något slag ? Hur många får hon sålt ?

Har hon inte gett ut en bok, gick den upp på Topplistorna och hon drog in massor av stålar ?
Nu ska hon in i klädbranschen.

Tror inte det är särskilt lönsamt, ska bli kul att följa.
Citera
2026-08-28, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ska hon börja sälja tröjor nu också, var ska hon förvara det ? Hemma i Gävle ? Vem ska sitta och packa till några köpare ? Hon eller ?

Undra om hon tror hon är någon mega Kändis av något slag ? Hur många får hon sålt ?

Har hon inte gett ut en bok, gick den upp på Topplistorna och hon drog in massor av stålar ?

Hon kan bara sälja dom till retards.
Citera
2026-08-28, 21:14
Medlem
Fick i dag besked av kronofogden att Stefan betalt av sina skulder med pengarna från försäljningen av huset. Det hade inte registrerats när jag tog utdraget förra veckan. Hoppas han kan sköta sin ekonomi nu.
Senast redigerad av Stoltmamma26 2026-08-28 kl. 21:28.
Citera
2026-08-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Världen blir bara mer och mer egocentrerad. Me myself and I. Empatin är på väg att helt försvinna. Ellie tycker det är bra att bre på detta ännu mer. Hoppas det kommer en motreaktion snart.
Precis min tanke. Jag jag jag och jag
Citera
2026-08-28, 21:57
Medlem
Citat:

Skulle aldrig handla nåt som kom från hennes skitiga hem inkl henne själv som är så äcklig🤮
Citera
2026-08-28, 22:54
Medlem
Citat:

Jag tror hon kommer använda en plattform som gör allting åt henne, och tar en viss % av försäljningen. De trycker upp kläderna, packar och skickar iväg kläderna. Många använder de här lösningarna då man slipper köpa upp ett lager och ligga minus tills man sålt sitt lager. Med en sån plattform dras kostnad för tillverkning bara när någon köper.
Citera
2026-08-29, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
I början när hon flyttat till Norrsundet så blev hon faktiskt rätt hälsosam. Hon var inte överviktig innan men gick ner några kilo efter flytten och hon brukade vara ute och jogga.m några km. Hon gick på gym med någon också .
Vet inte om hon faktiskt sprungit hela 4 km med säkert några km med tanke på hur hennes kropp förändrades.
Då säger man väl brukade springa☺️
Citera
2026-08-29, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Skulle aldrig handla nåt som kom från hennes skitiga hem inkl henne själv som är så äcklig🤮
Den svarta tröjan är redan smutsig och full med hudflagor. Så otroligt vidrigt 🤮
Citera
2026-08-29, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Världen blir bara mer och mer egocentrerad. Me myself and I. Empatin är på väg att helt försvinna. Ellie tycker det är bra att bre på detta ännu mer. Hoppas det kommer en motreaktion snart.

Ja, jag blir så oroad och äcklad av den här attityden. Det är bara ”jag”, och aldrig något tänka på ”vi” eller ”oss”. Och hennes dagens ord är alltid egocentriska.
Ja, visst ska man välja det man själv vill göra tex, men det finns ju en gräns för vad man gör bara för att man vill. Hennes dagens ord låter alltid så extrema, att man ska inte lyssna/tänka/bry sig om andra.

Har ni någonsin hört hennes dagens ord handla om att tänka på andra? Kompromissa? Skapa en bättre värld eller bättre relation med någon annan? Nej, det är bara jag-centrerat jämt. Och det oroar mig att hon ska vara terapeut med den inställningen. En bra person tar hänsyn även till sina medmänniskor. Den är ingen slav för andra, men den tar faktiskt hänsyn och tänker på andra.
Citera
2026-08-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ja, jag blir så oroad och äcklad av den här attityden. Det är bara ”jag”, och aldrig något tänka på ”vi” eller ”oss”. Och hennes dagens ord är alltid egocentriska.
Ja, visst ska man välja det man själv vill göra tex, men det finns ju en gräns för vad man gör bara för att man vill. Hennes dagens ord låter alltid så extrema, att man ska inte lyssna/tänka/bry sig om andra.

Har ni någonsin hört hennes dagens ord handla om att tänka på andra? Kompromissa? Skapa en bättre värld eller bättre relation med någon annan? Nej, det är bara jag-centrerat jämt. Och det oroar mig att hon ska vara terapeut med den inställningen. En bra person tar hänsyn även till sina medmänniskor. Den är ingen slav för andra, men den tar faktiskt hänsyn och tänker på andra.

Precis så! Hon pratar om att fylla världen med kärlek och omtanke men det är en omöjlighet om man bara väljer sig själv hela tiden i alla lägen. Hon ska inte jobba med att vägleda andra.
Citera
2026-08-29, 08:54
Avslutad
Citat:

Kanske därför hennes liv ser ut som det gör. Om man tror på karma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in