2026-08-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer23
Jag skrattade nästan ihjäl mig när han låg på Biltema madrassen som nästan sprack när han rörde sig 🙈🤣
😂😂😂
Citera
2026-08-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer23
Jag skrattade nästan ihjäl mig när han låg på Biltema madrassen som nästan sprack när han rörde sig 🙈🤣
Han har noll koll på allt. När han städade huset så hade han hållt på som fan. Men sen fick han reda på att det var inflytt en vecka längre fram. Då sket han i att städa mer 🤣 "nu behöver jag inte stressa med att städa, nu gör jag nåt annat" ❤️

Var det inte bättre att göra det färdigt när han höll på?!!
Citera
2026-08-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Var säkert inte värt mer ändå.
Hon fick nog vad hon betalade för. Är nog mycket fel på huset.
Citera
2026-08-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
400 000kr? Vilket pris? Måste vara billigt även för att vara Norrsundet? Antar att hon var den enda budgivaren då.
Hon fick ju betala över 100.000 för att renovera taket.
Citera
2026-08-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Han har noll koll på allt. När han städade huset så hade han hållt på som fan. Men sen fick han reda på att det var inflytt en vecka längre fram. Då sket han i att städa mer 🤣 "nu behöver jag inte stressa med att städa, nu gör jag nåt annat" ❤️

Var det inte bättre att göra det färdigt när han höll på?!!

Ja, helt koko att sluta då. Skulle väl gjort klart när han ändå planerat för det. Men det är ju så han väl gör med allt. Drar ut på tiden med det. Därför han hade ett/två hus med massor med planer men det var inget som blev färdigt.
Nu ser Ellies tomt ut som ett helvete med grejer. De har påbörjat källaren dvs skapat ett kaos, men ett halvår senare inte kommit någonstans med det jobbet.
Citera
2026-08-27, 17:26
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Hon fick nog vad hon betalade för. Är nog mycket fel på huset.
Jag tror det är tomten som kostar. Huset är inte värt mycket.
Citera
2026-08-27, 17:32
Medlem
Beckahestens avatar
Det var rätt kul och intressant att se Stefans housetour och vlogg igår. Många roliga idéer han hade där, men han hade också börjat riva på alldeles för många ställen utan att ha någon direkt handlingsplan.

Bor själv i ett renoveringsobjekt så det är alltid inspirerande att se hur andra gör
(eller avskräckande ).
Citera
2026-08-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten
Det var rätt kul och intressant att se Stefans housetour och vlogg igår. Många roliga idéer han hade där, men han hade också börjat riva på alldeles för många ställen utan att ha någon direkt handlingsplan.

Bor själv i ett renoveringsobjekt så det är alltid inspirerande att se hur andra gör
(eller avskräckande ).

Har en partner som är lite sådär. Vi börjar här, sen är det så roligt att börja med något annat (nytt) och då ska det rivas där och så vidare. Jag får kämpa med svett och tårar att vi gör klart en sak i taget eller har max 2 parallella projekt. Annars hade det sett ut som hos S och E
Citera
2026-08-27, 18:34
Medlem
Att denna kvinna ser sig själv som en guru är för mig helt otroligt.
Hon talar om barndomstrauman som att det skulle vara fel på alla andra som
uttrycker nån som helst kritik.
Hon måste ju förstå att sticker hon ut hakan så får hon ta kritiken.
För hon spottar ur sig saker hela tiden som visar att hon själv inte
har läkt sina trauman.
Hon skämmer ut sig totalt när hon förfasar sig över lax och hon ska aldrig äta torsk.
Just pga att hennes mamma tog ur en mask ur en bit färsk torsk när hon var barn.

Ska man klara av hjälpa andra så måste man kunna läka sig själv också.
Nä, hon för över det på M som äter exakt samma saker varje dag.
Han måste lida av näringsbrist så enahanda hon bjuder honom på.
Varför? Jo, för att hon fick lov att äta den mat som serverades som barn
och det ska ha gjort att hon aldrig skulle lära sig sitt eget barn att äta allsidigt.

Förstår ni att äta kycklingkorv och nuggets alltid?
Hon måste ju tro att pojken har autism oxå?
Eller så gör hon honom till det
Citera
2026-08-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starkast66
Att denna kvinna ser sig själv som en guru är för mig helt otroligt.
Hon talar om barndomstrauman som att det skulle vara fel på alla andra som
uttrycker nån som helst kritik.
Hon måste ju förstå att sticker hon ut hakan så får hon ta kritiken.
För hon spottar ur sig saker hela tiden som visar att hon själv inte
har läkt sina trauman.
Hon skämmer ut sig totalt när hon förfasar sig över lax och hon ska aldrig äta torsk.
Just pga att hennes mamma tog ur en mask ur en bit färsk torsk när hon var barn.

Ska man klara av hjälpa andra så måste man kunna läka sig själv också.
Nä, hon för över det på M som äter exakt samma saker varje dag.
Han måste lida av näringsbrist så enahanda hon bjuder honom på.
Varför? Jo, för att hon fick lov att äta den mat som serverades som barn
och det ska ha gjort att hon aldrig skulle lära sig sitt eget barn att äta allsidigt.

Ja hon sitter och snackar så negativt och felaktigt om det mesta, har så mycket problem och trauman kvar och låter barnet lida. Dålig uppfostran, dålig mat, dåliga rutiner. Hon skadar honom, men det vill hon inte inse, för det är lättare att inte sätta gränser, och inte laga riktig mat och få honom att äta, för det kräver tid och engagemang!
Hon skapar problem med sitt egna beteende och därför tyckte jag det var bra att han började fritids någon vecka innan förskoleklass började på riktigt. Ju mer tid han har i en frisk miljö (utan en mamma som spelar på sjukdom) och där rutiner och riktig mat finns är guld värt för honom. Han har ingen pappa som motpol mot henne, och inga mor/farföräldrar, så skolan är hans enda frizon.

Väldigt synd att han inte fått ha en relation med sin pappa och halvsyskon. (Det behöver inte vara Ellies fel, kan snarare vara han och hans fru som vägrade ta ansvar för hans fuck-up som otrogen. Och fruarna brukar ofta försvara sina otrogna män och vill inte ha en relation med barnet. Det är ju ett ”hot”…)
Citera
2026-08-27, 18:57
Medlem
Beckahestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Har en partner som är lite sådär. Vi börjar här, sen är det så roligt att börja med något annat (nytt) och då ska det rivas där och så vidare. Jag får kämpa med svett och tårar att vi gör klart en sak i taget eller har max 2 parallella projekt. Annars hade det sett ut som hos S och E
Gaah, igenkänning på det! Blir helt paralyserad om det blir för mycket stök. Är väl det som händer när arga snickaren får rycka ut, alldeles för stora och dyra projekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Starkast66
Har också undrat över det där, får han inte prova normal mat? Tar hon för givet att han tex inte vill äta fisk nu? Ungar byter ju smak hela tiden, plötsligt äter de en grej de vägrat ett halvår innan.
Citera
2026-08-27, 19:12
Medlem
MissFitt73s avatar
Hon handlar lokalt kött producerat på Irland 😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in