2026-08-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag säger ju bara att i stort sett alla andra typer av brottsmål behövs det även teknisk bevisning.
Återigen så raljerar du bara. Du kommer inte med något matnyttigt över huvud taget.

1. Förklara för mig varifrån "vittnena" som målsägaren pratat med fått sina uppgifter?
2. Vad säger läkarutlåtandena som finns i dessa "nya" fall vi pratar om? Vad bevisar de?

De advokater som jobbar med brottmål är sakkunniga men vad de säger skiter ju du fullständigt i.

1, vad tror du? Vad brukar vittnesmål innehålls? Saker de sett, hört upplevt och så vidare. Exempelvis i Visbyfallet fanns flertalet oberoende (kände varken BO eller GM) som upplevt BO som traumatiserad i nära anslutning till våldtäkten.

2. När vi ändå är inne på Visbyfallet så visar de att GM ljugit om minst 2 saker. Han påstår sig inte fått utlösning i polisförhör, ändå påträffas hans sperma på GM, bland annat i hennes öga. Han blånekar även inledningsvis till att han är kolatorsk. Trots förekomst i hans blod.

Du bevisar min poäng, du har en extrem dubbelmoral. Det en poddande advokat påstår är en sanning skriven i blod.

Vad andra sakkunniga vittnar om är totalt irrellevant påstår du.
Citera
2026-08-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Haha, jag njuter när jag ser hur desperat du är. Samtidigt så har vi vuxna diskussioner som du inte begriper dig på.

Lille vän, du bevisade precis min poäng.

Du har dock rätt, jag har svårt att förstå hur någon kan vara så bitter och hatisk.
Citera
2026-08-28, 23:43
Medlem
Citat:
Kompisar (väldigt opartiska förstås) som uppger att de tyckte att deras kompis var traumatiserad vid telefonsamtalet. Då ör det naturligtvis ställt utom rimligt tvivel. Att jag inte tänkt på det hittills.

Och som jag skrivit tidigare så spelar det inte någon som helst roll hur kompisarna säger att tjejen uppfattats när hon berättade för allt tolkas som att hon varit traumatiserad.
Spelar ingen roll om hon skrattat o varit glad, (Skyddsmekanism), varit som vanligt (bortträngning av det hon upplevt) m.m. Precis allt går att tolkas som en reaktion på vad hon påstår sig ha varit med om.
Tror det var Chalmersfalllet då en manlig vän vittnade om att hon varit på bra humör och skrattat men sedan lade till att det ju naturligtvis berodde på en sorts skyddsmekanism från tjejen.

Har läst flera fall där det vittnats om att tjejen varit precis som vanligt.

Har du läst en enda dom där tjejens upplevda tillstånd när hon berättat för sin vän varit till anmälarens nackdel vid domslutet?

Jocke, om det nu är så extremt lätt att bli dömd för våldtäkt, varför leder endast cirka 5% av anmälda brott till åtal.

Om det är som du påstår att en berättelse räcker så borde det väl vara närmare 100% som går till åtal.
Citera
2026-08-28, 23:50
Medlem
Citat:
Du vet att det inte räcker med att ha agerat i god tro i dessa våldtäktsfall. Varför spelar du extra dum.

Kan du beskriva det fetade, vad skulle det fysiska uttrycket kunna bestå av?

Men Jocke nu svamlar du igen.

Du, Jocke påstod att om du våldtog någon i god tro så bör du stå ansvarsfri. Jag frågade således i vilka andra brott du menar att man står fri från ansvar om man hävdar att man handlat i god tro.

Jag vet att du anser att ett nej eller sluta är otroligt tvetydigt och att du kan köra på i god tro. Handling kan vara att man puffar eller klappar, plötsligt ändrat kroppsspråk och så vidare. Tydliga signaler helt enkelt.
Citera
2026-08-28, 23:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jocke, om det nu är så extremt lätt att bli dömd för våldtäkt, varför leder endast cirka 5% av anmälda brott till åtal.

Om det är som du påstår att en berättelse räcker så borde det väl vara närmare 100% som går till åtal.

Du är en ondskefull och passivt aggressiv individ. Begriper du inte att våldtäkt är ett extremt svårbevisat brott? Du vill ha män som underkastar sig. Det kommer inte att hända. Glöm det.
Citera
2026-08-29, 00:01
Medlem
Citat:
Enligt min syn så är stryptag hårdare och med avsikten att sluta tillförseln av syre medan struptag är att lägga handen lätt mot strupen. Något som jag tror är vanligt vid sex. Tycker du ska kolla på lite filmer t.ex. så ska du se att det nog inte alls är ovanligt att killen tar ett struptag om tjejens hals när de kysser varandra.

Förstår inte heller varför du fastnat vid detta då diskussionen uppkom från ett fall. Vad gjorde mannen i det fallet omedelbart när kvinnan fysiskt visade att hon inte gillade struptaget?

Sedan har jag förstått att strypsex är något som verkar vara ganska vanligt bland unga och det verkar vad jag uppfattat det som vara hårdare grepp där vissa t.o.m. svimmar av. Antar att det kommer från porren att de tror att det är så det ska gå till.

Semantik, så du menar att det är väldigt långsökt att det upplevs hotfullt om någon plötsligt tar ett struptag som du föredrar att kalla det?

Att någon tar ett struptag vid en puss eller kyss är nog extrent ovanligt. Normal läggs handen på hals/nacke. Du får gärns påvisa en vanlig film (ej porr) där man tar struptag vid en kyss.

Ja, vissa är porrskadade och lyssnar på dårar ur manosfären. Något som bland annat kan ses i Uppdrag gransknings reportage "hårt sex"

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/unga-om-hart-sex-strypgrepp-typ-normen

"Professor Carolina Överlien vid Stockholms universitet har forskat på våld i ungas nära relationer. I hennes studie från 2021 medverkade knappt 1000 ungdomar mellan 15 och 19 år. Resultatet visar att nästan varannan tjej, 44,4 procent, har utsatts för någon form av sexuellt våld, någon gång i en relation."
Citera
2026-08-29, 04:47
Medlem
Citat:
Låt säga att det finns vittnen som säger att ni befunnit er ensamma på ett kontor med stängda dörrar. Det finns även vittnen (som du kallar dem) i form av vänner som Bullefittan berättat detta för och som återberättar Bullefittans historia i förhör och intygar att Bullefittan lät ledsen och nedstämd när hon berättade detta för dem. Det finns naturligtvis även polisförhör (vittnen som du kallar dem) med Bullefittan.

Hur skulle du lägga upp ditt försvar? Hur skulle rätten göra för att komma fram till ett domslut?
Jag tycker ni har haft jättebra försvar här i tråden.

Jag kunde inte med 100% veta att hon ville för det är omöjligt att veta och det är normalt att inte fråga.

Eller Om man inte kan säga nej är man ett hjärndött våp så då tyckte jag att jag kunde fortsätta.

Eller Men jag visste inte hur många juck jag fick göra utan att fråga så det är fel på lagen, inte mig.

Eller Jag gör som jag vill om hon inte säger Aj, sluta eller släpp,
Citera
2026-08-29, 06:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jag tycker ni har haft jättebra försvar här i tråden.

Jag kunde inte med 100% veta att hon ville för det är omöjligt att veta och det är normalt att inte fråga.

Eller Om man inte kan säga nej är man ett hjärndött våp så då tyckte jag att jag kunde fortsätta.

Eller Men jag visste inte hur många juck jag fick göra utan att fråga så det är fel på lagen, inte mig.

Eller Jag gör som jag vill om hon inte säger Aj, sluta eller släpp,

Varför fortsätter du som du gjort utan att komma med någonting över huvud taget?

Svara på nedanstående istället. Frågan var egentligen ställd till Humbug.

Låt säga att det finns vittnen som säger att ni befunnit er ensamma på ett kontor med stängda dörrar. Det finns även vittnen (som du kallar dem) i form av vänner som Bullefittan berättat detta för och som återberättar Bullefittans historia i förhör och intygar att Bullefittan lät ledsen och nedstämd när hon berättade detta för dem. Det finns naturligtvis även polisförhör (vittnen som du kallar dem) med Bullefittan.

Hur skulle du lägga upp ditt försvar? Hur skulle rätten göra för att komma fram till ett domslut?
Citera
2026-08-29, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hur tycker du det ser ut i djurriket?

Är det hanen eller honan som jagar partner? Och är det också sociala konventioner som styr?

Det kan ju se lite olika ut, men i grunden så är det båda könens agens att hitta partners.
och den där sidan som "väljer"...bland friare, gör ju också ett jobb.
Citera
2026-08-29, 09:19
Medlem
Citat:
Varför fortsätter du som du gjort utan att komma med någonting över huvud taget?

Svara på nedanstående istället. Frågan var egentligen ställd till Humbug.

Jag sa ju det. Ni har försvaren i en liten ask.
Citera
2026-08-29, 12:20
Medlem
Citat:
Du har druckit. Visa nu var jag har skrivit det du påstår att jag har skrivit.

Det jag har skrivit är att i dessa fall vi diskuterar finns inga skador vid läkarundersökningarna. Det jag har frågat då är vad dessa läkarundersökningar då ska bevisa?

Jag vet att det är svårare att minnas lögner och påhitt. I detta inlägg: (FB) Samtyckeslagen -allmän diskussion

Ditt inlägg #7011. Du skriver: "Inga skador eftersom det inte förekommit våld, hot eller utsatt situation."

Så svara nu Jocke, hur uppstår fysiska skador av en hotfull eller utsatt situation?
Citera
2026-08-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du är en ondskefull och passivt aggressiv individ. Begriper du inte att våldtäkt är ett extremt svårbevisat brott? Du vill ha män som underkastar sig. Det kommer inte att hända. Glöm det.

Exakt, du har rätt. Våldtäck är väldigt svårbevisat.
Det är därför endast cirka 5% av anmälda våldtäkter leder till åtal.

Nej, jag vill inte ha någon underkastelse av någon, varken kvinnor eller män.

Inte ens av dig, om det nu blir en man av dig någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in