Citat:
Ursprungligen postat av
Burgerbraukeller
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.
Vad är mest logiskt, att tro på något utan bevis eller att inte tro något utan bevis? Som alla vet finns det inga bevis för jesus gudomlighet, knappt ens för hans existens.
Citat:
Jag ska ge er ett exempel:
Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?
Naturligtvis inte.
Citat:
På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.
Nej, det finns inget som talar för att han finns så vänligen sluta tro på honom.
Citat:
Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.
Vad du känner eller inte känner har 0 bevisvärde.
Citat:
Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.
Big Bang är såpass vetenskapligt belagd att man måste vara imbecill för att förneka den.
För att något övermäktigt ska existera så måste något ännu övermäktigare ha skapat det.
Och börja inte ens med att "gud har funnits alltid".
Citat:
Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.
Nej tack.
Citat:
Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?
Du verkar inte fatta vad logik är. Ta gärna en grundkurs.
Citat:
Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?
För att annars är ju risken väldigt stor att man lurar sig själv.
Citat:
Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Du verkar dummare än vad man kan tro.