2026-08-28, 12:50
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Imponerande trailer. Inte den millennial-slop jag fruktade.
Gjorde misstaget att titta igen och då lyssna lite noggrannare. Jo, det är en del millennial-slop och vad som känns som manlig dialog skriven av kvinnor. Bonnie & Clyde-upplägget tror jag dock fortfarande på och det är nog det enda som skulle funka hos både woke och chud. Den manliga andfådda rösten passar dock inte alls.
Citera
2026-08-28, 12:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Att kunna dela med sig av sina spel eller sälja vidare till någon med Internetuppkoppling har dock gått utmärkt och då har jag fått tillbaka MINA pengar när jag sålt spelet vidare.

Är trist att man väntat så länge på GTA VI men för mig kommer det bli ihågkommet som spelet som totalt dödade gaming. Sen ser jag inte fram emot spelet så jättemycket heller när Dan, Lazlow och gänget inte är involverade.

Men det kräver också att du säljer det innan intresset svalnar och folk är ointresserade av det, kommer säkerligen inte ske med GTA VI då vi fortfarande ser ett stort intresse av GTA V online som är jävligt gammalt.

Vi får väl se hur studion lyckats med spelet utan dem men som sagt, jag älskade Trevor i GTA V med hans härliga råa stil och nu känns det inte riktigt vara så nya spelet kommer bli då båda karaktärerna känns rätt städade och lite tråkiga.

Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon
Det känns som ett riktigt magplask att låta hela storyn kretsa kring en personlighetslös American Pie-hunk och ett par Beyonce-höfter med string från millennieskiftet.

Ingen annan som tycker det känns märkligt, torrt, vågat/"vågat"?

Kan ens magi ske från Barbie & Ken?

Är det bara jag som redan är trött på huvudpersonerna?

Håller helt med dig, de två karaktärerna känns redan lite tråkiga men vi får väl se när spelet släpps.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2026-08-28 kl. 12:56.
Citera
2026-08-28, 12:57
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Men det kräver också att du säljer det innan intresset svalnar och folk är ointresserade av det, kommer säkerligen inte ske med GTA VI då vi fortfarande ser ett stort intresse av GTA V online som är jävligt gammalt.

Vi får väl se hur studion lyckats med spelet utan dem men som sagt, jag älskade Trevor i GTA V med hans härliga råa stil och nu känns det inte riktigt vara så nya spelet kommer bli då båda karaktärerna känns rätt städade och lite tråkiga.
Innan vilket intresse svalnar? Jag har kunnat sälja spel dyrare än jag köpte dem för flera år senare.
Citera
2026-08-28, 13:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Innan vilket intresse svalnar? Jag har kunnat sälja spel dyrare än jag köpte dem för flera år senare.

Oki, imponerande får man säga. Många spel kommer ut på rea rätt snabbt efter att de släppts annars men givetvis inte på skiva utan på steam eller liknande.

Jag är ju också typen som kan ta upp ett spel som man köpt för länge sen och spela lite på för att man blir sugen så jobbigt om man då sålt spelet vidare.

Skulle annars vara bra om man kunde börja sälja spel via steam men det lär aldrig ske.
Citera
2026-08-28, 13:04
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon
Det känns som ett riktigt magplask att låta hela storyn kretsa kring en personlighetslös American Pie-hunk och ett par Beyonce-höfter med string från millennieskiftet.

Ingen annan som tycker det känns märkligt, torrt, vågat/"vågat"?

Kan ens magi ske från Barbie & Ken?

Är det bara jag som redan är trött på huvudpersonerna?

Håller helt med, karaktärerna känns redan otroligt trista. Har 0 intresse av att sympatisera och intressera mig för livet av Miami-Ken och hans latinamerikansk brutta med strong-woman fuckoff-attityd. Känns bara rätt low effort som karaktärer och inget som verkar unikt. Men det säljer väl i USA/Asien och till TikTok-generationen som i princip inte kräver mer kvalitet än en 2 månader gammal cheeseburgare.

Vi får komma ihåg att detta spels främsta målgrupp är amerikanska incel-tweens som bor i mammas källare och spelar GTA Online 17 timmar om dygnet. Målgruppen är inte filmkritiker eller vuxna människor.
Citera
2026-08-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Håller helt med, karaktärerna känns redan otroligt trista. Har 0 intresse av att sympatisera och intressera mig för livet av Miami-Ken och hans latinamerikansk brutta med strong-woman fuckoff-attityd. Känns bara rätt low effort som karaktärer och inget som verkar unikt. Men det säljer väl i USA/Asien och till TikTok-generationen som i princip inte kräver mer kvalitet än en 2 månader gammal cheeseburgare.

Vi får komma ihåg att detta spels främsta målgrupp är amerikanska incel-tweens som bor i mammas källare och spelar GTA Online 17 timmar om dygnet. Målgruppen är inte filmkritiker eller vuxna människor.

Håller med . vilka fattiga och grunda karaktärer. Men å andra sidan lär jag likt förbannat betala för skiten.
Citera
2026-08-28, 13:42
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Så länge man hade tillgång till fysisk media och ingen uppkoppling krävdes för att spela hade man full kontroll av sina spel. Jag har köpt och sålt spel sedan åttiotalet. Det är först på senare tid det blivit annorlunda.
Steam har existerat sedan 2003 och i princip dödade den fysiska PC spelmarknaden för 15 år sedan. Det är inget nytt.
Citera
2026-08-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert99.9
Vad tror ni om Gta 6 på Xbox series S? Kommer det vara ohållbart att spela på eller vad är era tankar? Går i tankarna om att byta helt och gå över till PS5 istället då Xbox series x är snuskigt dyrt.

Är väl ingen större skillnad på S och Series X eller.?
Citera
2026-08-28, 14:03
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Har redan ballat ur på X.

https://x.com/hyxkkimxru/status/2093099924632056296

En annan post med bilder på hennes fötter från trailern hade 25k likes.

Förstått detta. Sett liknande i flödet på Facebook.
Citera
2026-08-28, 15:28
Medlem
MMXXIIIs avatar
Citat:
Jag håller helt med och det var något jag skrev om lite högre upp. Hade hoppats att bilarna fått mer körkänsla och mer tyngd för nu är det exakt som du skriver, de flyter en millimeter ovanför marken.

Jo jag skrev om det igår kväll också. Men va tvungen att kolla om idag. Fick inte alls samma känsla när man såg körningen i leaksen, då tyckte jag det såg bra ut. Är ju helt sjukt om körningen är bättre i en devbuild version från 2023..
Citera
2026-08-28, 16:30
Medlem
Citat:
Oki, imponerande får man säga. Många spel kommer ut på rea rätt snabbt efter att de släppts annars men givetvis inte på skiva utan på steam eller liknande.

Jag är ju också typen som kan ta upp ett spel som man köpt för länge sen och spela lite på för att man blir sugen så jobbigt om man då sålt spelet vidare.

Skulle annars vara bra om man kunde börja sälja spel via steam men det lär aldrig ske.
Beror väl på om det är samlarutgåva eller inte, ett vanligt spel lär knappast säljas för mer än vad det köptes för.

Jag själv köpte Red Dead Redemption 2 Collectors Box för 1100-1200kr och idag så säljs denna box oöppnad för 15 000kr och jag själv har ännu inte öppnat min.

Trailern såg ok ut och klart mycket bättre än GTA 5 som jag bara har spelat några timmar på, fastnade aldrig för detta spel.
Citera
2026-08-28, 17:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

Det får vi verkligen hoppas på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in