2026-02-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BusigaMusen
Spelet borde väll vara klart snart?

Det är troligen sista steget för närvarande när varenda liten detalj ska poleras och eventuella buggar tas bort.
Senast redigerad av Skogsvandring 2026-02-26 kl. 21:02.
Citera
2026-02-26, 21:03
Medlem
BusigaMusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Vågar garantera dig att spelet är klart och har varit det ett bra tag nu. Det är sista steget för närvarande när varenda liten detalj ska poleras och eventuella buggar tas bort.
Okey
Känns som det blir dyrt att köpa när dom har hållit på så många år
Minst 999kr
Citera
2026-02-26, 23:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusigaMusen
Okey
Känns som det blir dyrt att köpa när dom har hållit på så många år
Minst 999kr

De kommer sälja så pass många spel så de räcker om de tar 749kr för spelet.
Nackdelen med att ha så pass långt mellan spelen är att den som spelar när han är 18 första gången, samma person kommer då vara 32 eller nåt innan nästa spel kommer ut. Då kanske spelaren skaffat familj, barn och allt sånt och helt bytt intresse.

Klart de har en fanskara som är mycket äldre också (jag är en av dessa) men även vi blir gamla. Jag kommer vara runt 54 år när spelet släpps till PC så frågan är om man ens kan drömma om att få spela GTA VII, lär krävas att jag blir minst 80 år och är sugen på att råna banker och skjuta oskyldiga människor på datorn då😁
Citera
2026-02-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Detta måste vara ragebait?
Varför det? Jag arbetar heltid, har inte tid att sitta och grinda för att kunna köpa de bästa vapnen osv. Då betalar jag hellre och får det bästa och skitungen som ska terra mig får smaka.
Citera
2026-03-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det drar in pengar för att det faktiskt inte kommit något som konkurrerar på samma nivå.
Tyvärr är onlinedelen helt nedlusad med ungar som förstör hela spelet och för mig är online helt ointressant.
Att spelet nu ska släppas i november och perfekt inför julhandeln låter som troligt skulle jag säga och vi PC-spelare kommer säkerligen få vänta till slutet av -27 som tidigast, lite beroende på när nästa generation av konsoller dyker upp också men även här pratas det om förseningar iallafall hos SONY. Blir även X-lådan försenad så kan vi PC-spelare spela tidigare gissar jag.
GTA6 online kommer vara samma skit. Gta är ett spel för kids trots att det är 18+.

Rockstar ge oss Red Dead 3 istället.
Citera
2026-03-03, 19:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
GTA6 online kommer vara samma skit. Gta är ett spel för kids trots att det är 18+.

Absolut, online gör att det rullar in mängder med pengar under många år och det är fnkelt att lägga till nya ”uppdrag”.
Citera
2026-03-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona

Red Dead Redemption 3 är i högsta grad i produktion om än i ett väldigt tidigt skede. När GTA VI är släppt kommer förhoppningsvis RDR3 gå in i sin fulla utveckling.
Citera
2026-03-06, 22:15
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Red Dead Redemption 3 är i högsta grad i produktion om än i ett väldigt tidigt skede. När GTA VI är släppt kommer förhoppningsvis RDR3 gå in i sin fulla utveckling.
Ja, men då kanske vi får det spelet till 2032. Det är så långt bort att det är irrelevant.
Citera
2026-03-07, 00:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Ja, men då kanske vi får det spelet till 2032. Det är så långt bort att det är irrelevant.

Det var fem år mellan GTA 5 och RDR 2 så om det nu kommer ett RDR 3 så skulle 2032 vara rimligt även om jag tror det kommer något år senare.
Det är garanterat redan påbörjat på något sätt.
Citera
2026-03-07, 10:32
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Det var fem år mellan GTA 5 och RDR 2 så om det nu kommer ett RDR 3 så skulle 2032 vara rimligt även om jag tror det kommer något år senare.
Det är garanterat redan påbörjat på något sätt.
Visst. Men GTA 6 har ju tagit väldigt många fler år att utveckla än GTA 5 och RDR 2.
Citera
2026-03-10, 12:22
Medlem
bigdickricks avatar
Man hinner ju tröttna på GTA 6 innan det kommer ut.
Citera
2026-03-10, 17:06
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
De kommer sälja så pass många spel så de räcker om de tar 749kr för spelet.
Nackdelen med att ha så pass långt mellan spelen är att den som spelar när han är 18 första gången, samma person kommer då vara 32 eller nåt innan nästa spel kommer ut. Då kanske spelaren skaffat familj, barn och allt sånt och helt bytt intresse.

Klart de har en fanskara som är mycket äldre också (jag är en av dessa) men även vi blir gamla. Jag kommer vara runt 54 år när spelet släpps till PC så frågan är om man ens kan drömma om att få spela GTA VII, lär krävas att jag blir minst 80 år och är sugen på att råna banker och skjuta oskyldiga människor på datorn då😁
En annan nackdel är att folk är irriterade på att vänta så länge och därför kräver att spelet är perfekt. Om man inte gillar det och tänker att man får vänta 13 år till på nästa spel så kommer det bli ett syrligt mottagande. Allt över 5-6 år utvecklingstid sätter en helt annan press på spelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in