Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Om det är din uppfattning så föreslår jag att du slutar följa henne.
"Allting handlar om Cissi Wallin" är ett etablerat uttryck. Som jag minns saken, en hashtag / meme / saying som Haveristerna myntade och framförallt deras hangarounds använde sig av, men uttrycket växte sig blixtsnabbt större för att många fler kunde skriva under på att det var sant och hade kritiserat just det länge.
Allt från hennes närmaste internkritiker till grupper och individer som generellt var väldigt intresserade av samhällsdebatten några få kliv från det man talade om på SVT och TV4. Spelar ingen roll om det gällde svenska stand up-publiken som var först ut att lyssna på podcasts som var äcklade av hur hon drevade mot Anton Magnusson, feminister som hon använde som gratis arbetskraft eller några arga från MUF på Facebook:
Uttrycket "Allt handlar om Cissi Wallin" kommer från att hon startade en ny rörelse varje månad där hon hade huvudrollen (kritiken var att du har inte det, stick!) så att kapa en rörelse samt be journalister läkare advokater unga kvinnor jobba ideellt mot diverse löften - som rann ut i sanden - är sant.
Det hon gör IDAG är att vara aktiv i en rörelse där hon HAR en huvudroll, och ett engagemang jag inte tror kommer dö ut.
Men "avfölj då om du ogillar" är dumt och det vet du. Klart man ska kritisera makthavare.