2026-08-25, 17:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nueces
När det begav sig vill jag minnas att det fanns ett instagram-konto som hette nåt i stil med "Allt handlar om Cissi Wallin", som Daddy Blomberg lyckades få nedstängt. Nån som kan bekräfta detta oerhört viktiga spörsmål?
Det stämmer och det fanns en grupp på Facebook. Om sen det var Daddy Blomberg som lyckades få det nedstängt låter jag vara osagt.
Citera
2026-08-25, 18:55
Medlem
Cissi Wallin på sin egna Instagram 2021:

”Jag kommer hädanefter inte delta i några utpekanden kring och av enskilda, som man förväntas gå i flock mot för att ”hen gjort/sagt något problematiskt” offentligt. Jag ser ingen poäng i det. Det är bara ett destruktivt flockbeteende där vi letar tillfälliga projektionsytor.”

Well, well, well.
Citera
2026-08-25, 19:12
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LogLady2025

”Jag kommer hädanefter inte delta i några utpekanden kring och av enskilda, som man förväntas gå i flock mot för att ”hen gjort/sagt något problematiskt” offentligt. Jag ser ingen poäng i det. Det är bara ett destruktivt flockbeteende där vi letar tillfälliga projektionsytor.”

Well, well, well.
Oh my, honey pie!
Citera
2026-08-26, 01:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LogLady2025

Well, well, well.

Det var någon (kanske några hemska poddare) som presenterade tesen att CW förr eller senare alltid gör eller säger något tvärtemot vad hon tidigare sagt.
Citera
2026-08-26, 01:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nueces
När det begav sig vill jag minnas att det fanns ett instagram-konto som hette nåt i stil med "Allt handlar om Cissi Wallin", som Daddy Blomberg lyckades få nedstängt. Nån som kan bekräfta detta oerhört viktiga spörsmål?

Kontot drevs av hangarounds till H@veristern@. De hade en sida på Facebook som också togs bort om jag minns rätt.

Om det var Cissi eller Cissis daddy som fick det nedstängt vet jag inte.
Senast redigerad av frukostpizza 2026-08-26 kl. 02:03.
Citera
2026-08-26, 02:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DenMagiskaTaurtan
Märkligt att kvinnor fortfarande 2026 ger sig in i olika samarbeten med miljonärshustrun när de antagligen har sett konsekvenserna från hennes tidigare så kallade samarbeten.

Minns någon Gardet exempelvis? Denna modiga journalistiska satsning som Cissi och några andra feministiska eldsjälar startade slutade förutsägbart nog med att Cissi söndrade och härskade då hon ansåg att hennes bidrag vägde tyngre. När kritiska röster började höras svarade Cecilia med att hota och hänga ut sina tidigare vänner till höger och vänster. Den stackars fackföreningskvinnan som jag har glömt namnet på fick ptsd och var livrädd för Cecilia efteråt.

Detta är bara ett i raden av samarbeten som slutar på samma sätt. Cissi är en eldsjäl som är snabb på att starta upp saker under grandiosa former men upplever hon motgångar eller kritik vänder hennes borderlinepsyke på en femöring och du blir hennes fiende. Men fråga inte mig, fråga alla brända feminister där ute som har trott att ändamålet helgar medlen.

Hon är exakt lika opålitlig idag, samarbete med henne är förenat med vissa risker, och det är inte män som råkar illa ut.
Citera
2026-08-26, 09:08
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En kvinna som kämpar för kvinnors rättigheter kämpar givetvis alltid också för sig själv - hur skulle det se ut annars menar du?

Att kvinnor inte är en gemensam stor klump som måste visa lojalitet med alla andra kvinnor i denna gråa klump som ni män tycks inbilla er är lika naturligt som att män kan kämpa för andra mäns rättigheter utan att gilla alla andra män, stötta varje enskild individ i klumpen av män eller på andra sätt inte kunna var oense med och strida mot andra män inom gruppen..

Det är riktigt löjligt att se hur (oftast män) kräver att kvinnor i varje situation ska förneka sig själva och gå upp en stor grå massa som dessutom ska definieras och begränsas av .. män.

Så Cissi är inte felfri och hon har precis som de flesta andra individer gjort saker som värda kritik och gjort saker som är bra .. Det är inte svårare än så.

Det existerar således inget systerskap. Kvinnor slåss inbördes om det begränsade utrymme män eller andra kvinnor ger dem.

Bra att vi har klarat av att ta oss förbi den första feministiska barnsagan i debatten.

Cissis fd poddpolare Unni verkar ju ha släppt alla spärrar vid 70 och gått all out Wold.

Om det beror på bitterhet eller att hon faktiskt inser att det inte finns något att förlora utan mycket att vinna på att hålla sig till vad som är sant kan man kanske låta vara osagt.
Citera
2026-08-26, 09:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Det existerar således inget systerskap. Kvinnor slåss inbördes om det begränsade utrymme män eller andra kvinnor ger dem.

Bra att vi har klarat av att ta oss förbi den första feministiska barnsagan i debatten.

Cissis fd poddpolare Unni verkar ju ha släppt alla spärrar vid 70 och gått all out Wold.

Om det beror på bitterhet eller att hon faktiskt inser att det inte finns något att förlora utan mycket att vinna på att hålla sig till vad som är sant kan man kanske låta vara osagt.
Ett systerskap innebär inte att man håller med alla om allt enbart för att man har samma kön.
Precis som män inte har ett broderskap som förenar dem alla i ett evigt samförstånd.

Det är bara korkade män som försöker tränga ihop kvinnor i en grå klump och kräver en total enighet av alla, eftersom det blir så mycket lättare att kontrollera en grupp som utåt alltid måste vara okritiska mot varandra. Det tjänar mäns syften att hålla fast vid bilden att kvinnor tänker i grupp och aldrig som individer - det finns däremot inget feministisk i att se kvinnor på det sättet. Kvinnor är individer.
Citera
2026-08-26, 09:25
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ett systerskap innebär inte att man håller med alla om allt enbart för att man har samma kön.
Precis som män inte har ett broderskap som förenar dem alla i ett evigt samförstånd.

Det är bara korkade män som försöker tränga ihop kvinnor i en grå klump och kräver en total enighet av alla, eftersom det blir så mycket lättare att kontrollera en grupp som utåt alltid måste vara okritiska mot varandra. Det tjänar mäns syften att hålla fast vid bilden att kvinnor tänker i grupp och aldrig som individer - det finns däremot inget feministisk i att se kvinnor på det sättet. Kvinnor är individer.

Ja jag håller givetvis med.

Samtidigt, det globala systerskapet samt kvinnors inneboende medfödda altruism är iofs en käpphäst som återkommit i Cissis och hennes onlinekrigares feministiska gärning.

Det är bra att debatterna tillåts gå vidare. Är man ärlig i sin avsikt att förbättra kvinnors villkor ser man dem precis som du säger som individer med individers styrka och svagheter.

Som människor helt enkelt.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-08-26 kl. 09:55. Anledning: Typo
Citera
2026-08-26, 16:26
Medlem
banjoduells avatar
Citat:

Det är inte bara korkade män. Vår favoritperson Cissi har ju talat om systerskapet och krävt enighet ganska många gånger genom åren.
Citera
2026-08-26, 16:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Det är inte bara korkade män. Vår favoritperson Cissi har ju talat om systerskapet och krävt enighet ganska många gånger genom åren.
Din poäng?
Jag är inte Cissi.
Citera
2026-08-26, 18:42
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Hur blir det då med patriarkatet?

Jag är ganska säker på att Cissis utgångspunkt fortfarande är den att män "förtrycker" på olika sätt, sen vilka ord hon väljer att sätta på det utgår från dagsformen och vad hon själv kan vinna på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in