2026-08-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Hon kommer ALDRIG få igenom en hysterektomi. Gumman vet nog inte att det bara görs vid allvarliga sjukdomar. Hon kommer aldrig få igenom det pga dom ”besvären” hon har. Det krävs starka bevis på att man har såpass svåra sjukdomar och besvär att man ser det mer motiverat att hamna i klimakteriet i förtid med allt vad det innebär osv. Att ha kraftig mens är inte en anledning att försöka få igenom det.
Det krävs verkligen massvis med utredningar, undersökningar, provtagningar innan det ens kommer på tal. Hon tror att hon kommer få vården att godkänna detta men det kan hon glömma för det går inte att fuska till sig en sådan omfattande åtgärd.

Hysterektomi kan visst vara en form av behandling vid mycket mens där orsaken är muskelknutor i livmodern, men det är väl det enda hon inte nämn att hon har haft som åkomma. Angående klimakteriet beror det på om äggstockarna plockas bort eller inte.
Citera
2026-08-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Hon kommer ALDRIG få igenom en hysterektomi. Gumman vet nog inte att det bara görs vid allvarliga sjukdomar. Hon kommer aldrig få igenom det pga dom ”besvären” hon har. Det krävs starka bevis på att man har såpass svåra sjukdomar och besvär att man ser det mer motiverat att hamna i klimakteriet i förtid med allt vad det innebär osv. Att ha kraftig mens är inte en anledning att försöka få igenom det.
Det krävs verkligen massvis med utredningar, undersökningar, provtagningar innan det ens kommer på tal. Hon tror att hon kommer få vården att godkänna detta men det kan hon glömma för det går inte att fuska till sig en sådan omfattande åtgärd.
Jag har gjort en vaginal hysterektomi just pga långdragna besvär med blödningar. Jag fick dock först prova flera olika alternativ av läkemedel och p-medel i olika kombinationer men det fanns inget som fungerade bra. Så efter något år blev jag beviljad en hysterektomi som 30-åring på indikation blödningar.

Jag behövde inte göra massvis med utredningar. Jag gjorde en vanlig gynundersökning, berättade om mina problem och gick med på att prova olika alternativ och när det inte funkade fick jag göra en hysterektomi. Jag var också väldigt tydlig med att jag absolut inte ville ha fler barn och hade tankar på att sterilisera mig, så en operation skulle ändå göras.

Och nej, man hamnar inte i klimakteriet av en hysterektomi som någon skrev. Hysterektomi betyder att man tar bort livmodern. Äggstockarna finns kvar och således har man exakt samma hormonproduktion som innan operationen.
Citera
2026-08-27, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
O lilla brasklappen på slutet att om inte gillar svadorna så kan man scrolla vidare🫠🫠🫠
Så passivt aggresivt beteende.. hon vet att folk är ointresserade av hennes skitsnack men hon ska minsann hålla fast vid sitt. Bara någon som ljuger och överdriver skriver på det sättet
Citera
2026-08-27, 02:17
Medlem
Folk vill ha mer resurser till vården för att kunna korta köer - nu vet vi varför det åtminstone i smålandsstenar är svårt att få en tid på vårdcentralen! De har fullt upp med utreda Hanna!!
Citera
2026-08-27, 02:35
Medlem
Ja snälla Hanna, gör den här operationen nu helst imorgon då att du slipper alla dina problem. 😅Slipp blöda enormt varje månad, få blodbrist och känna att du inte kan leva ditt liv som vanligt på grund av alla mensproblem. Slipp dessutom alla dessa utredningar och diskussioner om IVF och eventuella syskonförsök. Folk har hört samma sak tillräckligt många gånger nu, och när du väl skriver om det så har det tåget passerade för länge sedan.

Men samtidig man undrar ju vad som händer med ditt lilla guldcontent när operationen väl är gjord? Vad ska du fylla influencerkarriären med då? Ännu fler små HelloFresh-matlådor och namnlappar? 😂

Lycka till med operationen det ska faktiskt bli intressant att följa hur den här resan slutar.
Citera
2026-08-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Så passivt aggresivt beteende.. hon vet att folk är ointresserade av hennes skitsnack men hon ska minsann hålla fast vid sitt. Bara någon som ljuger och överdriver skriver på det sättet
Exakt! Jag har då aldrig stött på någon, vare sig i riktiga livet eller någon influenser som aldrig någonsin, vad det än gäller, inte vill ha tips eller råd. Som du säger, bara någon som överdriver och ljuger om allt skriver så.
Är så innerligt tröttsamt att hon alltid redan vet allt om allt!

Likadant med barnuppfostran. Hon känner sitt barn bäst. Tydligen inte så som hon håller på med sötsaker, farliga klubbor till bebisar och inga vänner till dottern förutom en 10årig släkting!
Citera
2026-08-27, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Folk vill ha mer resurser till vården för att kunna korta köer - nu vet vi varför det åtminstone i smålandsstenar är svårt att få en tid på vårdcentralen! De har fullt upp med utreda Hanna!!
De måste vara innerligt trötta på hennes telefonsamtal flera gånger i veckan.
Citera
2026-08-27, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelinaMa
Varför säger hon att hon fick missed abortion 2024 i v. 16?? Det stämmer ju inte? 30 september 2024 gick de ut med graviditeten och på ultraljudet ser fostret ut att vara i v. 9 typ. 12 dagar senare postar hon en bild av en ny ultraljudsbild och informerar om att graviditeten avstannat. Vem som helst kan se att de inte är ett foster som gått över v.10 max?? Så varför säger hon att det var i v. 16? För att det låter mer dramatiskt med veckan 16 eller vad är det frågan om.

Hon har ju sagt att hon hade BF 6 maj, gick ut med missfallet 11 oktober = vecka 10+3 (vecka 11). Blir fan provocerad av att hon fortsätter upprepa vecka 16, förstår inte vad det är frågan om
Citera
2026-08-27, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Ja snälla Hanna, gör den här operationen nu helst imorgon då att du slipper alla dina problem. 😅Slipp blöda enormt varje månad, få blodbrist och känna att du inte kan leva ditt liv som vanligt på grund av alla mensproblem. Slipp dessutom alla dessa utredningar och diskussioner om IVF och eventuella syskonförsök. Folk har hört samma sak tillräckligt många gånger nu, och när du väl skriver om det så har det tåget passerade för länge sedan.

Men samtidig man undrar ju vad som händer med ditt lilla guldcontent när operationen väl är gjord? Vad ska du fylla influencerkarriären med då? Ännu fler små HelloFresh-matlådor och namnlappar? 😂

Lycka till med operationen det ska faktiskt bli intressant att följa hur den här resan slutar.
Hon kommer ha ändrat sig och kommer komma på någon dålig anledning till att den inte blir av. Eller bara sluta skriva om det tills det dyker upp ägglossningstest igen
Citera
2026-08-27, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Jag har gjort en vaginal hysterektomi just pga långdragna besvär med blödningar. Jag fick dock först prova flera olika alternativ av läkemedel och p-medel i olika kombinationer men det fanns inget som fungerade bra. Så efter något år blev jag beviljad en hysterektomi som 30-åring på indikation blödningar.

Jag behövde inte göra massvis med utredningar. Jag gjorde en vanlig gynundersökning, berättade om mina problem och gick med på att prova olika alternativ och när det inte funkade fick jag göra en hysterektomi. Jag var också väldigt tydlig med att jag absolut inte ville ha fler barn och hade tankar på att sterilisera mig, så en operation skulle ändå göras.

Och nej, man hamnar inte i klimakteriet av en hysterektomi som någon skrev. Hysterektomi betyder att man tar bort livmodern. Äggstockarna finns kvar och således har man exakt samma hormonproduktion som innan operationen.

Skillnaden är ju att Hanna inte går med på att prova olika alternativ, samt att hon inte alls är tydlig med att hon inte vill ha fler barn. Vi får se vad remissen leder till, men antagligen blir väl första steget att testa hormonspiralen som hon inte ville sätta in pga mens och sen struntade i.
Citera
2026-08-27, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Skillnaden är ju att Hanna inte går med på att prova olika alternativ, samt att hon inte alls är tydlig med att hon inte vill ha fler barn. Vi får se vad remissen leder till, men antagligen blir väl första steget att testa hormonspiralen som hon inte ville sätta in pga mens och sen struntade i.
Hon verkar ju använda olika vårdgivare så hon kanske ljuger och säger att hon testat det ena och det andra? De kan nog inte se journalanteckningar om hon inte ger medgivande till det och de kanske använder olika system om det är privat?

Alltså vad ska man säga hon har ju fullständigt tappat det??? Ingen kan väl ha orkat kolla igenom alla de där filmerna heller. Hon har även sparat dem i en ny kategori på storys också haha. Den här operationen är väl den nya hobbyn nu när lekstugan är färdig.
Citera
2026-08-27, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Hon verkar ju använda olika vårdgivare så hon kanske ljuger och säger att hon testat det ena och det andra? De kan nog inte se journalanteckningar om hon inte ger medgivande till det och de kanske använder olika system om det är privat?

Alltså vad ska man säga hon har ju fullständigt tappat det??? Ingen kan väl ha orkat kolla igenom alla de där filmerna heller. Hon har även sparat dem i en ny kategori på storys också haha. Den här operationen är väl den nya hobbyn nu när lekstugan är färdig.

Instämmer. Det andra utlåtandet kom inte från ingenstans som det låter på henne utan HON krävde ett andra utlåtande av någon mer fast det var hon som tjatade till sig operationen och var sä säker att det var rätt beslut! Hon som var så glad att hon äntligen skulle slippa mensproblem. Men hon vill få oss att tro att hon skulle tackat nej dagen innan för chansen var 50/50 hahaahah. Då avstår hon hellre 😅😅😅 och går nu med på att ta bort livmodern ist! Hahaha va

Jag är en av de som tittade på varje film, men efter några stycken så höll jag på att somna och hade det mest i bakgrunden. Alltså, hon är så sjukt flummig när hon pratar, med hennes flamsande med händerna, hennes spindelfingrar och bankande på bordet. Alltså, hon upplevs som en väldigt manisk person och och väldigt passiv-aggressiv. Typ avfölj mig för ditt o mitt bästa. Antingen så har hon fått reaktioner på Instagram, där folk har skrivit saker, som gör att hon reagerar på det sättet, eller så är hon inne här varje dag och läser uppenbarligen, vilket är min gissning. Så det är lite hennes svar på tal.

Men det är så konstigt det hela. Jag menar, om hon har bestämt sig för någonting sånt, varför ens gå ut med det? För det första så ljuger hon så mycket, så att hon har själv inte längre koll på sanningen, för att det är så mycket lögner intrasslade i varandra. Och så konstiga förklaringar och beskrivningar, och jag vet inte vad längre.

Jag tror inte någon människa bryr sig längre om hennes resa. Och hon vet nog om det också, att hon är inte längre relevant och kopplas inte till IVF på något sätt. Men just det här. Jag tycker det är psykologiskt intressant att hon fortsätter att skriva, prata om det, hon säger att hon vill hjälpa någon som kanske känner sig mindre ensam där ute. Ren bullshit. Jag tror hon försöker dra i varje tråd för att fortsätta hålla sig kvar och relevant. Men det funkar liksom inte.

Om man nu har bestämt sig för en sån här operation, ja men håll truten om det och så kan du eventuellt berätta om det när det är gjort. Men hon är så van vid att bygga upp saker och berätta och överdriva INNAN något händer. det är så uppenbart att det är någonting med hennes psyke som gör att hon har det här behovet att outa allt om sig själv för att folk ska typ tro att hon är intressant eller något. Det ligger så mycket annat bakom.

Inte för att analysera henne psykiskt, men det är någonting som inte är som det ska. Hon ser det bara inte själv. Hon lever i en bubbla, hon har inget socialt liv utanför sociala medier, utan sitter bara hemma om dagarna. Hon har ju fått sin dotter och istället för att vara nöjd och tacksam och bara hålla truten och förhoppningsvis stänga av sina sociala medier, så är hon så desperat efter att fortsätta ha följare, köpa följare.

Att hennes sambo ens låter henne fortsätta på det här sättet visar att han är skum. Hon har ingen annan vuxen person som i hennes närhet kan faktiskt avråda henne från att hålla på med det här. Hon har noll tänk kring framtiden och hur folk allt kommer tänka om henne.

hon har inga problem med att låta folk skriva saker om Lara, hon har inga problem med att folk gör narr av henne, men hon förstår inte hur mycket skada hennes barn kommer ta av detta. Hon är inte intressant någonstans utan bara tragisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in