2026-08-26, 21:55
Medlem
Människan behöver verkligen börja skriva manus
Citera
2026-08-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somntutiss
Det gör inte jag.

Hon babblar om ”utredningen” de gjort som gav svaret att de har liten chans att bli gravida naturligt. Vad var det för utredning? Det enda hon nämnt är att de tagit blodprov, men det säger väl inget om förmågan att skaffa barn.

Hon säger igen att hon inte KAN ta preventivmedel, men nu beror det på högt blodtryck (som hon inte ens har längre) och inte pga risk för bröstcancer som det var tidigare. Dessutom glömmer hon nämna att vården rekommenderat henne preventivmedel även senaste åren, och sagt att de är bättre än när hon provade senast
Kort o gott - blir en ev hysterektomi 😂
Det var det jag förstod i alla fall.
Citera
2026-08-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Hon övertalade en klinik i Malmö att göra en skrapning trots råd om att ta cytotec.

Jag blir fan TOKIG! Innan semestern var hon ändå inne i pratet om syskon till Lars. Nu, från ingrnstans -> hysterektomi.

Hon lever efter sin menscykel: morgonshopping och Rusta då eller? Konstig cykel tycker jag.

Varför satt inte Keboff med nu? De är ju ändå 2 om detta tänker jag, eller passar Hanna på att ljuga ihop en story medan Keboff jobbar?

AAaaAaAahhh

För det första vet jag verkligen inte vad jag ska kommentera. Jag tror att hon har en skruv lös någonstans, eller många skruvar lösa. Hennes story var så flummig och osammanhängande att det tog tid att ens förstå vad hon ville komma fram till.

För det första tjatar hon i evigheter om att hon ska göra den här operationen som skulle hjälpa henne att leva ett normalt liv. Sen plötsligt ändrar hon sig dagen innan för att det kanske hjälper, fifty-fifty. Jaha, men om det är ett så jävla stort problem, varför inte bara göra det? Så får man hoppas att du är en av de här fifty som faktiskt blir hjälpt av det.

Men nej, då hoppar hon av nu. Plötsligt ska hon ta bort sin livmoder för att det kommer att hjälpa. Varför inte bara ta den enkla operationen, om man ens kan kalla det så? Vi pratar bara om en liten bränning, istället för att gå över till den stora operationen som vi ändå vet inte kommer bli av.

Och sen, varför ens göra en utredning för att se om man kan få barn naturligt med tanke på att ni har gjort en jävla IVF-resa i över sju år? Jag tror att ni redan är utredda tillräckligt och borde veta om ni kan bli naturligt gravida eller inte. Och dessutom har du blivit gravid naturligt, så varför ens göra en utredning för att se om man kan bli gravid?

För övrigt hade ni ett embryo som du valde att donera eller förstöra för bara några månader sedan och som du dessutom skulle sätta in, men valde att inte göra det, utan det slängde ni. Så bryr du dig ens om barn? Det tror jag verkligen inte.

För övrigt gjorde du ett utlåtande, det finns också i hennes stories, om den tidigare IVF-resan, att du bara vill ha ett barn och att ni inte kommer försöka med syskonförsök.

Alltså, den här människan måste vara den dummaste människan på hela jorden. Hon är fan pinsam. Alltså på riktigt, hon är skrämmande
Citera
2026-08-26, 22:02
Medlem
Står ju faktiskt såhär inne på 1177:
”De besvär du har haft med rikliga blödningar eller muskelknutor i livmodern försvinner när livmodern har tagits bort. Du kan inte bli gravid efter en hysterektomi. Du får inte heller mens.”

Så långvariga problem med rikliga blödningar kan visst vara en anledning till hysterektomi.
Citera
2026-08-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Hon har blivit satt på Provera och får regelbundet järndropp, herregud vad hon överdriver. Hon har tvingat sig till alla piller, prover och behandlingar. Spännande att behöva lyssna på den här skiten nu då fram tills några prover magiskt missats av våååården och hon slutligen ställer in skiten. Börjar sakna lekatugan…
Ja, jag saknar också lekstugan 😂
Varför får man inte se den? Kanske var dags för vårdsnack och kommande op - det är väl torka på handhjärtan och gullekommentarer?
Citera
2026-08-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Alltså vilket svammel. Så lätt får man inte igenom en hysterektomi som frisk 32-åring. Vadå det var bara 50% chans att edometrieablationen skulle lyckas så därför tar vi bort hela livmodern istället för att ens testa? Nej så funkar det inte Hanna. Och vadå remiss? Beslutet är ju alltså inte ens taget utan hon har tvingat någon stackars läkare på vårdcentralen att skriva remiss till gyn. Men de kommer ju neka den. Men skönt för VC att slippa hennes tjat ett tag kanske 🙃
Ja och enligt henne så valde hon bort OperaTionen för det skulle kanske inte hjälpa och hon skulle sannolikt inte kunna få barn. Men hon förstör sista embryot😅 och hon väljer att ist ta bort livmodern. Hahahahahaa asdå den människan är inte klok. Men är man desperat så är man att få följare. Allt för att få sympatier. Stackars Lars med en sån morsa🤢
Citera
2026-08-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Ja och enligt henne så valde hon bort OperaTionen för det skulle kanske inte hjälpa och hon skulle sannolikt inte kunna få barn. Men hon förstör sista embryot😅 och hon väljer att ist ta bort livmodern. Hahahahahaa asdå den människan är inte klok. Men är man desperat så är man att få följare. Allt för att få sympatier. Stackars Lars med en sån morsa🤢

Men mår Hanna bra så mår Lars bra 🥰🥰🥰 Och Hanna mår ju sååååå bra när hon får utredas av vården.
Citera
2026-08-26, 22:35
Medlem
Var det inte nåt parti som ville öppna mentalsjukhus igen? Hanna.. sök hjälp. Det är huvudet det är fel på, inget annat.
Citera
2026-08-26, 22:38
Medlem
Mycket asså liksom
Citera
2026-08-26, 22:45
Medlem
Det låter inte heller särskilt troligt att hon måste ta åtta rör blod i månaden för att se om hon har blodbrist och behöver järndropp. Om hon nu får järndropp så ofta verkar det extremt osannolikt att hon inte skulle ta bild och lägga ut vid dessa tillfällen. Det är ju värsta sympatimagneten, en bild på att man har en infart i armen utan kontext.

Samtidigt struntar hon i att ens prova den hormonspiral hon fått utskriven och bokar av en åtgärd som skulle lösa problemet med 50% chans. Ingen läkare ringer väl och rekommenderar en mycket större åtgärd innan man ens testat de mindre.

Det är bara lögner rakt igenom.
Senast redigerad av surkorv 2026-08-26 kl. 22:48.
Citera
2026-08-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Det låter inte heller särskilt troligt att hon måste ta åtta rör blod i månaden för att se om hon har blodbrist och behöver järndropp. Om hon nu får järndropp så ofta verkar det extremt osannolikt att hon inte skulle ta bild och lägga ut vid dessa tillfällen. Det är ju värsta sympatimagneten, en bild på att man har en infart i armen utan kontext.

Samtidigt struntar hon i att ens prova den hormonspiral hon fått utskriven och bokar av en åtgärd som skulle lösa problemet med 50% chans. Ingen läkare ringer väl och rekommenderar en mycket större åtgärd innan man ens testat de mindre.

Det är bara lögner rakt igenom.

O lilla brasklappen på slutet att om inte gillar svadorna så kan man scrolla vidare🫠🫠🫠
Citera
2026-08-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Hon har blivit satt på Provera och får regelbundet järndropp, herregud vad hon överdriver. Hon har tvingat sig till alla piller, prover och behandlingar. Spännande att behöva lyssna på den här skiten nu då fram tills några prover magiskt missats av våååården och hon slutligen ställer in skiten. Börjar sakna lekatugan…

Och att våden har koll varje månad på hennes järnvärden. Aldrig hört talas om något sådant tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in