2026-08-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gostay
Var det bara jag eller var Daniel Fjäll från Love is blind med bland Urbans gäster på bröllopet?

Det måste det varit!
Citera
2026-08-25, 16:50
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Nej, inte om personen ifråga får makt som missbrukas. Men starka ledartyper kan även göra mycket gott, som att han han har en förening hjälper andra män.

Tror du på riktigt att han hjälper andra män?
Min gissning är att han plockar upp sårbara personer och gör dem till sina hängivna följare alltmedan han pumpar dem full med toxiska budskap där de "tar tillbaka makten" typ.
Tycker du inte alls att det känns konstigt att han hade med sig sitt entourage av elever/sektmedlemmar, som kallar honom sin far, istället för t.ex. barndomsvänner?
Citera
2026-08-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Tror du på riktigt att han hjälper andra män?
Min gissning är att han plockar upp sårbara personer och gör dem till sina hängivna följare alltmedan han pumpar dem full med toxiska budskap där de "tar tillbaka makten" typ.
Tycker du inte alls att det känns konstigt att han hade med sig sitt entourage av elever/sektmedlemmar, som kallar honom sin far, istället för t.ex. barndomsvänner?
ja det var stört deluxe
Citera
2026-08-25, 17:34
Medlem
Urban känns som en sjukt obehaglig man. En sån man inte vill möta påvägen hem. Usch
Citera
2026-08-25, 18:28
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/noje/allm%C3%A4nt/tittarna-rasar-mot-gfv%C3%B6-urban-svarar-p%C3%A5-kritiken-%EF%B8%8E-olivias-ord-kontrollerande/ar-AA2aMjaJ?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=6a8dbee47a024c 6ba47542cd3fbcff3a&ei=18
Citat:
Urban Nymans ord i Gift vid första ögonkastet XL fick tittarna att rasa.

Nu svarar han själv på kritiken – samtidigt som Olivia Björklund berättar för Hänt om hennes upplevelse.
Citera
2026-08-25, 20:43
Medlem
Durochmolls avatar
Jag tycker också om Edin. Han ser bra ut och verkar väldigt snäll. Frågan är bara om det kommer bli ett problem att han är yngre och verkar lite flamsig.

Däremot håller jag med alla andra om Urban. Scenen när han satt och åt ägg var absolut den vidrigaste under hela GVFÖ’s historia. Kalla kårar när han stod och stirrade på henne under tystnad framme vid altaret. Kom att tänka på ”Bert den sista oskulden” och den där videon de beställde med en sliskig Jakob Eklund.
Citera
2026-08-25, 21:00
Medlem
https://kollega.se/arbetsratt/vagrade-timanstallning-blev-avskedad

Trevlig snubbe det där
Citera
2026-08-25, 21:24
Medlem
Solstol28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Urban kan vara den obehagligaste personen i programmets historia.

Tyckte det räckte med öppningsscenen där han sitter och trycker i sig ägg efter ägg. Ett ägg ok, men det finns ju gränser!
Citera
2026-08-25, 21:24
Medlem
Slumpmessigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tycker han ser helt normal ut. Men balanserar på en tunn gräns mellan sexig karisma, auktoritet och något som är farligare, dvs kontrollbehov och ett väldigt gammaldags synsätt på könsroller. Olivia vill ha en traditionell man så kanske det fungerar.

Möjligtvis utstrålar han ANSPRÅK på auktoritet, men ingen egentlig auktoritet. Vad gäller karisma... Nej, bara nej.
Citera
2026-08-25, 21:31
Medlem
Slumpmessigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Konstig ser han ut, som en överboddad hobbit

Han har en ansiktsform som liksom antyder att han är vädligt lågväxt, utan att han nödvändigtvis är det. Någon som vet hur lång karln faktiskt är?
Citera
2026-08-25, 21:37
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Man är ju dock inte så smart om man sitter och läser en tråd om ett program man inte ens tittat på än.

Lycka till att försöka få alla på internet att följa alla regler. Världen funkar inte så.

Nej men alla som har lite koll vet att man alltid använder spoilers i den här typen av trådar. Spoilerfunktionen ligger längst upp när man gör inlägg just för att den ska vara smidig att använda och för att det förväntas av en. Lätt som en plätt är det också! Och jag kan lova dig att de flesta som går in här förväntar sig att slippa se spoilers och få diskutera utifrån gissningar och spekulationer tills resultatet kommer. Det är hela poängen med trådarna!
Så det osmarta är väl snarare att gå in här och posta utan att ha koll på det?
Citera
2026-08-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
Tyckte det räckte med öppningsscenen där han sitter och trycker i sig ägg efter ägg. Ett ägg ok, men det finns ju gränser!
Och inför hänförd publik. Som en galen romersk kejsare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in