2026-08-25, 06:15
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolas99
100%. Han gör precis det John gjorde förra säsongen; säger exakt allt han tycker och tänker som har med relationen/giftermålet att göra. Lär ta död på all potentiell romantik.

EDIT: Fel par. Jag menade den långhåriga kocken.

Håller med om att Edin och hans fru är de absolut mest pinsamma att titta på. Han saknar fullständigt verklighetsförankring. Han tycker att det går som smort. Samtidigt som hela hennes uttryck skriker att hon vill vara nån annanstans.

Fascinerande att det fortfarande finns killar som Edin som verkar ha levt sitt liv under en sten. För det första är det helt vansinnigt att söka till programmet när man har hypoplasi i mittansiktet som Edin har. Han är chanslös redan där. Och sen att han är så totalt oförmögen att läsa hennes signaler. Det är som att han använder henne som duk och projicerar en fantasibild på henne. Lite som en stalker. Han har ett fantasiförhållande med henne. Det är lite obehagligt faktiskt.
Citera
2026-08-25, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Håller med om att Edin och hans fru är de absolut mest pinsamma att titta på. Han saknar fullständigt verklighetsförankring. Han tycker att det går som smort. Samtidigt som hela hennes uttryck skriker att hon vill vara nån annanstans.

Fascinerande att det fortfarande finns killar som Edin som verkar ha levt sitt liv under en sten. För det första är det helt vansinnigt att söka till programmet när man har hypoplasi i mittansiktet som Edin har. Han är chanslös redan där. Och sen att han är så totalt oförmögen att läsa hennes signaler. Det är som att han använder henne som duk och projicerar en fantasibild på henne. Lite som en stalker. Han har ett fantasiförhållande med henne. Det är lite obehagligt faktiskt.

Så löjligt. Edin är charmig och kommer att bli ännu snyggare med åldern. Han påminner om vissa människor jag varit attraherad av, en kompis pappa, en lärare, en doktor. Både snygg och sympatisk.
Citera
2026-08-25, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekobrottsmannen
Detta var det första jag tänkte på när han dök upp i rutan

Det hade förklarat ganska mycket, både utseende och beteende.
Citera
2026-08-25, 09:00
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Håller med många angående Urban. Jag tycker också att han (ffa i scenen där de diskuterar "manliga och kvinnliga vänner" - att människor av motsatt kön inte kan vara vänner) gör obehagligt långa pauser innan han svarar. Som att han håller Olivia på halster, för att sedan redogöra för ganska extrema åsikter, och därefter belåtet slicka sig om fingrarna efter att ha tagit sig ett litet tilltugg samtidigt som han bansunerar ut sin redogörelse om att "han minsann vet hur män fungerar".

Hans sätt att säga: "Min KVINNA ska inte...." är även det ett sådant skarpt tecken på att han anser sig behöva känna något slags "ägandeskap".

Tror att Olivia kommer vika ner sig totalt (det har hon ju redan sagt - "Självklart kan jag ändra på mig") och - ingen spoiler, utan bara min teori - men det skulle inte förvåna mig om detta blir en ny "Sergio och Amanda" från "Love is blind", där det blir ett par barn och sedan inser Olivia att det är ohållbart för att Urban är fullkomligt egocentrerad och egentligen enbart älskar sig själv, och anser att "skötsel av hem och barngöra" inte är för en riktig MAN, utan han föredrar att komma in i barnens liv i 10-årsåldern och, på sin höjd, då skjutsa till någon fotbollsträning om barnet är tillräckligt duktig.
Citera
2026-08-25, 09:03
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Det är ju ganska uppenbart att Urban är med enbart som rage bait. Han är säkert inte ens sån i verkliga livet, alternativt att han överdriver kraftigt och spelar bara. Allt för att bli så omtalad som möjligt.

Som vanligt går 99% av alla tittare på det hela.
Citera
2026-08-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Det är ju ganska uppenbart att Urban är med enbart som rage bait. Han är säkert inte ens sån i verkliga livet, alternativt att han överdriver kraftigt och spelar bara. Allt för att bli så omtalad som möjligt.

Som vanligt går 99% av alla tittare på det hela.
Han har ju dock ett gravallvarligt entourage som behandlar honom som gud fader själv, men dom är kanske också en del av charaden.
Citera
2026-08-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NedSchtark
Urban… Verkar ha inte den fräschaste synen på kvinnor, va? Att han därtill, i samband med detta, säger att det är ”haram” säger allt om vilken kvinnosyn han har. Olivia, fly
Ja spring Olivia!
När han säger att hennes manliga vän hon känt i 18 år kommer att bli ett problem för honom,projicerar han.Själv kan han inte ha kvinnliga vänner utan att sexualisera dem,och han tror alla andra är likadana.Ett otroligt osunt kontrollerande och svartsjukt synsätt! Han frågade också vad en nära vän var för henne.Har han själv ingen nära vän så han vet det innebär? Sorglig typ Urban!
Citera
2026-08-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Det hade förklarat ganska mycket, både utseende och beteende.

Jag tycker han ser helt normal ut. Men balanserar på en tunn gräns mellan sexig karisma, auktoritet och något som är farligare, dvs kontrollbehov och ett väldigt gammaldags synsätt på könsroller. Olivia vill ha en traditionell man så kanske det fungerar.
Citera
2026-08-25, 11:13
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
https://www.byggahus.se/forum/threads/varning-for-mr-urban-bygg-enligt-dom-i-stockholms-tingsratt.523431/

Detta är mycket intressant!! Han är alltså en bedragare! Det förklarar varför han vägrade berätta i TV vad han jobbar med, utan bara pratar om sin mans-sekt- som han givetvis inte kan försörja sig på!
SVT- ni jobbar med public relations, så gör eran jävla research innan ni kastar ovetande kvinnor i gapet på erkända galenpannor!
Citera
2026-08-25, 11:15
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Yes men August var även ett geni. Så allt är inte svart eller vitt och människor är inte enbart onda eller goda.

Man kan vara ond och ett geni samtidigt, titta bara på ett gäng av världens ledare!
Är det positivt att vara ett manipulativt geni?
Citera
2026-08-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Edin är supercharmig, genuint rolig och trygg björn. Tror många tjejer attraheras av det. Men han måste tagga ner!! Varje säsong är det (minst) en kille som blir blixtkär och inte kan sluta prata om hur perfekt hans fru är. Detta gör att hon backar eftersom de precis träffats och han är kär i sin bild av henne, inte av henne som person.
Citera
2026-08-25, 11:57
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Ja spring Olivia!
När han säger att hennes manliga vän hon känt i 18 år kommer att bli ett problem för honom,projicerar han.Själv kan han inte ha kvinnliga vänner utan att sexualisera dem,och han tror alla andra är likadana.Ett otroligt osunt kontrollerande och svartsjukt synsätt! Han frågade också vad en nära vän var för henne.Har han själv ingen nära vän så han vet det innebär? Sorglig typ Urban!
Håller med, baserat på det lilla som kommit fram än så länge så är det dags att lägga benen på ryggen, det där kommer aldrig sluta bra.

Hur dåligt självförtroende har man förresten om det är omöjligt för ens "kvinna" att behålla kontakten med en manlig vän som hon känt i 18 år. Det är inte den enda varningsflaggen som har kommit upp heller.

Skall bli spännande att se när Gabriel kommer ut som trans. Inte för att jag tror att det kommer spela någon roll även om det skall bli intressant att se hur den "pan-sexuella" hanterar situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in