2026-08-25, 12:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Håller med om att Edin och hans fru är de absolut mest pinsamma att titta på. Han saknar fullständigt verklighetsförankring. Han tycker att det går som smort. Samtidigt som hela hennes uttryck skriker att hon vill vara nån annanstans.

Fascinerande att det fortfarande finns killar som Edin som verkar ha levt sitt liv under en sten. För det första är det helt vansinnigt att söka till programmet när man har hypoplasi i mittansiktet som Edin har. Han är chanslös redan där. Och sen att han är så totalt oförmögen att läsa hennes signaler. Det är som att han använder henne som duk och projicerar en fantasibild på henne. Lite som en stalker. Han har ett fantasiförhållande med henne. Det är lite obehagligt faktiskt.
Nej tycker som vanligt inte som du. Han skulle vara en hunk om han minskade 10 kg.
Citera
2026-08-25, 12:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Har bara hunnit se första avsnittet, men Urban är verkligen en sån man jag har svårt för.

Hur fan kan man anlita ett bolag som heter Mr Urban, för övrigt? För att servera nudlar på nåt söderställe sure, men som totalrenovering av en lägenhet?
Exakt min tanke.
Citera
2026-08-25, 12:08
Medlem
smultronbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
För det första är det helt vansinnigt att söka till programmet när man har hypoplasi i mittansiktet som Edin har.

Är detta ett sådant begrepp som ni som sysslar med "look-maxxing"(?) använder? Han ser ju helt normal ut? Verkar ju vara den skönaste hitills i programmet. Förklara gärna.
Citera
2026-08-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Man kan vara ond och ett geni samtidigt, titta bara på ett gäng av världens ledare!
Är det positivt att vara ett manipulativt geni?

Nej, inte om personen ifråga får makt som missbrukas. Men starka ledartyper kan även göra mycket gott, som att han han har en förening hjälper andra män.
Citera
2026-08-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tycker han ser helt normal ut. Men balanserar på en tunn gräns mellan sexig karisma, auktoritet och något som är farligare, dvs kontrollbehov och ett väldigt gammaldags synsätt på könsroller. Olivia vill ha en traditionell man så kanske det fungerar.

Vet du vad fetalt alkoholsyndrom är?
Han ser inte helt normal ut, han har ett säreget ansikte och ett minst sagt märkligt beteende.
Citera
2026-08-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockgift
Edin är supercharmig, genuint rolig och trygg björn. Tror många tjejer attraheras av det. Men han måste tagga ner!! Varje säsong är det (minst) en kille som blir blixtkär och inte kan sluta prata om hur perfekt hans fru är. Detta gör att hon backar eftersom de precis träffats och han är kär i sin bild av henne, inte av henne som person.

Hon verkar ju också vara så varm och fin! Liknar prinsessan Madeleine.
Citera
2026-08-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Vet du vad fetalt alkoholsyndrom är?
Han ser inte helt normal ut, han har ett säreget ansikte och ett minst sagt märkligt beteende.

Oj oj oj ni felsökare har hittat något utmärkande med hans ansikte, brett avstånd mellan ögonen. Som inte på något sätt är utanför det normala. Det kan tvärtom uppfattas som attraktivt. Jag ser inga andra drag som skulle utmärka FAS. Fattar inte heller varför man har sånt behov av att nedvärdera en annan människa. Hur mår man själv då? Att kommentera och diskutera ett beteende är en annan sak.
Citera
2026-08-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Oj oj oj ni felsökare har hittat något utmärkande med hans ansikte, brett avstånd mellan ögonen. Som inte på något sätt är utanför det normala. Det kan tvärtom uppfattas som attraktivt. Jag ser inga andra drag som skulle utmärka FAS. Fattar inte heller varför man har sånt behov av att nedvärdera en annan människa. Hur mår man själv då? Att kommentera och diskutera ett beteende är en annan sak.

Hur han ser ut kan han inte hjälpa, mer än nån annan. Jag har aldrig påstått att han är ful eller ser dålig ut, bara speciell. FAS innebär ju förutom ett speciellt utseende en del kognitiva funktionsvarianter, som jag nog inte skulle utesluta med tanke på vad SVT visat hittills.
Citera
2026-08-25, 13:50
Medlem
Var det bara jag eller var Daniel Fjäll från Love is blind med bland Urbans gäster på bröllopet?
Citera
2026-08-25, 13:51
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronbarnen
Är detta ett sådant begrepp som ni som sysslar med "look-maxxing"(?) använder? Han ser ju helt normal ut? Verkar ju vara den skönaste hitills i programmet. Förklara gärna.

Han har tättsittande ögon och ett för litet mittansikte för sin skalle. Det ser inte bra ut. Hans plufsighet i ansiktet mildrar den insjunkna effekten något. Går han ner i vikt kommer det att se betydligt värre ut. Tänk Uffe Larsson, hans fulhet blev mycket mer påtaglig de sista åren när han var smal.

Antagligen har han fått överkompensera mycket för detta och det gör att han har ett väldigt onaturligt och påklistrat sätt att vara. Han måste vara positiv hela tiden för att andra ska acceptera honom, tror han(det ligger en viss sanning i det).
Citera
2026-08-25, 14:19
Medlem
BallaBellas avatar
Jag har så svårt för svartsjuka eller personer som försöker begränsa den andra.
Tråkigt!

Tror inte det håller i längden.
Citera
2026-08-25, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Jag har så svårt för svartsjuka eller personer som försöker begränsa den andra.
Tråkigt!

Tror inte det håller i längden.
Urban kan vara den obehagligaste personen i programmets historia. Säkert castad, de verkar ha en källa av mansekt-personer att ösa ur som kanske tipsar om varandra och delar mellan produktioner: Daniel med gungan för länge sedan i Gift, kritstall-Ola i LiB, Daniel Fjäll... Så fort jag såg U sluka ägg och mineralvatten på svensexan var saken klar, typisk man-sektare som sitter där och proteinmaxar slog jag fast. Konstig ser han ut, som en överboddad hobbit, men det värsta är ju den kontrollerande ogenerösa attityden. Dessutom, i mina ögon omanlig, eftersom jag tänker mig att manliga män har en självklarhet och ett lugn i sig som göra att de känner tillit till sin partner. Att han själv aldrig har kunnat vara kompis med en tjej utan baktankar säger mest om honom själv.
Senast redigerad av Rottilia123 2026-08-25 kl. 14:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in