2026-08-24, 20:44
Medlem
Det ligger verkligen något i detta. Undrar hur hon egentligen ligger till, begåvningsmässigt? Hon kanske inte har IF, men skulle inte bli förvånad om hon har en svag teoretisk begåvning.

Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Jag får en så tydlig känsla i kroppen när jag läser hennes recept. De påminner om de recept jag själv skrev när jag var barn, när jag gjorde mina egna små kokböcker och allt var överdrivet beskrivet. Det är ju typiskt barn att skriva “världens godaste, saftigaste, fluffigaste pannkaka med absolut världens bästa hallonsylt och en galet krämig, fruktansvärt god lättvispad grädde”. Jag minns till och med att jag skrev ett recept på fruktsallad där jag la till hackade nötter som garnering och kände mig superstolt för det var ju “mitt eget unika recept”. Sånt gör barn.
Citera
2026-08-25, 07:39
Medlem
Idag på morgonen la hon upp sin video i röda klänningen där hon håller på med håret med en lång text. Som en timme senare naturligt vis raderades.

"Nästa vecka är det min födelsedag.. en dag jag har stor ångest inför, jag har aldrig tyckt om att fira min födelsedag i vuxen ålder samtidigt som man ser andra fira sina födelsedagar med dunder och brak och nu ännu ett år har sjukdomen läkarna ännu inte hittat brutit ner min kropp ytterligare. Det har nu gått 11 år sedan jag började utreda min sjukdom och står fortfarande och stampar på samma plats i livet. Jag har varit svårt sjuk den största delen av mitt vuxna liv och året inleddes med 2 månader inlagd på sjukhus med organsvikt där jag pendlade mellan liv och död. Jag har ofta tänkt "vad finns det att fira? Att jag blir äldre och sjukare än någonsin" MEN när man är såhär sjuk så blir man också på något vis väldigt tacksam för det lilla i livet, tacksam för varje ny dag som inte är något jag tar för givet, man lär sig vilka som är äkta och faktiskt finns för en när det väl gäller. Man får på något vis ett annat perspektiv på livet och blir väldigt ödmjuk till livet.
jag är så sjuk just nu och kommer knappt utanför dörren, jag har fått acceptera att jag är såhär sjuk men tänk va lyckligt lottad jag är som kommer få fira min dag med er här med mina nya fina vänner jag är SÅ evigt tacksam för och jag har världens finaste familj som aldrig lämnat min sida❤️
Tacksam för ännu ett år som jag aldrig trodde jag skulle överleva i början av året men idag står jag här starkare än någonsin trots allt jag gått igenom och kommer en vacker dag se tillbaka på den här tiden och tänka "jag klarade det"❤️
#sverige #fashion #viral #ootd #fyp"

Så trött på hennes "kommer knappt utanför dörren" HON ÄR FAN UTE VARJE DAG! Promenader, hämtar paket, shoppar, går i affärer, promenerar lite till, följer med på saker H och L inte behöver henne till, köper soppa till katten, måste ut och handla något för att baka fast hon snubblar fram.
Som när någon gav henne rabarber för hon har svårt att ta sig ut - förutom när hon var inlagd är hon ju ute varje dag.
Citera
2026-08-25, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAceOfSpades
Det ligger verkligen något i detta. Undrar hur hon egentligen ligger till, begåvningsmässigt? Hon kanske inte har IF, men skulle inte bli förvånad om hon har en svag teoretisk begåvning.

Jag tror faktiskt att det finns något sådant hos henne. Hon verkar inte riktigt förstå att hennes idéer inte blir särskilt bra, och jag tror att hon ser sig själv som superkänd och lika duktig som Camilla Hamid, Brinken Bakar och de andra, som om hon redan är en del av det gänget. Men tittar man på de influencers som följer henne så känns det mer som att de gör det av ren snällhet. Jag menar… vad har Anna Winer, som bara gör sockerfritt, veganskt och glutenfritt, egentligen på Alice sida att göra?Alice verkar inte kunna drömma realistiskt. Hon börjar alltid på högsta nivån direkt, utan att ta ett enda steg på vägen. Och det är exakt så barn gör. Som barn förstår man inte att vissa saker inte är genomförbara, man märker inte att sättet man beter sig på uppfattas som lite konstigt, och man tror att man kan slå igenom med en idé direkt, utan att förstå att verkligheten inte fungerar så.

Läser hon denna tråd härinne tror jag att hon ser det som att vara kändis.
Citera
2026-08-25, 09:42
Medlem
"När hon fick syn på mig stod hon med öppen mun och stirrade och sa "wow Alice, du strålar, vilket glow du har och du ser så fräsch och vacker ut"

Säger folk verkligen sånt?
"En jag känner som inte träffat mig sen januari" är ju ingen nära vän tänker jag. Säger en bekant eller någon man springer på att man ser fräsch och vacker ut? Står med öppen mun och glor? Att säga att någon ser fräsch ut låter konstigt tycker jag, pigg, mer liv i ögonen, gladare eller något, men fräsch?
Låter osannolikt. Men det händer kanske när man är så vacker som Alice är? Eller om man är ytliga influencers där glow och utseende är det viktigaste.

Kanske bara jag som hakar upp mig.
Citera
2026-08-25, 10:23
Medlem
Agentjosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Jag tror faktiskt att det finns något sådant hos henne. Hon verkar inte riktigt förstå att hennes idéer inte blir särskilt bra, och jag tror att hon ser sig själv som superkänd och lika duktig som Camilla Hamid, Brinken Bakar och de andra, som om hon redan är en del av det gänget. Men tittar man på de influencers som följer henne så känns det mer som att de gör det av ren snällhet. Jag menar… vad har Anna Winer, som bara gör sockerfritt, veganskt och glutenfritt, egentligen på Alice sida att göra?Alice verkar inte kunna drömma realistiskt. Hon börjar alltid på högsta nivån direkt, utan att ta ett enda steg på vägen. Och det är exakt så barn gör. Som barn förstår man inte att vissa saker inte är genomförbara, man märker inte att sättet man beter sig på uppfattas som lite konstigt, och man tror att man kan slå igenom med en idé direkt, utan att förstå att verkligheten inte fungerar så.

Läser hon denna tråd härinne tror jag att hon ser det som att vara kändis.

Tror snarare att allas hjärna hade slutat funka normalt vid en sådan undervikt. Hjärnan går på sparlåga hela tiden liksom. Utöver det känns hon ju väldigt obildad. Gissar iaf att hon inte har IF.
Citera
2026-08-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
"När hon fick syn på mig stod hon med öppen mun och stirrade och sa "wow Alice, du strålar, vilket glow du har och du ser så fräsch och vacker ut"

Säger folk verkligen sånt?
"En jag känner som inte träffat mig sen januari" är ju ingen nära vän tänker jag. Säger en bekant eller någon man springer på att man ser fräsch och vacker ut? Står med öppen mun och glor? Att säga att någon ser fräsch ut låter konstigt tycker jag, pigg, mer liv i ögonen, gladare eller något, men fräsch?
Låter osannolikt. Men det händer kanske när man är så vacker som Alice är? Eller om man är ytliga influencers där glow och utseende är det viktigaste.

Kanske bara jag som hakar upp mig.

Typisk SSIH - sak som inte hänt.

För ingen uttrycker sig sådär. Ingen!

Och om A faktiskt hade fått höra något sånt, varför då inte publicera ett foto på sig själv?
Citera
2026-08-25, 12:54
Medlem
Exakt .
Bara gamla foton . Om hon hade anorexia förr 2913-2018 var det så? körde hon kanel kroppen på svält såpass länge att kroppen helt enkelt tog ordentligt stryk . Organsvikt är inte att leka med . Och inte anorexia heller . Är just en dödlig sjukdom som går ut på sväng . Hjärnan blir kidnappad . Kan ej fungera . Man måste upp i vikt innan hjärnan blir mottaglig för fakta och info. Man blir expert på att ljuga o manipulera sin omgivning . Jag undrar om Heidi o Leo ser henne äta vanlig mat nånsin ? Bars r liksom inget ” nyttigt ”?! R ju jättetragiskt alltihopa och enligt domen I ÅR står det psykisk sjukdom och anorexia . Den ör offentlig och finns att ladda upp i tråden. .sen accepterar ju vare sig hon eller mamman NGT som sker i sjukhusets värld . Det är väl konstigt om ngt ? Eller vad tycker ni ? Pratar ner överläkaren för att den ej säger det de vill höra !? Vad det nu är de vill höra ? Är det neurologisk sjukdom som de hävdar ? Kanske är båda ? Både anorexia och följdsjukdomar !!?
Citera
2026-08-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Idag på morgonen la hon upp sin video i röda klänningen där hon håller på med håret med en lång text. Som en timme senare naturligt vis raderades.

"Nästa vecka är det min födelsedag.. en dag jag har stor ångest inför, jag har aldrig tyckt om att fira min födelsedag i vuxen ålder samtidigt som man ser andra fira sina födelsedagar med dunder och brak och nu ännu ett år har sjukdomen läkarna ännu inte hittat brutit ner min kropp ytterligare. Det har nu gått 11 år sedan jag började utreda min sjukdom och står fortfarande och stampar på samma plats i livet. Jag har varit svårt sjuk den största delen av mitt vuxna liv och året inleddes med 2 månader inlagd på sjukhus med organsvikt där jag pendlade mellan liv och död. Jag har ofta tänkt "vad finns det att fira? Att jag blir äldre och sjukare än någonsin" MEN när man är såhär sjuk så blir man också på något vis väldigt tacksam för det lilla i livet, tacksam för varje ny dag som inte är något jag tar för givet, man lär sig vilka som är äkta och faktiskt finns för en när det väl gäller. Man får på något vis ett annat perspektiv på livet och blir väldigt ödmjuk till livet.
jag är så sjuk just nu och kommer knappt utanför dörren, jag har fått acceptera att jag är såhär sjuk men tänk va lyckligt lottad jag är som kommer få fira min dag med er här med mina nya fina vänner jag är SÅ evigt tacksam för och jag har världens finaste familj som aldrig lämnat min sida❤️
Tacksam för ännu ett år som jag aldrig trodde jag skulle överleva i början av året men idag står jag här starkare än någonsin trots allt jag gått igenom och kommer en vacker dag se tillbaka på den här tiden och tänka "jag klarade det"❤️
#sverige #fashion #viral #ootd #fyp"

Så trött på hennes "kommer knappt utanför dörren" HON ÄR FAN UTE VARJE DAG! Promenader, hämtar paket, shoppar, går i affärer, promenerar lite till, följer med på saker H och L inte behöver henne till, köper soppa till katten, måste ut och handla något för att baka fast hon snubblar fram.
Som när någon gav henne rabarber för hon har svårt att ta sig ut - förutom när hon var inlagd är hon ju ute varje dag.

Konstigt att hon i storyn igår när det packades upp bud kvittrade något i stil med ”snart är det min födelsedag mamma” men H svarade ej, undra vad Alice hade velat ha för svar, är det så jobbigt kanske man inte tar upp det framför kameran, men hon kanske ville H skulle säga något om hur jobbigt A tycker det är.
Citera
2026-08-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Konstigt att hon i storyn igår när det packades upp bud kvittrade något i stil med ”snart är det min födelsedag mamma” men H svarade ej, undra vad Alice hade velat ha för svar, är det så jobbigt kanske man inte tar upp det framför kameran, men hon kanske ville H skulle säga något om hur jobbigt A tycker det är.

Haha jag spetsade öronen när jag hörde alice säga att det snart var hennes födelsedag och Heidi inte svarade.
Hon är så fruktansvärt bekräftelse kåt så det är inte sant.

Fattar heller inte hur hon kan vara så....korkad...? och inte fatta hur idiotiskt det blir när hon lägger upp att någon säger att hon strålar, ser så fräsch och frisk ut 2 minuter efter att hon lagt upp att hon är sjukare än nånsin 🙈
Citera
2026-08-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
Typisk SSIH - sak som inte hänt.

För ingen uttrycker sig sådär. Ingen!

Och om A faktiskt hade fått höra något sånt, varför då inte publicera ett foto på sig själv?

Sant 😂

Konstigt att vara så vacker men bara visa gamla bilder med flera år på nacken. Någon gubbe på hennes promenad sa ju att hon strålade och påminde om hans fru.

Citat:

Det missade jag tyvärr. Tror du hon blev lite arg inombords att H inte sa något?
Men märkligt att prata om sin födelsedag så ofta som hon gör men samtidigt ogilla att fylla år. Hon kanske hoppas att hon ska få massa presenter, att det ska bli en överraskningsfest och allt så hon nämner att hon fyller år ofta så ingen glömmer bort 🤷🏼‍♀️😂
Citera
2026-08-25, 14:54
Medlem
Citat:

Ja skrattade inombords åt den totala avsaknaden av reaktion. Kan tänka mig att mamma H får höra ”[insert valfritt utrop], mamma!!” Ca tusen gånger varje dag.
T.ex. titta här, mamma! Smaka på den här, mamma! Visst var det gott, mamma?!
Bara på biltema slog hon ju rekord i antal gånger man kan säga ”mamma” på en kvart
Citera
2026-08-25, 15:01
Medlem
Det ska lottas ut en låda geisha - har hon köpt en ny eller har den fortfarande inte lottats ut fast hon pratat om den tidigare? Minns att hon la upp en story där hon höll den i handen och skrev eller sa att den ska lottas ut. Känns som det var många veckor sen? Någon som minns?

Känns som det är väldigt mycket prat om saker som ska lottas ut men gör dom det någonsin? Några gånger har hon sagt att hon känner sig som tomten som ger bort saker, visar att hon bett om nummer till någon som ska få något litet - men den där glassmaskingrejen har hon ju pratat om och visat så länge?

Lottade hon ut 5 saker 5 dagar i rad som hon nämnde för någon vecka sen? Eller får man inte se vad hon lottar ut och vem som vinner? Kan hon alltså låtsas att hon ger massa men egentligen inte gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in