2026-08-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hon har skrivit till Min Doktor för 6 timmar sedan, gett dem tillgång till hennes journaler, och är upprörd att de inte har kontaktat henne ännu. Eeh det tar väl fan minst 6 arbetsdagar att ta sig igenom hennes journal?

Och varför skulle de kunna hjälpa henne? De tar väl inte ens emot patienter för fysiska besök?

Eeh 6h en lördag och huuur kan dom inte ha svarat henne ännu. "Detta är helt sjukt" "För jag har ju så himla ont i foten som är svullen" HUR ont kan hon ha som är ute på stan i butiker jämt eller halvspringandes ute på promenad utan att inte bli det minsta andfådd.
Citera
2026-08-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Ja jag fattade inte vad syftet är, vad skulle dom kunna göra som inte hennes vc redan gjort, eller som infektionskliniken inte gjort? Hon har tagit prover och röntgats två ggr, vad mer kräver hon?

Precis! Alice har alltså besökt sin vårdcentral, infektionsmottagningen, neurologen och akuten flera gånger angående foten. Hon har gjort röntgen och MR och tagit mängder av prover. Vad tror hon att Min doktor ska kunna göra för henne en lördag eftermiddag? Syftet med "Min doktor" och andra vårdgivare på nätet är att behandla enklare besvär som inte kräver ett fysiskt läkarbesök, allting mer komplicerat hänvisas till primärvården.
Hon verkar helt verklighetsfrånvänd, å ena sidan beskriver hon det ena sjukdomsbesväret vörre än det andra, å andra sidan är hon pigg och glad och springer i butiker och går raska promenader. Förstår hon inte själv att hennes historia inte går ihop?
Citera
2026-08-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanosim
Eeh 6h en lördag och huuur kan dom inte ha svarat henne ännu. "Detta är helt sjukt" "För jag har ju så himla ont i foten som är svullen" HUR ont kan hon ha som är ute på stan i butiker jämt eller halvspringandes ute på promenad utan att inte bli det minsta andfådd.

Ja och tänk att inte ett enda foto har vi fått av denna svullna fot. Detta är helt sjukt!
Citera
2026-08-01, 16:34
Medlem
Om det på riktigt skulle va sant med att hon har så svåra problem med smärta i fötterna, skakningar i händerna, svårt att gå utan stöd osv och läkarna inte hittar något så skulle jag definitivt inte utesluta b12-brist.

Jag hade så allvarliga symtom att läkarna misstänkte hjärntumör alternativt MS, men alla de undersökningarna såg bra ut. Det var först när de började ge mig B12-injektioner regelbundet det blev bättre.
Citera
2026-08-01, 16:57
Medlem
Hon behöver verkligen hjälp. En orosanmälan skulle väl inte ge något?
Citera
2026-08-01, 17:40
Medlem
Citat:
"Jag mår verkligen inte bra just nu. Jag var aktiv när jag låg på IVA på instagram och var jättepigg"

VA?! Är hon inte aktiv på Instagram?? Var hon jättepigg på iva?? Denna människan behöver hjälp. När ska korthuset falla

Ja att låta jätteglad över alla prover som
tagit och samtidigt säga att ”nåt är allvarligt fel” är som en sketch eller parodi på en psykiskt sjuk person. Att dessutom säga att man var piggare på IVA när kroppen nästan stängt ner än man är idag, visar vilket tunnelseende hon har. Nu är det bara all in på denna sjukdom hon har den här veckan.
Citera
2026-08-01, 17:42
Medlem
Citat:
Hon behöver verkligen hjälp. En orosanmälan skulle väl inte ge något?

Ja mamma dotter gör tyvärr varandra sjuka… det kanske kan vara värt det? Om man kan omhänderta nån som är 35 för den lever i en folie a deux 😂
Citera
2026-08-01, 17:50
Medlem
Citat:
Haha nu skriver hon att hon har en sjukt snabb förbränning och måste dricka proteinshake 2 timmar efter att ha ätit...
Jag skrev till henne "Ett o-obett tips i all väl meing. Du ska nog leta upp en dietist, ta och kolla om ditt gym har en, de brukar vara bra. De kan hjälpa dig att komponera ihop bra måltider med råvaror som håller dig mätt! Ingen har så hög förbränning att det ska behöva stöttas upp med shakes mellan måltiderna, om du inte är elitidrottare möjligen"

Hon kommer inte svara mig - men det kommer ev nåt inlägg om att folk har skrivit. Jag är en av dem.
Citera
2026-08-01, 17:51
Medlem
Citat:
Hon har skrivit till Min Doktor för 6 timmar sedan, gett dem tillgång till hennes journaler, och är upprörd att de inte har kontaktat henne ännu. Eeh det tar väl fan minst 6 arbetsdagar att ta sig igenom hennes journal?

Och varför skulle de kunna hjälpa henne? De tar väl inte ens emot patienter för fysiska besök?
Hoppas de orkar ta sig igenom alla sidor med anteckningar, avläsa vad det egentligen står - kanske ta kontakt med fg vårdinrättningar och sen göra en anmälan på nåt sätt. Borde väl ett vårdföretag kunna om de anar ugglor i mossen?
Citera
2026-08-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Jag skrev till henne "Ett o-obett tips i all väl meing. Du ska nog leta upp en dietist, ta och kolla om ditt gym har en, de brukar vara bra. De kan hjälpa dig att komponera ihop bra måltider med råvaror som håller dig mätt! Ingen har så hög förbränning att det ska behöva stöttas upp med shakes mellan måltiderna, om du inte är elitidrottare möjligen"

Hon kommer inte svara mig - men det kommer ev nåt inlägg om att folk har skrivit. Jag är en av dem.

Att dricka shakes är väl bara ännu ett sätt att hålla stenkoll på kalorierna, som med sina proteinbars
Citera
2026-08-01, 18:02
Medlem
Citat:
Att dricka shakes är väl bara ännu ett sätt att hålla stenkoll på kalorierna, som med sina proteinbars
Jajamän, men det skriver hon ju inte Så du fattar ju inte jag det...haha. Vill mest bara trycka på och se vad hon gör med komentarerna. Hon äter inte vanlig mat i några mängder, det vet ju vi.
Citera
2026-08-01, 18:48
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Kan tänka mig hennes matintag en dag. Gissning:
Lättyoghurt med fun light, några matskedar.
En halv gainomax-shake.
Några tuggor "fluffig" sockerkaka.
En hel gainomax-shake.
En proteinbar.
4 godisbitar.

Tja, vad tror ni? Har jag någorlunda rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in