2026-08-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Tror inte han sa något som jag inte höll med om men jag skulle aldrig rösta på "knäppgöken". Sanningen är sällan (aldrig?) vinnaren.

Man står sig själv närmast i denna världen.

Japp han är en vatnik och putinist.

Citat:
Man kan inte beskylla givetvis upprinnelsen till Ukraina

-rysslandskriget bara på Ryssland, så är det givetvis.

Om man tittar på det rent historiskt sett,

2014 var det en fascistisk kupp, initierat av

Victoria Nuland, ambassadör i Kiev vid tillfället amerikanska

ambassadör som sa fuck you.

Man vinner inga röster hos svenska folket med det

Jag är djupt kritisk mot USAs internationella krigföring men då måste man hålla en kritisk inställning mot andra imperier (jag var naiv en gång och försökte "se det ur Rysslands perspektiv", men jag kan inte ursäkta en sån krigsherre)

Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
De fick 1,6 % i kyrkovalet 2025 och alla andra partier röstade för att de skulle krävas 2% just pga AFS. Man har gjort vad som helst för att stoppa dem.

Kan tillägga att SD var de enda som röstade nej till att införa en spärr i kyrkovalet (utöver AFS då) Tom Kasselstrand erkände detta i något Youtube-klipp och riktade ett (ovanligt) tack till SD

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ja Knapptryckarna döljer sin agenda bakom "folkets röst" men egentligen är det en foliehatts-sekt som snott idén från Direktdemokraterna men smutsat ner det med foliehatts trams. DD är det seriösa direktdemokratiska partiet i Sverige

Exakt, vill man ha mer direktdemokrati (eller "flytande demokrati") och står i valet och kvalet mellan DD och KT är valet ganska lätt egentligen (om man vill bli tagen seriöst)
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-25 kl. 01:50.
Citera
2026-08-25, 07:28
Medlem
Har inte lyssnat på debatten (än), men har läst den här tråden. Kunde dock inte se en enda kommentar om Elsa Widdings parti Ambition Sverige.

Gjorde de inget alls intryck? En bekant till mig är medlem och det känns som att han och övriga sympatisörer är övertygade om att de ska ta sig över spärren. Blir förbannade när någon ifrågasätter partiets storhet.
Citera
2026-08-25, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har inte lyssnat på debatten (än), men har läst den här tråden. Kunde dock inte se en enda kommentar om Elsa Widdings parti Ambition Sverige.

Gjorde de inget alls intryck? En bekant till mig är medlem och det känns som att han och övriga sympatisörer är övertygade om att de ska ta sig över spärren. Blir förbannade när någon ifrågasätter partiets storhet.

Elsa var inte med i debatten tydligen? Jag har ingen spåkula, men det bådar inte gott om partiledaren håller så låg profil
Citera
2026-08-25, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Verkar ju seriöst. Kommer ihåg när det var en liknande debatt inför något riksdagsval på tv3. Med arslet som programledare. ND var med, någon jävla tomte från tomtepartiet. En galen dansk. SD hade skickat en galen ungerska som pratade om något troll. Helt galet. Var lite 90-tals känsla minns jag. Fast det var på 2000-talet. Idag ska det vara så seriöst så det blir tråkigt.

Synd att Allard inte är med. Han kör den gamla stilen. Jävla idioter nu håller ni käft. Ska du ha på käften ditt jävla svin? Feta jävla as som snackar skit, trams.

Ja jag minns också nån sån samling.
Hon från Big Brother var där med Unika Partiet.

Det är minnet av dessa "debatter" som gör jag inte orkat kolla på youtube klippet. Kan ingen skriva om det är värt titta på och vad man får ut av det?

Sluta med all OT annars anmäler jag era inlägg.
Citera
2026-08-25, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag vill se en debatt mellan Allard och Kasselstrand. Kassel har ebjudit sig, men verkar inte fått svar av Markus.

(FB) Gustav Kasselstrand utmanar Markus Allard på debatt
Utmanade han inte heller Jimmie Åkesson, men inte heller fått svar?
Citera
2026-08-25, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ja Knapptryckarna döljer sin agenda bakom "folkets röst" men egentligen är det en foliehatts-sekt som snott idén från Direktdemokraterna men smutsat ner det med foliehatts trams. DD är det seriösa direktdemokratiska partiet i Sverige
Ulf Bejerstrand kunde inte komma med ett relevant svar på en enda fråga. Bara massa svammel.
Citera
2026-08-25, 09:07
Medlem
Snubchurps avatar
Folk på Flashback har beklagar sig över extremismen från vänstern de senaste 15-20 åren. Nu vill ni ha in extremism från högern istället 😳 Borde ni inte ha lärt er att extrempolitik inte leder till nått vettigt.

Det vi lärt oss från extremismen är att den tenderar att bli allt mer radikal med tiden dessutom.
Citera
2026-08-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Men Elsa behöver ju inte vara med i denna valdebatt eftersom de:

1: Redan är representerade i riksdagen
2: Naturligtvis är så STOORA att de kommer över spärren
Citera
2026-08-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segelmannen2
Ulf Bejerstrand kunde inte komma med ett relevant svar på en enda fråga. Bara massa svammel.

Men deras avsikt är väl inte heller att ha egna åsikter, utan låta folk trycka på knappar
Citera
2026-08-25, 09:25
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Du vill ogärna ta upp att de förlora flera tusen röster valet 2022, det betyder att de faktiskt gjorde ett sämre val. Det är just att AFS tappade röster.
AfS:arna var lika optimistiska här på forumet innan förra valet och mängder med konton spammade att de minsann övergett SD för AfS.

Och det blev ju inget med det.
Citera
2026-08-25, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men deras avsikt är väl inte heller att ha egna åsikter, utan låta folk trycka på knappar
Vilket betyder att de då inte har något berättigande i en politisk debatt. De ställer ju inte ens upp i riksdagsvalet.
Citera
2026-08-25, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja jag minns också nån sån samling.
Hon från Big Brother var där med Unika Partiet.

Det är minnet av dessa "debatter" som gör jag inte orkat kolla på youtube klippet. Kan ingen skriva om det är värt titta på och vad man får ut av det?

Sluta med all OT annars anmäler jag era inlägg.

Hela debatten är väl meh överlag. Men höjdpunkter finns. Typ när den fulle dansken (Nordisk Union) försöker slita åt sig bibeln som den äldre damen (Kvinnokraft) har med sig och citerar ur. Annars minns jag mest Marc Abrahamsson (Nationaldemokraterna) som ilsknar till vid något tillfälle och säger åt Aschberg: "Avbryt mig inte nu Aschberg!" (Aschberg har ju jobbat för Expo ett par år) Det citatet samt "Hejsan alla svartskallar och gräddbollar, hejsan alla ni gula och blå" (dansken återigen) brukade jag och polarna citera i tid och tid runt 2006-07

Ja och Rikshushållarnas kandidat, som ansåg att alla problem i samhället löser sig om man tar bort alla skatter. Thats it

Citat:

Bejerstrand hoppade väl av plugget i 9:an? Har han gått Komvux för att plugga upp betygen? Annars är det inte så förvånande

Citat:
De ställer ju inte ens upp i riksdagsvalet.

Knapptryckarna? Jo de finns med på Valmyndighetens hemsida (dock bara en "samtyckande" kandidat som gett sitt intyg till att vara med på valsedeln)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in