2026-08-23, 17:22
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Afs' partiledare Gustav Kasselstrand vill debattera mot Örebropartiets ledare Markus Allard. Men Markus har inte svarat. Däremot talar dessa två herrar illa om vandrara, och har gjort så rätt länge. En debatt mellan dem skulle vara intressant att se. Kanalen Dialogiskt - där Kasselstrand har debatterat mot Aron Flam och Josef Barkenbom - har tydligen erbjudit sig att ordna en sådan debatt.

Afs och ÖP - samt MED - är de största högerpartierna* utanför riksdagen. ÖP är dock det enda av dessa partier som har chans att komma in i riksdagen, tack vare att de kan få 12 procent i riksdagsvalet i Örebro län.

Vem skulle ha mest att vinna på en debatt mellan Gustav och Markus? Jag skulle vilja se Markus fråga Gustav varför han bryr sig mer om utrikespolitik än Sverige, och varför han ställer sig på Hamas sida.

*Ja, jag vet att Markus och många av hans väljare inte ser ÖP som ett högerparti, men partiet har mer gemensamt med SD och MED och Afs än med Klimatalliansen eller Nyans.
Citera
2026-08-23, 17:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Nå?
Citera
2026-08-23, 18:41
Medlem
Ganonitos avatar
Gustav har inte ställt sig på Hamas sida. Varför ljuger du? Däremot har Gustav sagt att Väst inte borde stödja Israels krig i Palestina, Iran och Libanon eftersom det för med sig flyktingar till väst.
Citera
2026-08-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Afs' partiledare Gustav Kasselstrand vill debattera mot Örebropartiets ledare Markus Allard. Men Markus har inte svarat. Däremot talar dessa två herrar illa om vandrara, och har gjort så rätt länge. En debatt mellan dem skulle vara intressant att se. Kanalen Dialogiskt - där Kasselstrand har debatterat mot Aron Flam och Josef Barkenbom - har tydligen erbjudit sig att ordna en sådan debatt.

Afs och ÖP - samt MED - är de största högerpartierna* utanför riksdagen. ÖP är dock det enda av dessa partier som har chans att komma in i riksdagen, tack vare att de kan få 12 procent i riksdagsvalet i Örebro län.

Vem skulle ha mest att vinna på en debatt mellan Gustav och Markus? Jag skulle vilja se Markus fråga Gustav varför han bryr sig mer om utrikespolitik än Sverige, och varför han ställer sig på Hamas sida.

*Ja, jag vet att Markus och många av hans väljare inte ser ÖP som ett högerparti, men partiet har mer gemensamt med SD och MED och Afs än med Klimatalliansen eller Nyans.
Läs Kritikkulturen.
Citera
2026-08-28, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Allard tycker att Kasslerstrand är en fjant och vill inte ha med honom att göra. Kasslern är beroende av att Allard debatterar mot honom och får uppmärksamhet på det sättet. Allard behöver inte debatten med Kasslern för att få uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in