2026-08-24, 19:40
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Ja, jag vill inte att judar ska tillåtas könsstympa barn och suga blodet av penisen.

Sluta löjla dig nu, vuxna diskuterar här...
Citera
2026-08-24, 19:41
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Du menar varför jag tror som jag gör?

1. Örebros höga siffror har aldrig haft något med riksdagsval att göra utan kommer från små lokala webbenkäter gjorda av några några hundra personer i Örebro om frågan vad de vill rösta på i ett kommunalt val.

2. AFS och Kasselstrand har figurerat i väldigt många intervjuer och podcaster med ganska många tittare. Det pratas mycket om dem, i alternativa medier och i de kretsar jag både hänger i och inte hänger i. De är på folks tungor.

3. Jag tror Örebropartiet, eller Allard snarare, är populär, men mer som en politisk debattör som är underhållande. Inte att folk är benägna att rösta på honom.

4. AFS fick 1,6% i kyrkovalet 2025, vilket inte säger så mycket, men ”övriga” enligt undersökningar ligger på omkring 2-2,5 och uppemot 3 %. Jag tror AFS är störst bland ”övriga”. Om det räcker till 1%? Ja jag tror faktiskt det. De behöver kanske 65 000 röster. Är det rimligt? Ja, med tanke på hur mycket populärare och aktuella de är nu jämfört med tidigare val så tror jag de har en rimlig chans.

4. Magkänsla.

Ah magkänsla, samma magkänsla som säger att Judar dricker blod från spädbarn?
Citera
2026-08-24, 19:42
Avstängd
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Sluta löjla dig nu, vuxna diskuterar här...
De ska heller inte få köpa ritualslaktat kött. Kosher-kött ska jagas som knark.
Citera
2026-08-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ah magkänsla, samma magkänsla som säger att Judar dricker blod från spädbarn?

Vem påstår att judar dricker blod från spädbarn?
Citera
2026-08-24, 19:46
Medlem
guderis avatar
Om någon tidigare tvekat på om man ska rösta Öp eller Afs, så hoppas jag att de knäppgökar som förespråkar Afs i tråden ska vara skäl nog att gapskratta åt dessa fåntrattar, och rösta på Allard
Citera
2026-08-24, 19:47
Medlem
guderis avatar
Citat:
Vem påstår att judar dricker blod från spädbarn?

Haha jobbigt att vara antisemit

Söker man stöd av Iran, då har man varken Sveriges bästa i åtanke, eller alla hästar i stallet...
Senast redigerad av guderi 2026-08-24 kl. 19:52.
Citera
2026-08-24, 19:47
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
**Partiledardebatt för partier utanför riksdagen ikväll – bland annat AfS och Nyans**

Ikväll kl 20 blir det en direktsänd partiledardebatt med åtta partier som står utanför riksdagen. Bland annat AfS och Nyans, vilket väl kan göra det här till en ganska intressant debatt.

Partierna som är med:

Alternativ för Sverige
Ambition Sverige
Enhet
Knapptryckarna
Kristna Värdepartiet
Landsbygdspartiet oberoende
MoD – Mänskliga rättigheter och Demokrati
Partiet Nyans

Det är alltså ganska stor politisk spännvidd mellan partierna och tre veckor kvar till valet. De här partierna får ju sällan chansen att mötas i en gemensam större debatt, så jag tänker alla fall se den.

Debatten leds av Thabo Motsieloa och sänds direkt här på Youtube:

https://www.youtube.com/live/izQ6VimoyYs

Tänkte att tråden kan användas både för att diskutera debatten och som chattråd under själva sändningen. Vilka gör bra eller dåligt ifrån sig, vilka frågor blir mest intressanta och är det något parti som kan vinna eller förlora väljare på kvällen?
varför står det en nigeria på mitten?
Citera
2026-08-24, 20:20
Medlem
Citat:
Haha jobbigt att vara antisemit

Söker man stöd av Iran, då har man varken Sveriges bästa i åtanke, eller alla hästar i stallet...

Jag är inte antisemit. Det är inte Kasselstrand heller. Han har heller inte sökt stöd av Iran.

Men varför tar du upp detta mitt i en diskussion om varför vi tror du eller så i valet? Märkligt.

Blev det lite för mycket för dig?
Citera
2026-08-24, 20:23
Medlem
alleballe1998s avatar
Bara jag som störde mig oerhört mycket på värden? Försökte lägga sig i hela tiden.
Citera
2026-08-24, 20:34
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Du menar varför jag tror som jag gör?

1. Örebros höga siffror har aldrig haft något med riksdagsval att göra utan kommer från små lokala webbenkäter gjorda av några några hundra personer i Örebro om frågan vad de vill rösta på i ett kommunalt val.

2. AFS och Kasselstrand har figurerat i väldigt många intervjuer och podcaster med ganska många tittare. Det pratas mycket om dem, i alternativa medier och i de kretsar jag både hänger i och inte hänger i. De är på folks tungor.

3. Jag tror Örebropartiet, eller Allard snarare, är populär, men mer som en politisk debattör som är underhållande. Inte att folk är benägna att rösta på honom.

4. AFS fick 1,6% i kyrkovalet 2025, vilket inte säger så mycket, men ”övriga” enligt undersökningar ligger på omkring 2-2,5 och uppemot 3 %. Jag tror AFS är störst bland ”övriga”. Om det räcker till 1%? Ja jag tror faktiskt det. De behöver kanske 65 000 röster. Är det rimligt? Ja, med tanke på hur mycket populärare och aktuella de är nu jämfört med tidigare val så tror jag de har en rimlig chans.

4. Magkänsla.

Du vill ogärna ta upp att de förlora flera tusen röster valet 2022, det betyder att de faktiskt gjorde ett sämre val. Det är just att AFS tappade röster.
Senast redigerad av Driftstopp 2026-08-24 kl. 20:47.
Citera
2026-08-24, 20:53
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
"Sionism" tror du på fullaste allvar att majoriteten av svenska folket bryr sig?
Nej precis. Den där allergin mot sionism är en ickefråga för svensken i allmänhet. Arselstrand överskattar frågans betydelse.
Citera
2026-08-24, 20:56
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Ja, jag vill inte att judar ska tillåtas könsstympa barn och suga blodet av penisen för att det är "religionsfrihet".

Det hör inte hemma i Sverige. Punkt.
Håller med. All typ av könsstympning, med eller utan pedofila inslag, skall vara förbjudet i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in