2026-08-23, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
1) Så med personer och organisationer så menar du specifikt Valley Ghanem och vart hon har jobbat eller haft ett uppdrag.
2) Vilka personer har öppet instämt med henne?
3) Hennes medverkan i Malmö stads handlingsplan mot islamofobi säger fortfarande ingenting om Hamas, tortyr eller gisslantagande.

Ge mig ett citat av henne som försvarar tortyr eller gisslantagande, och namnet på någon som instämt i just det. Ett exempel räcker.

Bläddra i tråden din lata parasit. Det finns redan länkat.
Citera
2026-08-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Bläddra i tråden din lata parasit. Det finns redan länkat.

Bevisbördan ligger hos den som påstår, och att peka på "någonstans i tråden" är inte att belägga något. Om du vet var det står så tar det dig tio sekunder att klistra in. Att du inte gör det är antingen lathet eller så finns länken inte i den form du antyder...
Citera
2026-08-23, 20:53
Medlem
Citat:
Bevisbördan ligger hos den som påstår, och att peka på "någonstans i tråden" är inte att belägga något. Om du vet var det står så tar det dig tio sekunder att klistra in. Att du inte gör det är antingen lathet eller så finns länken inte i den form du antyder...

Jag har inte antecknat vilken sida det gäller i tråden. Använd sökfunktionen din lata fan, det tar betydligt mer än 10 sekunder att söka fram alla kommentarsfält, artiklar och personer, vad de jobbar med och vad de gjort och sagt innan.
Citera
2026-08-23, 20:59
Medlem
Durochmolls avatar
Tror man på ett liv efter döden hoppas man väl att man själv ska hamna i något slags himmelsrike och onda människor få sitt straff. Rättvisa efter döden. Jag är absolut inte religiös, men fanns det ett helvete skulle Simona och andra sionistsvin gärna få brinna där. Att vara den partiledare som fick L att ramla ut från riksdagen är väl iofs ett straff i sig.
Citera
2026-08-23, 21:28
Medlem
Citat:
Jag har inte antecknat vilken sida det gäller i tråden. Använd sökfunktionen din lata fan, det tar betydligt mer än 10 sekunder att söka fram alla kommentarsfält, artiklar och personer, vad de jobbar med och vad de gjort och sagt innan.

Men gör det då.
Citera
2026-08-23, 22:34
Medlem
Citat:
1) Så med personer och organisationer så menar du specifikt Valley Ghanem och vart hon har jobbat eller haft ett uppdrag.
2) Vilka personer har öppet instämt med henne?
3) Hennes medverkan i Malmö stads handlingsplan mot islamofobi säger fortfarande ingenting om Hamas, tortyr eller gisslantagande.

Ge mig ett citat av henne som försvarar tortyr eller gisslantagande, och namnet på någon som instämt i just det. Ett exempel räcker.
Det räcker väl för fan med att man mordhotar människor för att förstå att man då med största sannolikhet försvarar tortyr eller gisslantagande.
Om du vill att jag ska utveckla: Mord kan bli konsekvensen av tortyr, så hur man kan försvara mord men samtidigt inte tortyr, blir lite smått märkligt. Att bränna ihjäl en människa är dessutom höjden av tortyr.
Citera
2026-08-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Tror man på ett liv efter döden hoppas man väl att man själv ska hamna i något slags himmelsrike och onda människor få sitt straff. Rättvisa efter döden. Jag är absolut inte religiös, men fanns det ett helvete skulle Simona och andra sionistsvin gärna få brinna där. Att vara den partiledare som fick L att ramla ut från riksdagen är väl iofs ett straff i sig.

Hon skrev "brännas". Det gör bland annat med IS med människor. Hamas gjorde det med barn under 7 oktober.
Nazister gjorde det med judar, romer och funktionshindrade i Förintelsen.
Kristna gjorde det mot kvinnor på 1600-talet i Europa.
Som sagt, hade Ebba Busch skrivit "Jag ber till Gud att hon skjuts/slaktas" om en riksdagspolitiker för att denna tog på sig en hijab hade det varit mediadrev och 18 000 opinionskrönikor vid det här laget.
Citera
2026-08-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlantareds
Det räcker väl för fan med att man mordhotar människor för att förstå att man då med största sannolikhet försvarar tortyr eller gisslantagande.
Om du vill att jag ska utveckla: Mord kan bli konsekvensen av tortyr, så hur man kan försvara mord men samtidigt inte tortyr, blir lite smått märkligt. Att bränna ihjäl en människa är dessutom höjden av tortyr.

Valley Ghanem om Hamas, jämställer med Nelson Mandela:
Citat:
Det som i dag fördöms som ”terror” har i historien ofta visat sig vara gårdagens befrielsekamp. Sydafrikanska African National Congress (ANC) var länge terrorstämplat, dess ledare demoniserade och dess anhängare misstänkliggjorda, tills tiden kom ikapp makten och apartheid inte längre gick att försvara. Samma mekanism är verksam i Palestina och därför är en jämförelse mellan ANC och Hamas inte moralisk utan tidslig: frågan är inte om världen kommer att omvärdera det palestinska motståndet såsom man gjorde i Sydafrika, utan när och vilka som hade förstånd och mod att se det medan det fortfarande kostade.
https://www.parabol.press/dags-att-omvardera-hamas/

Har jag missat att ANC torterade spädbarn till döds och våldtog kvinnor till döds med knivar?
Nelson Mandelas budskap var raka motsatsen till Hamas, men hur som helst, ovanstående är Valley Ghanems ord om Hamas.
Citera
2026-08-23, 22:47
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Valley Ghanem om Hamas, jämställer med Nelson Mandela:

https://www.parabol.press/dags-att-omvardera-hamas/

Har jag missat att ANC torterade spädbarn till döds och våldtog kvinnor till döds med knivar?
Nelson Mandelas budskap var raka motsatsen till Hamas, men hur som helst, ovanstående är Valley Ghanems ord om Hamas.

Nu ska man ju inte tolka Valley ordagrant (har man fått lära sig).
Citera
2026-08-23, 22:50
Medlem
Valley Ghanem har tydligen skammat Palestinska kvinnor som säljer sex i Gaza, och fått kritik från UN Women för att hon spridit hederskultur och slår åt fel håll.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/8qrG0r/ar-inte-un-women-som-skambelagger-kvinnor

Denna debattreplik som svar på Valleys:
Hon påstår att UN Women ljuger om prostitution i Gaza, det är "smutskastning av muslimska män", samt påstår hon att Hamas inte begick våldtäkter under 7 oktober..!
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/eMAmda/rykten-flyttar-fokus-bort-fran-det-verkliga-brottet
Citera
2026-08-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlantareds

"Må hon brännas" är en förbannelse (med rötter i religiös retorik om helvetet), inte en avsiktsförklaring. Osmakligt, men inte olaga hot enligt brottsbalken.

Du motsäger dig själv. Är bränning tortyr behövs ingen slutledning från mord. Är det mordhot måste slutledningen göras. Du använder båda beroende på vilken som passar.

Kirurgi kan döda en patient, fängelse kan leda till självmord, trafiken dödar usentals varje år...Att acceptera en handling som kan få en viss konsekvens är inte att försvara konsekvensen. Din princip skulle göra varje moralisk hållning omöjlig att företräda.

Citera ett enda uttalande från Valley Ghanem om Hamas tortyr eller gisslantagande. Jag ändrar mig när jag ser något konkret.
Citera
2026-08-23, 22:53
Medlem
Citat:
"Må hon brännas" är en förbannelse (med rötter i religiös retorik om helvetet), inte en avsiktsförklaring. Osmakligt, men inte olaga hot enligt brottsbalken.

Du motsäger dig själv. Är bränning tortyr behövs ingen slutledning från mord. Är det mordhot måste slutledningen göras. Du använder båda beroende på vilken som passar.

Kirurgi kan döda en patient, fängelse kan leda till självmord, trafiken dödar usentals varje år...Att acceptera en handling som kan få en viss konsekvens är inte att försvara konsekvensen. Din princip skulle göra varje moralisk hållning omöjlig att företräda.

Citera ett enda uttalande från Valley Ghanem om Hamas tortyr eller gisslantagande. Jag ändrar mig när jag ser något konkret.

Jag tror alla skiter i huruvuda du ändrar dig eller inte. Sanningen finns att läsa för alla ändå och även detta är redan postat i tråden på samma sida som ditt inlägg. Du är genomskinlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in