Citat:
Ursprungligen postat av
SnutteFia03
Är allmänt skeptisk mot Sara, just för att hon är influenser och antagligen är med i programmet för att bredda sin följarskara mer än något annat. Kanske är jag lite hård mot henne i det avseendet, men det är svårt att inte bli lite cynisk.
Lite tjatigt om det där med att vara pan-sexuell. Vi hörde det första gången och bryr oss inte, var tillsammans med vem du vill utan att det ska behöva bli ett "statement" liksom?
Sen den där märkliga frasen: "jag blir kär i en person, inte ett kön" Eh, nej det är det väl ingen som blir? Man blir kär i någon för hur den är som person, oavsett vilken läggning man har. Konstig sak att upprepa flera gånger utan att verka reflektera över innebörden av det man säger.
Verkar vara en del intressant dynamik redan från start här. Urban har en del minst sagt kontroversiella åsikter som lär få de andra deltagarna och experterna att gå i taket. Känns väldigt kontrollerande, och de röda flaggorna vajar redan. Olivia verkade inte uppskatta att få en dammvippa som morgongåva och dessutom tvingas bryta med sin barndoms vän. Får se hur mycket hon kommer ge upp av sig själv för den här relationen innan hon börjar sätta gränser för sig själv.
Eller hur, så jävla dum mening. Som att en man eller kvinna skulle bli kär i vilken individ av motsatt kön som helst de satt framför en.. sen är det ju evolutionärt helt avgörande att en majoritet av män blir kära i kvinnor och vice versa, hade inte blivit mycket till mänsklighet annars. Men klart man i moderna världen har lyxen att var och varannan ska bli kär i lite vad som helst, eller bli asexuell, demisexuell, poly och allt vad det heter, för mycket fritid, sociala medier och annan "lyx" kanske..
Trodde olivia skulle ta det värre, hon reagerade väldigt lugnt och "peoplepleaser" som hon sa att hon är. Hur gör han om hon umgås på tu man hand med eventuella manliga kollegor t.ex.? Röda flaggor om svartsjuka och tillitsproblem. Hade väl funkat i ett skarpt muslimskt samhälle/hederskultur, i sverige not so much. Att behöva ditcha en polare man haft sedan mellanstadiet för en karl man precis träffat.. då ska det vara ett unikum (som inte hade krävt det heller iofs..) Sen att han som man ska vara språkrör för alla män "jag vet hur MÄN fungerar", jaha du.. för att DU inte kan kontrollera drifter som sexualitet så gäller det väl inte världens alla män.