2026-08-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockjrEwing
Låter efterblivet och tråkigt, varför skulle jag inte sitta ute i båten och dra lite gös i stället, sippandes på en kall öl? För att sedan stiga av på någon närbelägen ö och sätta upp tältet samt göra en eld och koka lite kaffe över samma eld.

Krypa in i tälter runt 01 och vakna runt 08 och bara sitta och lyssna på tystnaden, låter rätt bra för att vara tex en tisdag morgon. Frihet
Jag skulle snarare beskriva det du gör som "efterblivet och tråkigt".

Jag vill ha mycket betalt innan jag gör det där.
Citera
2026-08-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FOFOFOA
Jag förstår vad du menar, men hela argumentet "varför arbeta för någon annan" är rätt meningslöst - oavsett vad man jobbar med så jobbar man ju för någon annan. Som egen företagare kan man styra arbetet mer efter eget tycke, men dessa brukar ofta behöva jobba mer timmar än en " löneslav".

Trist att du inte tycker dina jobberfarenheter varit meningfulla. Det brukar oftast betyda att du har haft fel jobb... Varför skulle man hålla på med något man inte vill göra, och som inte känns meningsfullt?

När har jag sagt att mina jobberfarenheter inte varit meningsfulla?
Citera
2026-08-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
När har jag sagt att mina jobberfarenheter inte varit meningsfulla?

Nä, men du tycker då att göra meningsfulla saker är att kasta bort sin tid. Vilket jag inte riktigt förstår.
Citera
2026-08-22, 20:09
Medlem
Citat:
Nä, men du tycker då att göra meningsfulla saker är att kasta bort sin tid. Vilket jag inte riktigt förstår.

Men för de flesta så är det att kasta bort sin tid att jobba 8+ timmar mot att inte behöva jobba, och att du kan göra vsd du vill med din tid.
Citera
2026-08-22, 20:21
Medlem
Citat:
Men för de flesta så är det att kasta bort sin tid att jobba 8+ timmar mot att inte behöva jobba, och att du kan göra vsd du vill med din tid.

Och detta vet du hur? Jag tror de flesta tycker om att jobba. Min gissning är lika bra som din.
Citera
2026-08-22, 20:25
Medlem
Citat:
Och detta vet du hur? Jag tror de flesta tycker om att jobba. Min gissning är lika bra som din.

Så du tror alltså att de flesta människor vill gå till sina jobb varje dag istället för att kunna göra vad dom vill med sin tid?

Visst det finns de som gillar sina jobb och vill arbeta varje dag. Men jag tror de flesta hade valt att kunna bestämma själva vad dom gör med sin tid.
Citera
2026-08-22, 20:32
Avstängd
Citat:
Så du tror alltså att de flesta människor vill gå till sina jobb varje dag istället för att kunna göra vad dom vill med sin tid?

Visst det finns de som gillar sina jobb och vill arbeta varje dag. Men jag tror de flesta hade valt att kunna bestämma själva vad dom gör med sin tid.
Inte jag. Fasar för att gå i pension. Får bli att man gratisjobbar på nån idrottsplats eller nåt då.
Citera
2026-08-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Jag skulle snarare beskriva det du gör som "efterblivet och tråkigt".

Jag vill ha mycket betalt innan jag gör det där.
Jag blev lite het på gröten där, klart vi alla får tänka och tycka annorlunda! All good!
Citera
2026-08-22, 21:31
Medlem
Citat:

Ja det tror jag faktiskt. Sen är det såklart så att man gärna sitter och gnäller lite i fikarummet över hur gärna man haft två veckor semester till osv.

Men jobbet är det många har sin identitet och sociala sammanhang i. Att bli arbetslös eller gå i pension blir katastrof för många, därför är det många pensionärer i min branch iallafall som jobbar vidare som timanställda så länge de bara får.
Citera
2026-08-23, 02:47
Medlem
Citat:
Ja det tror jag faktiskt. Sen är det såklart så att man gärna sitter och gnäller lite i fikarummet över hur gärna man haft två veckor semester till osv.

Men jobbet är det många har sin identitet och sociala sammanhang i. Att bli arbetslös eller gå i pension blir katastrof för många, därför är det många pensionärer i min branch iallafall som jobbar vidare som timanställda så länge de bara får.

Ja det kan beror på hur det svenska samhället ser ut. Grått, trist och otrevliga, osociala människor. Vem vill vara pensionär i sverige.
Citera
2026-08-23, 03:05
Avstängd
Citat:
Ja det kan beror på hur det svenska samhället ser ut. Grått, trist och otrevliga, osociala människor. Vem vill vara pensionär i sverige.
Ja det kommer du aldrig få uppleva. Socialfall som inte jobbar kommer aldrig till den punkten att man går i pension.
Förstår att det är svårt för dig att föreställa dig hur det blir.
Men skänk oss en tanke av tacksamhet, vi har ju ändå försörjt dig med våra skattepengar hela ditt liv.
Citera
2026-08-23, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investeringsguden
Ja det kommer du aldrig få uppleva. Socialfall som inte jobbar kommer aldrig till den punkten att man går i pension.
Förstår att det är svårt för dig att föreställa dig hur det blir.
Men skänk oss en tanke av tacksamhet, vi har ju ändå försörjt dig med våra skattepengar hela ditt liv.
😂👍🇺🇸

Ja visst svenne! Jag bor inte ens i sverige men har ändå betalat över 30 miljoner i skatt de 3 senaste åren.

Varsegod svenska folket. Från mig till er. Till eran fantastiska välfärd, och era svartskallar som ni/jag försörjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in