2026-08-23, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investeringsguden
Ja det kommer du aldrig få uppleva. Socialfall som inte jobbar kommer aldrig till den punkten att man går i pension.
Förstår att det är svårt för dig att föreställa dig hur det blir.
Men skänk oss en tanke av tacksamhet, vi har ju ändå försörjt dig med våra skattepengar hela ditt liv.

Vad gör du nu?
Själv dricker jag whiskey och njuter.
Varför skriver du i denna tråd? Gör du något speciellt med dina miljoner? Jag kan lista en hel del. Men just nu är det väldigt dyr whiskey som gäller.
Ha det svenne
Citera
2026-08-23, 03:23
Medlem
Inget alls.
Citera
2026-08-23, 03:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
😂👍🇺🇸

Ja visst svenne! Jag bor inte ens i sverige men har ändå betalat över 30 miljoner i skatt de 3 senaste åren.

Varsegod svenska folket. Från mig till er. Till eran fantastiska välfärd, och era svartskallar som ni/jag försörjer.
Ja jag kallar inte heller Rinkeby för Sverige.
Är du raketforskare eller hjärnkirurg?
Citera
2026-08-23, 03:46
Avstängd
Citat:
Vad gör du nu?
Varför skriver du i denna tråd? Gör du något speciellt med dina miljoner? Jag kan lista en hel del. Men just nu är det väldigt dyr whiskey som gäller.
Ha det svenne
Dricker öl och ser på tv.
Nej jag gör inget annat än vad jag skulle gjort om jag inte varit miljonär. Whiskey tycker jag är skitäckligt oavsett vad den kostar.
Jag har full berättighet att skriva i denna tråd till skillnad från vissa andra.
Men rätt tråkig är jag med att använda mina pengar. Norrlands guld, generalsnus och ostbågar är det jag njuter mest av.
Citera
2026-08-23, 04:02
Medlem
Citat:
Dricker öl och ser på tv.
Nej jag gör inget annat än vad jag skulle gjort om jag inte varit miljonär. Whiskey tycker jag är skitäckligt oavsett vad den kostar.
Jag har full berättighet att skriva i denna tråd till skillnad från vissa andra.
Men rätt tråkig är jag med att använda mina pengar. Norrlands guld, generalsnus och ostbågar är det jag njuter mest av.

Så svaret på denna tråd för dig är, inget!

Inget fel med det. Tråkigt men alla gör olika. Men tror mest att det har att göra med att ingen i denna tråd/fb är i samma grupp/ liga som mig eller vad man ska kalla det när det gäller pengar. Inget skryt nu, men skulle vara kul att skriva om det som intresserar mig utan att folk tror man skryter.Viner, bilar, klockor, resor mm men det är dyra viner, bilar, klockor, resor. Inte för att skryta! Utan det är den världen vissa av oss lever i.
Citera
2026-08-23, 04:10
Avstängd
Citat:
Så svaret på denna tråd för dig är, inget!

Inget fel med det. Tråkigt men alla gör olika. Men tror mest att det har att göra med att ingen i denna tråd/fb är i samma grupp/ liga som mig eller vad man ska kalla det när det gäller pengar. Inget skryt nu, men skulle vara kul att skriva om det som intresserar mig utan att folk tror man skryter.Viner, bilar, klockor, resor mm men det är dyra viner, bilar, klockor, resor. Inte för att skryta! Utan det är den världen vissa av oss lever i.
Nej inget skryt, fantasier kallas det. Men i den fantasivärld du skulle vilja leva i så kunde det varit så. Om du mot förmodan får nån krona över nån gång kommer du se att ytlighet inte är nåt att ha.
I morgon blir det att plocka kantareller och det gör man lika bra med eller utan miljoner.
Armanikostym är inte den mest lämpliga klädseln för den aktiviteten heller.
Citera
2026-08-23, 04:57
Medlem
Citat:
Nej inget skryt, fantasier kallas det. Men i den fantasivärld du skulle vilja leva i så kunde det varit så. Om du mot förmodan får nån krona över nån gång kommer du se att ytlighet inte är nåt att ha.
I morgon blir det att plocka kantareller och det gör man lika bra med eller utan miljoner.
Armanikostym är inte den mest lämpliga klädseln för den aktiviteten heller.

Fint att gå i skogen. Jag gick i skogen hela juli månad då jag var i sverige och besökte min far. Passade på att jobba i skogen också. Fälla och röja. I min skog. Äger 70 hektar skog. Min far äger 230 hektar. Hade som vanligt min Submariner(cookie Monster) på armen.Ha ha man kan vara rik och blanda lyx med vanliga sysslor. Att vara rik betyder inte att man är ytlig. Det betyder att jag kan göra allt du gör och mycket mer.

Husqvarna rules!!!!
Citera
2026-08-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om man har 100M eller mer så spelar ju 50.000 kr ingen roll. Man kommer inte fram snabbare men pga det extremt höga priset så får man en inre lycka värd pengarna. Ungefär som att köpa en Rolex för 100.000 kr fast det finns andra klockor för 10.000 kr som ser coolare ut.

Alla lyxföretag lever på kvalitet men framför allt image som de får genom ett högt pris. Så fort Porsche och Ferrari började försöka klämma ut fler bilar till fler kunder så gick det åt helsike med imagen.

Ingen långsiktigt rik köper en Ferrari skulle jag säga, du ser inte Gates komma i en sådan till ett möte. De som köper den är typ fotbollsspelare eller sångare, som kämpat och varit fattiga men haft lyckan att tjäna 50 Mkr eller mer snabbt. De känner lycka med att äntligen vara rika tack vare egen insats och vill unna sig.
du får knappast en förstaklass för 50.000 - vi talar mycket större belopp där.
Citera
2026-08-23, 09:00
Medlem
Skaffat en ny bil, dock relativt billig ändå och någon dag kommer jag ta från potten för en handpenning när jag ska byta upp boendet.

Annars? Inget. Det sparas till att gå ner i timmar och på sikt Fire. Lyxen jag söker är inte att runda kön till ett vaxmuseum, det är att sitta på altanen med morgonkaffet när alla andra åker till jobb.
Senast redigerad av Kockumskranen 2026-08-23 kl. 09:06.
Citera
2026-08-23, 09:10
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
För att räknas som miljonär i dagens läge så måste man ha minst 10 miljoner på banken, men det har väl du eftersom du tar upp denna korkade fråga?

Nej. För att räknas som miljonär måste du ha tillgångar som överstiger skulder för minst en miljon kronor.

För att räknas som rik skulle jag säga att 5-10 miljoner kommer in i bilden. Men miljonär är just miljonär.
Citera
2026-08-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Vad gör ni för extra som miljonärer?
Det handlar inte så mycket om att göra något extra som att ha en ekonomisk grundtrygghet som gör att man inte behöver oroa sig för ekonomin. Vissa problem är dessutom lättare att lösa om man har pengar så att man kan anlita en yrkesman eller köpa det man behöver för att lösa problemet.
Citera
2026-08-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Jag kommer lägga mycket av pengarna till mina barn när dom är äldre. Så dom slipper slava för överlevnads pengar.
Om de inte behöver jobba för att få vad de vill ha kommer de att bli otrevliga, olyckliga bratts...

Min plan är att bara kratta så mycket att de får jobb i familjeföretaget OM de visar tillräckligt bra attityd. Och får en egen sektion att bestämma över OM de vill bli chef. Så de behöver inte slösa tid på att få högre EXAMEN. Passande KUNSKAP kan man få mycket snabbare. Sedan får de pengar efter vad de åstadkommer. (Planer finns redan för ytterligare förädlingssteg/fler produkter så alla kan få egen del.)
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Nej, du tänker på tiosiffrigt, inte tio siffror.
Det är ju samma sak utom om du sätter nollor först
Citat:
Det är ett tecken på att du har TRÅKIGT eftersom du super
Citat:
Ursprungligen postat av JockjrEwing
Låter efterblivet och tråkigt, varför skulle jag inte sitta ute i båten och dra lite gös i stället, sippandes på en kall öl? För att sedan stiga av på någon närbelägen ö och sätta upp tältet samt göra en eld och koka lite kaffe över samma eld.

Krypa in i tälter runt 01 och vakna runt 08 och bara sitta och lyssna på tystnaden, låter rätt bra för att vara tex en tisdag morgon. Frihet
Håller med. Utom att jag föredrar mitt hus långt från grannar i fin natur, så jag behöver bara öppna dörren...
Fyra sjöar inom gångavstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in