2026-08-19, 16:19
Medlem
På flashback är alla mångmiljonärer med egen ö, eget privatjet och yacht.
Citera
2026-08-19, 16:35
Medlem
gick i pension för 3 år sen vid 57 års ålder klarar mig på 12000 kr /mån
bor i en billig stor 2:a mitt i stan i norrland 64 kvm 6072 kr
handlar på coop city varje dag de har mycket på halvapriset
handlar på willys 1 ggr vecka
har ingen bil eller busskort lånar det vid behov
aldrig krogen eller dagens rätt eller en kopp kaffe ute
köper kläder på engelsson på rea
men funderar på att unna mig en resa till thailand i dec 2-4 v
Senast redigerad av diseledvin 2026-08-19 kl. 16:40.
Citera
2026-08-19, 16:46
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
gick i pension för 3 år sen vid 57 års ålder klarar mig på 12000 kr /mån
bor i en billig stor 2:a mitt i stan i norrland 64 kvm 6072 kr
handlar på coop city varje dag de har mycket på halvapriset
handlar på willys 1 ggr vecka
har ingen bil eller busskort lånar det vid behov
aldrig krogen eller dagens rätt eller en kopp kaffe ute
köper kläder på engelsson på rea
men funderar på att unna mig en resa till thailand i dec 2-4 v
Så varför sparar du dina pengar till arvingarna? De kommer inte ens att bli glada, bara slåss.
Citera
2026-08-19, 16:49
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stejven
Första klass på flyg är väl ändå bland det dummaste man kan spendera pengar på.
Om man har 100M eller mer så spelar ju 50.000 kr ingen roll. Man kommer inte fram snabbare men pga det extremt höga priset så får man en inre lycka värd pengarna. Ungefär som att köpa en Rolex för 100.000 kr fast det finns andra klockor för 10.000 kr som ser coolare ut.

Alla lyxföretag lever på kvalitet men framför allt image som de får genom ett högt pris. Så fort Porsche och Ferrari började försöka klämma ut fler bilar till fler kunder så gick det åt helsike med imagen.

Ingen långsiktigt rik köper en Ferrari skulle jag säga, du ser inte Gates komma i en sådan till ett möte. De som köper den är typ fotbollsspelare eller sångare, som kämpat och varit fattiga men haft lyckan att tjäna 50 Mkr eller mer snabbt. De känner lycka med att äntligen vara rika tack vare egen insats och vill unna sig.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-19 kl. 17:02.
Citera
2026-08-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så varför sparar du dina pengar till arvingarna? De kommer inte ens att bli glada, bara slåss.

har inga barn ock har inte så många miljoner tänkte ansöka om pension om lite över 3 år ,så när jag fyller 64 ock ska få ut 14350 kr mån innan skatt borde bli ca 12 000 rent
Citera
2026-08-19, 17:00
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
har inga barn ock har inte så många miljoner tänkte ansöka om pension om lite över 3 år ,så när jag fyller 64 ock ska få ut 14350 kr mån innan skatt borde bli ca 12 000 rent
Det är inte ett svar. Varför spenderar du inte dina pengar? Du har 20 år kvar, det är 100.000kr shopping per år t.ex en hawaii-semester om du inte har någon arvinge. Pengarna går då till Arvsfonden som ger bort dem till något Vänster-projekt med invandrare.
Citera
2026-08-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är inte ett svar. Varför spenderar du inte dina pengar? Du har 20 år kvar, det är 100.000kr shopping per år t.ex en hawaii-semester om du inte har någon arvinge. Pengarna går då till Arvsfonden som ger bort dem till något Vänster-projekt med invandrare.

nu räknar du väl lite fel eller ?
Citera
2026-08-19, 17:03
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
nu räknar du väl lite fel eller ?
2mkr bör du väl ha om du skrev i tråden = 20 år x 100.000.
Citera
2026-08-19, 17:21
Medlem
ReijoHervonens avatar
Gör ingenting speciellt alls. En miljon är ju ingenting idag, det räcker som buffert inte mer. Känns lite som en trolltråd då ts pratar om endast ett sjusiffrigt belopp, det är inget man börjar leva nått lyxliv av.

Börjar man slösa på en massa onödigt som exemplen i trådstarten så räcker inte nån miljon speciellt långt.
Citera
2026-08-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seelsorge
På transatlantiska flygningar till USA är det inte roligt att sitta ihop klämd som en sardin. Därför betalar jag gärna för första klass. Jag flyger bekvämt, men sällan. Borta bra hemma bäst.
Jag köper ditt resonemang. Själv flyger jag såpass ofta att jag skulle bli ruinerad av förstaklassbiljettpriserna.
Citera
2026-08-19, 17:33
Medlem
Hermi-Tages avatar
Dåligt väder - då trollar kidsen på Flashback.
Ofattbart dumt tecknat porträtt av vad miljonärer skulle kunna tänkas hitta på.

Fan, dom flesta som äger bostad är miljonärer utan att behöva åka taxi som nån slags performativ uppvisning av förmögenhet
Citera
2026-08-19, 17:36
Medlem
Inte skriver om det på fb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här