2026-08-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har varit gift i 23 år och min fru kan alla mina lösen, vilket är bra eftersom jag är så jävla glömsk. Vill hon kolla så varsegod, jag har inga hemligheter. Kan du inte lämna din mobil olåst inför din fru så döljer du något.

Så om en vän till dig anförtror dig om ett problem via mail eller sms, då får han/hon räkna med att även din fru läser de meddelandena?

Sunkit beteende, minst sagt.
Citera
2026-08-22, 21:05
Medlem
godboys avatar
Jag och min fru har varit gifta i 20 år och vi har varandras lösen till det mesta och även kod till Bank ID. Detta av rent praktiska orsaker. Frugan kan ta min tele när hon så önskar och jag hennes när helst jag skulle vilja. Ibland händer det att vi tar varandras telefoner, det händer typ om vi vill kolla något den ene bara har logg in till.
Citera
2026-08-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Känns så här med, 95 av 100 meddelanden kommer ändå från manliga kollegor och vänner.
Men hon gick fullständigt i taket för ett sms från min kvinnliga kollega som löd exakt : Hej! Läget bra? Tillbaka från semestern? Tänkte höra om du har koll på vad som gäller vid skiftbyte.

Vet fan inte hur vi ska prata om det här för att hon ska känna sig lugnare. Inser att det kanske inte var så bra att byta pinkoden vad gäller hennes misstänksamhet, men jag kände lite att nu är det fasen nog.

Kanske överreagerar jag.

Det blir bara värre och värre kan jag säga.
Den där kommer ge dig olycka. Slösa inte bort din tid utan gå vidare.
Kanske vill du fixa hus och barn o grejjer. Eller på annat sätt dra nytta av vad ett par kan göra tillsammans för att ta sig framåt i livet.
Den damen kommer skapa så mycket kaos längs vägen.

Svartsjuka är någon slags primal känsla och är praktiskt taget omöjlig att resonera med.
Citera
2026-08-22, 21:09
Medlem
Citat:
Känns så här med, 95 av 100 meddelanden kommer ändå från manliga kollegor och vänner.
Men hon gick fullständigt i taket för ett sms från min kvinnliga kollega som löd exakt : Hej! Läget bra? Tillbaka från semestern? Tänkte höra om du har koll på vad som gäller vid skiftbyte.

Vet fan inte hur vi ska prata om det här för att hon ska känna sig lugnare. Inser att det kanske inte var så bra att byta pinkoden vad gäller hennes misstänksamhet, men jag kände lite att nu är det fasen nog.

Kanske överreagerar jag.
Var helt öppen och fråga henne varför hon inte litar på dig.
Som någon skrev så verkar problematiken ligga hos henne. Hon har kanske blivit bedragen tidigare eller liknande. Men hon får hantera det själv isf. Det finns ingen anledning att du som trogen partner - vilket jag förutsätter du är utifrån vad du beskriver - ska gå omkring med skuldkänslor för något du inte gjort.
Har hon problem med att känna tillit måste hon jobba med det.
Citera
2026-08-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Nej det är definitivt inte sunt eller ok, skulle aldrig komma på tanken eller acceptera det själv. Om man undrar över något pratar man väl om saken. Efter så många år läser man ju av varann rätt bra, kanske något hos dig som förändrats eller något du gör som du inte gjort tidigare som fått henne att undra? Annars, om så grundläggande tillit saknas kanske hon borde söka för det.

Har ju kanske varit lite extra trött på sista tiden, så det skulle väl vara det som ändrats så. Men jag har varit väl medveten om det och sagt ärligt att jag är lite extra seg pga nya och flera arbetsuppgifter på jobbet.
Tycker särskilt att jag ser på henne att hon är sur om det är någon kvinnlig kollega som smsat under dagen, men då vill hon inte ta upp det ändå. Men det är ett mönster jag tycker att jag sett.
Citera
2026-08-22, 21:10
Medlem
Citat:

Kanske överreagerar jag.
Det värsta man kan göra med misstänksamma personer är att anpassa sig och förklara allt in absurdum, blir bara värre. Min erfarenhet är att det inte håller i längden vad man än gör, även om man sätter ner foten och ställer ultimatum.
Citera
2026-08-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag och min fru har varit gifta i 20 år och vi har varandras lösen till det mesta och även kod till Bank ID. Detta av rent praktiska orsaker. Frugan kan ta min tele när hon så önskar och jag hennes när helst jag skulle vilja. Ibland händer det att vi tar varandras telefoner, det händer typ om vi vill kolla något den ene bara har logg in till.

Men jag antar att ni inte läser varandras mail, sms mm?

Vi gör likadant, men ingen av oss skulle få för sig att läsa personliga grejer. Oftast är det byta musik för att det är telefonen för den som kör som är uppkopplad, eller nått annat av ren praktiskt natur
Citera
2026-08-22, 21:19
Medlem
Citat:

Kanske överreagerar jag.

Sinnessjukt beteende. En kollega hade en fru som blev sån, det blev riktigt grisigt. Har bara ett råd att ge:

Run.

Får du kolla hennes telefon föresten?
Citera
2026-08-22, 21:19
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det är väl lite så jag känner, det är inte mina saker att dela med mig av emellanåt.
Jag menar ju det. Det är liksom inte din sida av konversationen som du vill hålla hemligt utan den du kommunicerar med. Att hon glatt skulle berätta vad hennes vänner berättar för henne i förtroende betyder inte att du eller någon annan måste var lika integritetslös.
Citera
2026-08-22, 21:21
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har varit gift i 23 år och min fru kan alla mina lösen, vilket är bra eftersom jag är så jävla glömsk. Vill hon kolla så varsegod, jag har inga hemligheter. Kan du inte lämna din mobil olåst inför din fru så döljer du något.
This.
Citera
2026-08-22, 21:22
Avstängd
Citat:
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?
Psychovarning på det. Spring! Läsa andras korrespondens utan lov är värre än tidelag och pedofili. Hon har oerhörd låg självkänsla och det ska inte behöva gå ut över dig. Det där kommer aldrig bli bra.
Citera
2026-08-22, 21:23
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Men jag antar att ni inte läser varandras mail, sms mm?

Vi gör likadant, men ingen av oss skulle få för sig att läsa personliga grejer. Oftast är det byta musik för att det är telefonen för den som kör som är uppkopplad, eller nått annat av ren praktiskt natur
Nä, vi läser inte varandras meddelanden. Sen om hennes lur "burrar" till så kan jag ju se att hennes väninna Sofie skrivit något och då brukar jag ropa på frugan och säga att du fick SMS från Sofie. Hon gör samma med mig.

Jag har dessutom kvinnliga vänner som jag umgås med privat, men som hon inte umgås med - hon vet vilka de är, men jag är fri att umgås med vem jag vill. Dessutom har jag rest mycket i mitt arbete, och jag tar med mig min fru när hon vill och kan. Men hon är så himla skön, hon säger att hon lär märka om något händer och om så sker så får vi reda ut det. Jag har aldrig haft någon vid sidan om och inte hon heller vad jag vet. Vi är trygga med varandra och det är grymt skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in