2026-08-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nä, vi läser inte varandras meddelanden. Sen om hennes lur "burrar" till så kan jag ju se att hennes väninna Sofie skrivit något och då brukar jag ropa på frugan och säga att du fick SMS från Sofie. Hon gör samma med mig.

Jag har dessutom kvinnliga vänner som jag umgås med privat, men som hon inte umgås med - hon vet vilka de är, men jag är fri att umgås med vem jag vill. Dessutom har jag rest mycket i mitt arbete, och jag tar med mig min fru när hon vill och kan. Men hon är så himla skön, hon säger att hon lär märka om något händer och om så sker så får vi reda ut det. Jag har aldrig haft någon vid sidan om och inte hon heller vad jag vet. Vi är trygga med varandra och det är grymt skönt.

Samma här !

Har 50-60 hotellnätter per år, och min närmaste kollega jag arbetar med är kvinna. Att vi går och käkar och tar några öl på en tjänsteresa är inget konstigt alls
.
Men vet folk som inte kan åka iväg och hälsa på en polare en helg, helt otänkbart....

Att umgås med en kvinnlig kollega på ett normalt sett finns nog inte ens i hennes tankevärld.

Fattar inte hur folk orkar leva så
Citera
2026-08-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Sinnessjukt beteende. En kollega hade en fru som blev sån, det blev riktigt grisigt. Har bara ett råd att ge:

Run.

Får du kolla hennes telefon föresten?

Vet faktiskt inte riktigt, men det är kanske något jag borde be om?
Fast jag är verkligen inte intresserad
Citera
2026-08-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nä, vi läser inte varandras meddelanden. Sen om hennes lur "burrar" till så kan jag ju se att hennes väninna Sofie skrivit något och då brukar jag ropa på frugan och säga att du fick SMS från Sofie. Hon gör samma med mig.

Jag har dessutom kvinnliga vänner som jag umgås med privat, men som hon inte umgås med - hon vet vilka de är, men jag är fri att umgås med vem jag vill. Dessutom har jag rest mycket i mitt arbete, och jag tar med mig min fru när hon vill och kan. Men hon är så himla skön, hon säger att hon lär märka om något händer och om så sker så får vi reda ut det. Jag har aldrig haft någon vid sidan om och inte hon heller vad jag vet. Vi är trygga med varandra och det är grymt skönt.
Låter som en vardaglig normal situation.
Jag ignorerar dock mer. Men jag överöses heller inte av meddelanden från kompisar, vi bestämmer något och sedan är det spikat. Notiser får jag inga eftersom jag vägrar alla sådana samt sociala medier. Lungt och skönt.
Citera
2026-08-22, 21:43
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Nu vill inte jag göra dig orolig på nåt sätt. Den som gjorde så mot mig, anklagade och sökte igenom min telefon. Visade sig vara denne själv som var otrogen .

Tänkte precis skriva detta. Oftast dem som gör så här och är misstänksamma är otrogna själva..
Citera
2026-08-22, 21:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Du gör det inte av intresse för vad som finns, du gör det för att se hennes reaktion.

Om hon blir arg och säger att det är ett kontrollerande beteende så kan du ge dig fan på att hon döljer något. Om hon däremot säger nej och kommer med en rimlig förklaring (typ att det inte är hennes sak att dela vad hennes vänner har sagt i förtroende) eller helt enkelt säger 'ja visst' och langar över telefonen så har hon nog inte något att dölja.

Det är alltså ett test av hennes karaktär.
Citera
2026-08-22, 21:45
Medlem
Citat:

Det är en principsak. Hon kan ju inte kräva att ha tillgång till din telefon utan att det omvända gäller, eller hur.

Sen behöver du ju inte kolla i den.

99% av folk som kräver tillgång till partners mobil skulle inte drömma om att ge ut sin egen.

Men att hon går i taket över ett vanligt arbets-sms bara för att det kommer ifrån en kvinna, det är varningssignal på riktigt

Jag går som sagt ut på krogen med kollegor, oavsett kön. Min fru tycker inte det är något konstigt alls.
Citera
2026-08-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag menar ju det. Det är liksom inte din sida av konversationen som du vill hålla hemligt utan den du kommunicerar med. Att hon glatt skulle berätta vad hennes vänner berättar för henne i förtroende betyder inte att du eller någon annan måste var lika integritetslös.
Nej exakt. Är lite på sin plats att föregå med gott exempel i situationer som dessa.
Citera
2026-08-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Nu vill inte jag göra dig orolig på nåt sätt. Den som gjorde så mot mig, anklagade och sökte igenom min telefon. Visade sig vara denne själv som var otrogen .
Det är sen gammalt. Genom sig själv känner man andra och allt det där. Klassisk projicering, de som själva är otrogna är de första att anklaga sin partner för detsamma.
Citera
2026-08-22, 21:52
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Nej exakt. Är lite på sin plats att föregå med gott exempel i situationer som dessa.
Ja, lite så.
Citera
2026-08-22, 21:54
Medlem
Nu har det här redan sagts så jag ber om ursäkt för att jag kanske bara upprepar det andra har sagt, men det jag tycker är märkligt är att hon upplever sms från kvinnliga bekanta som skumt och att hon blir upprörd när du byter PIN-kod. Det är i sig inget fel med att kolla varandras mobil enligt mig (eller ja, rättare sagt att använda den andres mobil för att typ, jag vet inte, spela spel eller byta musik, att specifikt gå in och kolla meddelanden och dylikt känns jävligt märkligt), jag har själv alltid varit väldigt öppen och har liksom inte haft något att dölja. Har i ett tidigare förhållande haft en sambo som även hon blev misstänksam när jag pratade med andra kvinnor och som redan har sagts av andra var det i slutändan hon som var otrogen mot mig. Nu behöver det ju inte vara så i din situation, men det är suspekt att hon blir så upprörd ändå.
Senast redigerad av Hagge17 2026-08-22 kl. 21:58.
Citera
2026-08-22, 21:56
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?

Det hade jag aldrig accepterat och det har hon hållit på med i 16 år! Min mobil är privat och min kvinna skulle inte komma på tanken att kolla min mobil!
Citera
2026-08-22, 21:59
Medlem
Beckahestens avatar
Sjukt gränslöst muppigt beteende verkligen, hon får skärpa sig och kontrollera dig på ett mer diskret och mindre retarderat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in