2026-08-22, 16:42
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag har hela tiden antagit att den pensionerade är inblandad. Det är därför jag inte litar på hans uppgifter. Han kan vara oskyldig och lurad på något sätt, men jag tror han är involverad i mordet och det har jag hela tiden trott.
Men fortsätt du att tro att Tyler sköt genom taken med en magisk kula...
Du antar att han är inblandad eftersom det är det enda sättet du kan klamra dig fast vid owens teori att TR är oskyldig. Det finns absolut ingenting som talar för det.

Föräldrarna har också samarbetat med utredningen och berättat för dem vad TR sagt
https://edition.cnn.com/2025/09/13/us/tyler-robinson-mahunt-charlie-kirk

Det behövs ingen magisk kula för att åstadkomma vad som hände med CK, det räcker med en lågt laddad varmintkula med tunt kopparhölje och blykärna som är gjord för att splittras när den går in i kroppen. Det är mycket vanlig ammunition för att jaga till exempel skadedjur.

För det mesta är den enklaste förklaringen av vad som hänt den sanna, de alternativa teorierna går inte ihop ens teoretiskt. Visst, det kan vara en konspiration som involverar alla i utredningen, alla involverade i obduktionen och alla som har sett kroppen, en kompis till familjen, Tylers egna föräldrar, domstol, försvarsadvokater och en massa människor som faktiskt var involverade i att döda ck. Men det är så väldigt låg sannolikhet att vi helt kan avfärda det.

Om man nu ville ta livet av CK och skylla det på någon finns det _mycket_ enklare sätt att göra det och om man tror att det är judarna som ligger bakom har de en historia av att vara ytterst kompetenta på att mörda folk.
Senast redigerad av Memnok 2026-08-22 kl. 16:44.
Citera
2026-08-22, 16:45
Medlem
Citat:
Jag är öppen för allt, kanske är TR skyldig, kanske inte. Men så länge ingen i familjen officiellt säger att dom misstänker Tyler så tror jag att den pensionerade polisen antingen är delaktig i mordet eller blivit lurad av någon. Än så länge har jag bara hört familjemedlemmar säga att dom är övertygade om att Tyler är oskyldig till mordet.
Vilka familjemedlemmar har sagt att de är övertygade om att Tyler är oskyldig?
Föräldrarna? Mor/farföräldrar? annan släkt? Alla tidigare nämnda?
Citera
2026-08-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det behövs ingen magisk kula för att åstadkomma vad som hände med CK, det räcker med en lågt laddad varmintkula med tunt kopparhölje och blykärna som är gjord för att splittras när den går in i kroppen. Det är mycket vanlig ammunition för att jaga till exempel skadedjur.

Exempel på varmint 30-06 kula -> Sako Gamehead Varmint RX 30-06 8,4gr
https://jaktochfiskebutiken.se/kula-jakt/756-sako-gamehead-varmint-rx-30-06-8-4gr-6438053147818.html
Så dessa finns till 30-06 kalibern.
Citera
2026-08-22, 17:06
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Exempel på varmint 30-06 kula -> Sako Gamehead Varmint RX 30-06 8,4gr
https://jaktochfiskebutiken.se/kula-jakt/756-sako-gamehead-varmint-rx-30-06-8-4gr-6438053147818.html
Så dessa finns till 30-06 kalibern.
Det syns tydlig på bilderna vad som förväntas hända med kulan när den träffar en kropp. Det är också helt i linje med att obducenterna bara hittade kulfragment.
Citera
2026-08-22, 17:53
Medlem
Citat:
Vilka familjemedlemmar har sagt att de är övertygade om att Tyler är oskyldig?
Föräldrarna? Mor/farföräldrar? annan släkt? Alla tidigare nämnda?
Mor/farföräldrar och någon som inte ville identifiera sig, kanske en syster. Kanske även pappan, jag ska lyssna på inspelningarna igen när jag kommer hem ikväll.
Citera
2026-08-22, 17:54
Medlem
Citat:
Du antar att han är inblandad eftersom det är det enda sättet du kan klamra dig fast vid owens teori att TR är oskyldig. Det finns absolut ingenting som talar för det.

Föräldrarna har också samarbetat med utredningen och berättat för dem vad TR sagt
https://edition.cnn.com/2025/09/13/us/tyler-robinson-mahunt-charlie-kirk

För det mesta är den enklaste förklaringen av vad som hänt den sanna, de alternativa teorierna går inte ihop ens teoretiskt. Visst, det kan vara en konspiration som involverar alla i utredningen, alla involverade i obduktionen och alla som har sett kroppen, en kompis till familjen, Tylers egna föräldrar, domstol, försvarsadvokater och en massa människor som faktiskt var involverade i att döda ck. Men det är så väldigt låg sannolikhet att vi helt kan avfärda det.

Om man nu ville ta livet av CK och skylla det på någon finns det _mycket_ enklare sätt att göra det och om man tror att det är judarna som ligger bakom har de en historia av att vara ytterst kompetenta på att mörda folk.
För att passera rakt igenom taket behöver den vara magisk.
Citera
2026-08-22, 19:04
Medlem
Citat:
Mor/farföräldrar och någon som inte ville identifiera sig, kanske en syster. Kanske även pappan, jag ska lyssna på inspelningarna igen när jag kommer hem ikväll.
Det var väl farfar eller morfar, som vägrar tro på det.
Så du har video där personerna talar om detta?

Citat:
Det syns tydlig på bilderna vad som förväntas hända med kulan när den träffar en kropp. Det är också helt i linje med att obducenterna bara hittade kulfragment.
Till och med andra typer av hollow point och soft point kan stanna kvar i kroppen.
Så vad jag sett och jag har sett mer än tillräckligt av när Charlie Kirk dör. så dör han pga skador av en kula.
Inte sprängmedel eller shaped charges etc, som en del hävdar.

Citat:
Vilket tak pratar du om?
Citera
2026-08-22, 19:08
Medlem
Citat:
Det var väl farfar eller morfar, som vägrar tro på det.
Så du har video där personerna talar om detta?

Till och med andra typer av hollow point och soft point kan stanna kvar i kroppen.
Så vad jag sett och jag har sett mer än tillräckligt av när Charlie Kirk dör. så dör han pga skador av en kula.
Inte sprängmedel eller shaped charges etc, som en del hävdar.

Vilket tak pratar du om?
Ja, några ljudinspelningar.
Taket är ju taket som den militärkrawlande mannen ska ha skjutit ifrån.
Citera
2026-08-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ja, några ljudinspelningar.
Taket är ju taket som den militärkrawlande mannen ska ha skjutit ifrån.
De gamla ljudinspelningarna av farfadern som vägrar tro att sonsonen sköt Charlie Kirk med farfaderns vapen?

Ahh videon som syns i (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?
Candace hade video från sidan https://www.youtube.com/live/puuMVxEu5NU?si=bhoaHpfDKWEzpyeP&t=874
Inget behov att skjuta genom taket.
Citera
2026-08-22, 20:01
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Är det här den senaste konspirationen? TR låg 1-2 meter bakom takkanten och därför kan han inte ha siktat nedåt?

Jag testade precis att lägga mig ner med mitt eget gevär och stöd med armbågarna, det går utmärkt att skjuta i en nedåtgående vinkel på uppskattningsvis 20-30 grader. Om målet var 130 meter bort behövs inte mer än ca 10 grader.

Är det owens som har sagt att det är omöjligt eller?
Citera
2026-08-22, 20:14
Medlem
Citat:
Är det här den senaste konspirationen? TR låg 1-2 meter bakom takkanten och därför kan han inte ha siktat nedåt?

Jag testade precis att lägga mig ner med mitt eget gevär och stöd med armbågarna, det går utmärkt att skjuta i en nedåtgående vinkel på uppskattningsvis 20-30 grader. Om målet var 130 meter bort behövs inte mer än ca 10 grader.

Är det owens som har sagt att det är omöjligt eller?
Nej det är några gamla elitsoldater. Kanten som sticker upp 20-30 cm gör det omöjligt. Det sitter en hel del gamla Gröna Baskrar och Navy Seals på youtube, bl a han som ska ha skjutit Bin Laden, och idiotförklarar den officiella versionen.
Senast redigerad av Jumpingonthemoon 2026-08-22 kl. 20:17.
Citera
2026-08-22, 20:18
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Nej det är några gamla elitsoldater. Kanten som sticker upp 20-30 cm gör det omöjligt.
Har de varit där och kollat eller har de bara sett video. Jag är initialt väldigt skeptisk, det behövs inte många grader för att sikta en bit nedåt när målet är 130 meter bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in