Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpingonthemoon
Jag har hela tiden antagit att den pensionerade är inblandad. Det är därför jag inte litar på hans uppgifter. Han kan vara oskyldig och lurad på något sätt, men jag tror han är involverad i mordet och det har jag hela tiden trott.
Men fortsätt du att tro att Tyler sköt genom taken med en magisk kula...
Du antar att han är inblandad eftersom det är det enda sättet du kan klamra dig fast vid owens teori att TR är oskyldig. Det finns absolut ingenting som talar för det.
Föräldrarna har också samarbetat med utredningen och berättat för dem vad TR sagt
https://edition.cnn.com/2025/09/13/us/tyler-robinson-mahunt-charlie-kirk
Det behövs ingen magisk kula för att åstadkomma vad som hände med CK, det räcker med en lågt laddad varmintkula med tunt kopparhölje och blykärna som är gjord för att splittras när den går in i kroppen. Det är mycket vanlig ammunition för att jaga till exempel skadedjur.
För det mesta är den enklaste förklaringen av vad som hänt den sanna, de alternativa teorierna går inte ihop ens teoretiskt. Visst, det kan vara en konspiration som involverar alla i utredningen, alla involverade i obduktionen och alla som har sett kroppen, en kompis till familjen, Tylers egna föräldrar, domstol, försvarsadvokater och en massa människor som faktiskt var involverade i att döda ck. Men det är så väldigt låg sannolikhet att vi helt kan avfärda det.
Om man nu ville ta livet av CK och skylla det på någon finns det _mycket_ enklare sätt att göra det och om man tror att det är judarna som ligger bakom har de en historia av att vara ytterst kompetenta på att mörda folk.